• erajka

Januaribebis 2012

Sunflower Sthlm skrev 2011-06-17 17:30:43 följande:
    Idag har jag varit på inskrivning hos BM. Skum känsla eftersom jag fortfarande inte riktigt kan tro att jag är gravid. Eller rättare sagt, jag vet ju att jag är gravid men jag kan fortfarande inte riktigt tro att det ska gå vägen den här gången. Men jag har vul på måndag så då kanske det blir mer verkligt. Min BM var iat supertrevlig så det kommer att bli bra. Känns skönt, man vet ju aldrig vad man kan få för tomte. Glad

Ni diskuterade KUB förut. Jag får göra det utan kostnad trots att jag inte fyllt 35, vet inte om det är för att jag bor i Stockholm eller om det hänger ihop med vilken barnmorska jag går till. Ingen aning, men jag tror att alla mina vänner som velat också fått göra KUB gratis.
    kub-testet beror på vilket landsting man tillhör/bor i
  • erajka
    partouze skrev 2011-06-19 13:44:54 följande:
    Usch . Va på Apoteket nyss och när jag väl stod där kände jag hur allt började snurra och hela jag började kallsvettad så blev helt blöt över hela kroppen . Va tvungen att springa ut och sätta mig ner innan ja svimma . Va kan de vara? Orolig nu !!
    har också haft så, jag tror att det är blodsockerfall eller blodtrycksfall
  • erajka
    partouze skrev 2011-06-19 13:58:05 följande:
    Usch :( kan man förhindra att det blir så på något sätt typ genom maten el så?
    äta regelbundet
  • erajka
    Bubbelhubbel skrev 2011-06-21 10:31:48 följande:
    Jag har hört att det inte är bra att lyfta för tunga saker, kommer inte ihåg varför. Ska kolla upp det! :P
    menar ni allvar?!?!?!?!Då menas det att alla som jobbar inom vården inte kan jobba under hela graviditeten!!!
    Klart man måste kunna lyfta saker och anstränga sig OM INTE EN LÄKARE SÄGER ANNAT!!! Man ska ju inte bli någon soffpotatis direkt, ut och rör på er och beter som vanligt förutom att man ska vara försiktig med vissa läkemedel och livsmedel!!!
  • erajka
    zatori skrev 2011-07-01 13:54:00 följande:

Ni som har gjort KUB-ultraljudet redan, hur lång tid tar det ungefär?

Erajka: Hur går det för dig? Hur mår du och så? Har inte sett dig aktiv härinne på länge?

Det går bra  och jag mår bra =)
  • erajka

idag tog jag alla prover som ska tas + de för kub-testet. Ringde och bokade en tid för ultraljud 18/7 ska vi iväg

• erajka
    zatori skrev 2011-07-06 22:19:29 följande:
    Jag tillhör Värmlands län (Karlstad) och jag vet inte riktigt hur det är här... Vet inte om det är någon mer härifrån trakten som vet hur det brukar vara?

Får väl vänta och se helt enkelt om det kommer någon kallelse till RUL. Man kanske kan fråga om det på ultraljudsavdelningen när man är där för KUB-testet? Fast det kanske inte de har koll på iofs... Annars får jag väl ringa BM och fråga när det börjar närma sig lite mer... Hur långt i förväg brukar man få kallelsen oftast?
    Jag tänkte fråga när jag gör kub-testet hur det funkar. Kommer inte ihåg vad BM sa gällande RUL
  • erajka
    zatori skrev 2011-07-06 22:36:27 följande:
    Okej. Då gör jag också det. När har du tid för KUB?
    18/7 du då?
  • erajka
    zatori skrev 2011-07-06 22:50:59 följande:
    15/7. :) Vilken vecka är du i nu?
    10+6 =)
Svar på tråden Januaribebis 2012