• erajka

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-06-15 12:38:25 följande:
    Hoppas det går bra hos doktorn! :)
    tack, det gick bra. Fick massa mediciner bara
    Sapato skrev 2011-06-15 12:39:16 följande:
    Erajka: Kan det påverka graviditeten?
    Vi prata inte så mycket om det, men är man i ett skov påverkas man!

Hon ville mest prata om att jag är Gastric bypass opererad och är en riskpatient.
  • erajka

Jag har faktiskt inte haft något problem alls sedan jag fick min diagnos (hade stora besvär då) mer än att jag har värk i kroppen. Äter asacol för ulcerös koliten

för GBP: b12, järn, kalcium, d-vitamin, folsyra och mitt val kvinna

• erajka
    minneli skrev 2011-06-15 20:12:18 följande:

Jag har också en kronisk inflammation i tarmen, förra graviditeten fick jag avstå från medicin eftersom jag då åt colazid mot Ulcerös Colit. Men efter att jag slutat amma så fick jag ett ordentligt skov och de konstaterade efter tusen prover att jag inte har ulcerös colit utan ospecifierad inflammatorisk tarmsjukdom... knepigt värre. Nu under graviditeten har jag fått sluta med ena medicinen och skurit ner på en medicim, Imurel. Men Asacol skulle gå bra att äta? Vet att min syster äter det mot hennes ulcerös.

jag kontaktade mag och tarmmottagningen och de sa att det gick bra att äta asacol. Man vill gärna hålla tarmen stabil och undvika skov. Därför vill de inte riskera skov genom att sluta äta mediciner, om man inte måste (där medicinen är skadligare för barnet än ett skov)
  • erajka
    Sessan4 skrev 2011-06-15 20:10:58 följande:
    Det stämde på min dotter och enligt kalendern så får vi en flicka till ja vi får väl se!
    MissT skrev 2011-06-15 20:14:16 följande:
    Jag ska få en flicka enligt den. Spännande att se om den stämmer....har ju två tjejer sedan tidigare
    Sapato skrev 2011-06-15 20:14:50 följande:
    Fick pojke på kinesiska
    Spännande, vi får se när våra fina barn kommer om det stämmer Jag har hela tiden trott att vi kommer få en pojke hehe
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-15 21:09:23 följande:
    Jag mår bara mer och mer illa för varje dag verkar det som. Jag som trodde att jag skulle klara mig utan det.
    Det är ganska lindrigt men jag kan inte äta vad som helst riktigt.. då mår jag bara ännu sämre om jag äter nått som mitt nya sinne inte vill ha. Men detta är tillräckligt för att det ska vara störande.. jag är nu i v7+6.. Har det blivit värre å värre för er som det blivit för mig? Är det verkligen mer säkert att ha illamående än att inte ha det alls eller är det bara en myt?
    jag har samma problem, mår illa av många grejer jag stoppar i munnen. Får tvinga i mig mat, läkaren tyckte jag skulle äta saker med mkt kalorier om jag inte får i mig så mkt
  • erajka

Jag fick en pojke på båda med och jag tror att det kommer bli en pojke också. Mest pga att min man har 2 döttrar sedan innan

• erajka

Läkaren som jag var hos igår tipsade om att äta kaloririkmat om man har svårt att äta. Men jag tycker det är så svårt att veta hur man ska hålla en jämn balans. Jag vill inte gå upp för mkt i vikt, har än så länge inte gått upp nått.

• erajka
    roxylady skrev 2011-06-16 13:24:25 följande:
    Ja det är ju supersvårt.. :( Försöker få i mig mat precis just nu men det går trögt :(
    Vilken kaloririk mat bar bäst? Fick du några tips?
    hon sa inget speciellt så jag har ingen aning faktiskt...
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-16 17:57:06 följande:
    Måste bara säga det att vad glad jag är att det är jordgubbssäsong nu när illamåendet hälsar på med jämna mellanrum om dagarna:)

Men en annan sak. Är det normalt att ömmandet i brösten kan bli mindre ibland? Känner inget nu på eftermiddagen längre:(
    ja, jag känner mer när jag tar av mig bhn
Svar på tråden Januaribebis 2012