• erajka

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-06-13 18:31:14 följande:
    Angående vagnar så vill jag rekommendera kronan! Den är bara bäst! :) kolla kronan.com
    tittade på den förut
  • erajka
    Marsätt skrev 2011-06-13 18:41:58 följande:
    För oss är inte vagn det lättaste då min make är 198 cm lång. När vi väntade dottern så hittade vi en teutonia som var bra men tyvärr så har vi inte den kvar. Nu tänker jag titta på en begagnad vagn så vi får hoppas att vi hittar en som passar oss båda. Tycker inte att det är värt priset att köpa en ny vagn nu när det är vårt sista barn.
    vi ska ha vårat första, då vill jag ha en ny som man kan ställa undan om det blir flera
  • erajka
    roxylady skrev 2011-06-13 21:06:22 följande:
    Ser att ni pratar barnvagnar. Undrar lite när det är bra att beställa? Hört att det kan ta cirkus två månader innan man får vagnen. Så vi började fundera på om det var bra att beställa den redan i Oktober i med att bebisen faktiskt kan få för sig att komma en hel månad tidigare. Kan ju vara skönt att ha en vagn då.
    vi sa att runt september ska vi försöka beställa en, eftersom vi tänkt en Emmaljunga City Cross och det står leverenastid 1-12 veckor. Då vill man gärna vara ute i god tid!

Tror det kan vara bra och köpa saker lite då och då, så inte allt blir en klumpsumma.

Det man behöver innan är väl

* Barnvagn + tillbehör
    * Säng+madrass+ sängtillbehör
    * Skötbord eller skötbädd
    * Hygienprodukter
    * Badbalja
    * Kläder
    * Babyskydd/bilbarnstol (finns även att hyra)

kan ha glömt nått :-P
  • erajka
    zatori skrev 2011-06-14 13:26:16 följande:
    Ringde precis och beställde tid för ultraljudet för KUB-testet. Fick tid den 15/7. Alltså i vecka 12+2. Men när ska jag egentligen ta blodprovet? Vet att det ska göras innan ultraljudet men ungefär när? Om det någon som gjort det innan eller beställt tid för det, i veilken vecka var ni när ni tog blodprovet?
    jag fick ett datum då jag ska ta blodprov inför kub-testet 4 juli då är jag i 10+3, efter jag gjort de ska jag beställa tid för kub-test-
  • erajka
    Butikslager skrev 2011-06-14 18:56:22 följande:
    Jag slipper åka ensam imorn! Min bästa vän är hemma över sommaren för att jobba (hon har flyttat ner till södern för att plugga), men hon jobbar inte imorgon och ville gärna följa med!

Hennes mamma jobbar som barnmorska på förlossningen i Gällivare, så man kan fråga henne om mycket också!

Jag hoppas verkligen vi får positiva besked imorgon. Ni får update imorn! Så ser vi om jag blir kvar i tråden!
    håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
  • erajka

Åhh jag vill att det ska bli januari nångång så jag kan få se våran fina fina bebis!!!!!!!!!!!!!

• erajka

Läser att i v 16 börjar barnet göra ifrån sig rörelser, men det kan vara svårt att känna rörelserna redan.

Tror inte det är barnet man känner redan, men att det kan vara förknippat med graviditeten.

• erajka
    Someday skrev 2011-06-15 08:13:23 följande:
    Lycka till!! Jag tänker på dig...

Min BM sa på inskrivningen att man om man varit gravid tidigare kan känna fladder från vecka 15. Inte tidigare och att de flesta känner från vecka 17-18 och framåt. Då som ett fladder eller en kittling inne i magen. Buffarna kommer senare. Men jag har aldrig varit så gravid tidigare så jag vet inte...
  • erajka

Idag ska jag på läkarbesök pga att jag har en kronisk inflammation i tarmen! Får se vad hon säger

Svar på tråden Januaribebis 2012