• erajka

Januaribebis 2012

Hej! Hoppar in här, är bara i v 4+6 idag. Vi blev gravid efter första kuren med pergotime Vi var idag hos BM och fick BF 21/1 -12.

Ska läsa igenom tråden lite =)

• erajka

Jag mådde jätteilla i ett par dagar, nu slipper jag det tack och lov. Just nu har jag lite ont i brösten, även endel "växtvärk" och ont i ryggen.
    Detta med att tala om att man är gravid. Jag berättade för mamma och pappa dagen efter vi plussade, sedan har vi dagarna efter berättat för syskon och vänner. Vi har tänkt att tänka positivt och blir det något fel så får vi ta det då =)

• erajka
    Sessissen skrev 2011-05-21 09:40:03 följande:
    kan ni beskriva eran "växtvärk" detta är mitt tredje barn men hade inte ont då. men nu har jag int i nedre delen av magen då och då oftast kvällstid . Behöver jag vara orolig? Är 6 år sedan jag var gravid sist. Tacksam för svar
    jag kan ha riktigt ont i perioder, som en kraftig mensvärk. Det kan göra ont några minuter och sedan slutar det och kommer tillbaka igen under dagen =)
  • erajka
    Syoss skrev 2011-05-21 16:36:10 följande:
    Jag var tvungen att googla Angelsound. Hade ingen aning om att det finns såna där saker att köpa! En sån måste man ju ha Skrattande jag ska investera i en.
    såg att du också va från Värmland =) Kul!
  • erajka

Har ni blivit erbjudna kub/nupp-test? om ni blivit det hur tänker ni kring det?

• erajka
    Syoss skrev 2011-05-21 21:36:43 följande:
    Vi blev det. Men har ingen aning om hur vi ska göra. Ena dagen känns det som att det är lika bra. Är det något fel på barnet, så att det inte kan leva utanför livmodern så vill jag veta det så tidigt som möjligt.
    Men nästa dag så känns det som att det är dumt att riskera något med fostervattenprov osv... Vi är unga båda två, ingen har någon ärftlig sjukdom eller kromosomfel i släkten.
    fast de tar inte fostervattenprov först, utan de tar ett blodprov i v 10 och sedan ett UL i v 12. Sedan skulle det visa något på det får man ta fostervattensprov
  • erajka
    Syoss skrev 2011-05-21 21:40:18 följande:
    Jo det vet jag. Men det är ändå svårt :/ Tänk om det första testet visar att något är fel, och man gör fostervattenprov och det visar att allt är bra. Och sen får man missfall, kanske pga testet på vattnet. Jag vet inte om jag skulle klara av det :/
    är man tvungen å ta fostervattenprov då?
  • erajka
    Syoss skrev 2011-05-21 21:48:35 följande:
    Dom kan nog inte tvinga en tror jag.. Men gör man första testet så ska man nog va inställd på att gå hela vägen om det skulle visa nått fel.
    Jag har googlat och läst en massa om testerna. Killen tyckte att det var lika bra. Han argument var att skulle det visa sig att man får ett barn med Downs Syndrom så har man månader på sig att förbereda sig, både fysiskt och psyskiskt. Och det ligger väl en poäng i det. Men vi ska läsa vidare om det så får vi se :)
    Hur tänker du/ni?
    min man sa ja på en gång, jag är inne på det jag också.  Jag tror inte att det är något fel, så man får ju ett tillfälle att få se bebben tidigare. Samtigit kan det vara bra ifall det är något fel, så man är beredd på vad som kan hända ske
  • erajka

ja brukar vakna vid 4-5tiden första gången och ha jättesvårt att somna om, idag lyckades jag somna om till iaf kl 8

Svar på tråden Januaribebis 2012