• erajka

Januaribebis 2012

RaraS skrev 2011-07-14 23:53:25 följande:
    Började nu läsa om olika oljor att smörja magen med, och jag ska nog skaffa något , kan ju vara skönt. Snubblade över Weleda förberedelseolja också. Är det någon av er som varit gravida innan som har använt den? Det är ju många veckor kvar tills man får använda den...men, men , fundera kan man ju göra!

Weleda havandeskapsolja får man gratis från allt för föräldrar grejs, som du beställer på deras hemsida. Kan länka snart =)
  • erajka
    zatori skrev 2011-07-14 22:53:26 följande:
    Ultraljudet för KUB-testet imorgon bitti och jag är nervös!
    Lycka till =) Vi ska iväg på måndag
  • erajka
    Empa86 skrev 2011-07-15 10:24:15 följande:
    Va roligt, vi är precis samma 12+0 idag:)

va kul vi får se på måndag om vi blir fram eller bakåtflyttad  
  • erajka
    Pamper skrev 2011-07-15 10:38:53 följande:
    mammasidan.se/paket/gratis-babypaket

finns fler paket att beställa jag hämtade ut mitt paket från apoteket för ett tag sedan, verkar visst vara olika innehåll men jag fick, sked från bambina, v6 tuggummi, en tidning, 2st nappar och några hudvård produkter till bebisen

den har jag också hämtat ut Fast det gäller bara på de apotek som ägs utav apotekgruppen
  • erajka
    smulan777 skrev 2011-07-15 11:05:51 följande:
    Hej allihopa! Hoppas in här efter att bara läst alla andras inlägg :) Är i vecka 12+5 och beräknad 21 februari. 28 år, första barnet och bor i Göteborg. Ska bli skitspännande!

Jag ser att en del av er skriver att ni fått info om järnvärden och röda hund osv. När får man den informationen. Jag var hos MVC för två veckor sen och tog blodprov. Om allt ser bra ut hör man inget då eller hur funkar det?
    Jag ringde dit i ett annat ärende och då sa hon att hon fått provsvaren. Frågade om vi skulle ta resultatet via telefon och det gjorde vi På måndag är det 2 veckor sedan jag tog proverna och svaren fick jag av henne igår.
  • erajka
    zatori skrev 2011-07-15 12:08:06 följande:
    Tack alla! <3
    Allting gick bra på testet och vi fick låg sannolikhet för alla trisomier. 1:5000 på Downs Syndrom och 1:20000 på de andra två. Känns jätteskönt!

Fick se en aktiv liten bebis som sprattlade och hoppade och vevade med både armar och ben. Att man kan känna sån otrolig kärlek till sitt barn redan.... Bebisen var 6,2 cm lång. Fick även boka in tiden för rutinultraljudet! Det blir den 22/8 så det är inte jättelänge kvar! :)

tjoho Grattis, vad kul
  • erajka
    Skåne85 skrev 2011-07-15 14:33:42 följande:
    Hej tjejer!
    Jag är med i feb tråden eftersom jag är beräknad till den 4 feb. Men eftersom jag ska ha kejsarsnitt så blir den antagligen runt den 26 jan.
    Jag är i v.11 10+4 , andra barnet, bor i Skåne!
    Hoppas jag får kika in här hos er också fast att jag har BF i feb. :)

du är välkommen =)
  • erajka

På min kallelsen står det att man inte får reda på kön eller att det inte finns någon möjlighet att få någon bild.  Vid kub-testet

• erajka
    LillaEko skrev 2011-07-15 17:14:53 följande:
    Vi fick bild, men däremot stod det nog samma ang kön på vår kallelse.

v 16 (15+0) idag och exakt 1 månad kvar till RUL.
    Men först 1 vecka jobb och sen semester innan med.
    Misstänker att de kommande veckorna kommer går ganska fort! 
    jag hoppas verkligen att de kan vara schyssta och ge oss en bild
  • erajka
    MissT skrev 2011-07-15 18:35:58 följande:

Min man frågade när vi gjorde vårt kub-test på CSK och vi fick tyvärr ingen bild

Verkar inte som att man får det här tyvärr.........fast du kanske har tur  

taskigt, tar ju inte många sekunder att skriva ut en bild
  • erajka
    Syoss skrev 2011-07-15 21:16:59 följande:
    Vi fick heller ingen bild :(
    är inställd på att vi inte får nån bild eftersom det stod som det gjorde på lappen. Men jag tycker det är konstigt för det tar inte lång tid att skriva ut en bild...
  • erajka

Idag fick vi se våran fina bebis, den vinkade och hoppade runt Vi fick låg sannolikhet vid kub-testet. Krabaten låg med benen i kors Fick tid för RUL 1/9

• erajka
    zatori skrev 2011-07-18 20:45:50 följande:
    Kul att allt såg bra ut! :) Ni ska ta reda på kön va?
    jajamen =) så den 1/9 får vi hoppas den inte ligger med benen i kors
  • erajka

Jag rekommenderar också niferex som järntabletter, som det skrivits innan så är de snällare mot magen., Dureferon kan inte jag äta, får ont i magen av dom!

• erajka

BM sa till mig idag att UVI är inte farligt för bebisen, men om det skulle utvecklas till njurbäckeninflammation är det inte så bra. Men att det inte var så jättevanligt att det gjorde det.

• erajka

UVI är inte farligt, det är när den utvecklas till njurbäckeninflammation som den kan göra att barnet föds för tidigt INTE vid uvi

• erajka

UVI  sitter i urinvägarna
    Njurbäckeninflammation sitter i njurarna

UVI kan leda till njurbäckeninflammation, uvi ska behandlas för att förhindra att den går vidare till njurarna. Men UVI är INTE farligt!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012