• erajka

Januaribebis 2012

idag har jag nära till gråt känner jag, är väl hormerna som spökar. Är trött hela dagarna med och imorgon ska jag provjobba på ett nytt ställe som jag kanske ska börja på. Hur orkar man?

• erajka
    zatori skrev 2011-05-23 20:33:19 följande:
    När har du fått tid för VUL då? :)
    har inte fått någon tid, men det blir väl i samband med kub-testet antar jag.
  • erajka
    Mirakelbäret skrev 2011-05-23 20:35:48 följande:
    Det verkar som att alla får göra VUL här. Är det något som ingår i basprogrammet där ni bor eller har ni tjatat till er? Jag bor i Malmö och där får man vänta till vecka 18 för UL =( Vill inte vänta så länge! 
    vi får också vänta till v 18 om vi inte gör kub-testet, då får vi ett v 12 med
  • erajka
    zatori skrev 2011-05-23 20:36:46 följande:
    Ah. Vad gör du ananrs på dagarna? Pluggar/jobbar? Det kommer nog gå bra, men jag förstår dig. Är sinnessjukt trött efter en arbetsdag. Somnade i två timmar här nyss soch vaknade för en halvtimme sedan. Sååå trött!
    jag pluggar till usk, är van att ta en vilopaus mitt på dagen
  • erajka
    zatori skrev 2011-05-23 20:37:52 följande:
    Vi får iallafall göra ett VUL pga att vi blev gravida med hjälp av en hormonbehandling. (Pergotime)
    borde inte vi också få göra det då, hmmm. Ska man ringa kvinnoklinken kanske?
  • erajka
    zatori skrev 2011-05-23 21:09:44 följande:
    Jaha! Trodde reda du var usk. :) Så det är som vårdbiträde du kommer vara på det nya jobbet då?
    jag är snart färdig, jo jag kommer jobba som vårdbiträde
    zatori skrev 2011-05-23 21:12:10 följande:
    Det kanske är annorlunda regler mellan Kvinnokliniken och Gripen. Jag vet faktiskt inte. Ring och kolla du!
    Konstigt om det är så, är ju ändå samma landsting. Men ska ringa imorgon!
  • erajka
    79a skrev 2011-05-23 21:40:44 följande:
    Jag känner mig också ledsen hela tiden men vet inte varför...kanske överproduktion av tårar
    måste vara så
  • erajka
    zatori skrev 2011-05-24 08:10:12 följande:
    Hälsosamtal idag! :)
    Är nervös idag, för jag tycker inte jag känt nästan någonting i magen på flera dagar. Bara liiite, lite då och då. Tog ett test igår morse och det var två jättestarka streck, men det känns så konstigt och oroväckande att man inte känner sig gravid! Trodde jag skulle ha skitont i magen typ hela tiden och ligga och kräkas som en idiot vid det här laget. Är det någon mer som har dessa funderingar och tankar som kan lugna mig lite?
    jag känner också jättelite mot vad jag gjorde i början, nu har jag bara ont i brösten. Kan ha lite växtvärk, men det är ganska sällan. Man blir lite koko och tror att man inte är gravid egetnligen och att man inbillar sig. Men nu har jag tagit så många test, så jag måste vara gravid
  • erajka
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 11:27:39 följande:
    Har hittat svaret själv.

Har faktiskt inte fått frågan om jag vill göra det? Bör man göra det? Nån som har några tankar/funderingar?
    det är inte alla som blir erbjudna det, i Värmland får alla göra det om de vill. Andra landsting ska man vara över en viss ålder.
  • erajka
    Mysgrodan skrev 2011-05-24 12:15:42 följande:
    Nej, har inte varit på inskrivning än. Har tid den 20/6. Tack för infon iaf! Skrattande
    RaraS skrev 2011-05-24 12:02:23 följande:

Ska på hälsosamtal imorgon och hade tänkt fråga om KUBB. Men googlade och här i Norrbotten får man inte göra det alls. Tur att jag inte är så gammal, jag är 30 år, men hade jag varit äldre så hade jag nog velat göra det. Då får man tydligen åka till Umeå och betala 2000 kr för det. Dåligt att det är så himla olika, i olika landsting.

Jag tänkte att jag skulle fråga vad det kostar att få göra det när jag 30 år, men åka till Umeå, det känns lite väl överdrivit när inte risken är så stor.... Ska fråga imorgon ändå, det kan ju ha blivit någon förändring sedan den artikeln skrevs som jag läste!

Då måste säkert jag som bor i Skellefteå oxå betala för att åka till Umeå. Hoppas det har ändrat sig! Uppdatera gärna med vad dom sa i morgon Glad
    www.vll.se/Sve/Lokalt/Nedladdningsboxar/Filer/Fosterdiagnostik%20info%20webbformat%200900821.pdf
Svar på tråden Januaribebis 2012