• erajka

Januaribebis 2012

kanske ska tillägga att där står vad som gäller för västerbottens landsting

• erajka
    shadowstorm skrev 2011-05-24 17:36:22 följande:
    Haha jag har redan bestämt mig vilken vagn jag vill ha :) hehe är snart i vecka 8 hahaha. Vill iaf ha en city cross emmaljunga
    en sånn har vi också bestämt oss för
  • erajka
    Carolaj83 skrev 2011-05-24 17:46:56 följande:
    vill också ha en city cross, fast med mjuklift, blir begagnad för oss, köpte ny till första barnet för 7000:- absolut INTE värt i mina ögon
    vi ska också ha en mjuklift, lätt att ta tag i och bära upp barnet när det sover uppför alla j-vla trappor

Har även hittat en superfin overall från Lundmyr of Sweden, men 625 kr. Vet inte riktigt om vi har lust att lägga så mkt pengar på en overall
  • erajka
    shadowstorm skrev 2011-05-24 17:59:10 följande:
    Tror jag vill ha en city cross med mjuklift, men sist hade jag det inte...har ju en emmaljunga dou till sonen och den orkar jag fan inte lyfta den knäcker min rygg. Och var idag och kände på vagnar och helt klart så var city crossen den jag fastna för. ser väldigt lik ut den jag har men är super mycket lättare :)

Vad är bäst mjuklift eller citykorg? sist hade jag korg.
    beror det inte lite på hur man bor, är väl lättare med citykorg om man bor i t.ex. hus. Sover barnet kan man t.ex. låta barnet sova ute. Bor man i lägenhet vill man ha med sig barnet upp och jag vill då helst inte väcka barnet. Då bör det bli lättast med en mjuklift.
    Nu har jag inga barn sedan innan, jag bara spekulerar
  • erajka
    shadowstorm skrev 2011-05-24 18:38:47 följande:
    Ja vi bor i lägenhet och sist hade jag korg och jag tyckte det var jobbigt. men då tänker jag såhär. Vi får barn mitt i smäll kalla vintern och jag bor uppe i västernorrland i Sundsvall och vi har KALLA vintrar så är inte citykorg varmare då?
    det har jag ingen aning om Men vi har tänkt ha en fårskinnsfäll också =) Vi bor i Värmland och vi kan också få ganska kalla vintrar. Men kan man inte också klä barnet varmt, inte bara med massa filtar osv.
  • erajka
    erajka skrev 2011-05-24 18:48:00 följande:
    det har jag ingen aning om Men vi har tänkt ha en fårskinnsfäll också =) Vi bor i Värmland och vi kan också få ganska kalla vintrar. Men kan man inte också klä barnet varmt, inte bara med massa filtar osv.
    min man hävdar att man kan bädda med filt i mjukliften, jag själv har ingen aning
  • erajka
    LillaEko skrev 2011-05-25 10:08:49 följande:
    Vad heter en sådan som läggs i då? Hihi, en snurrig värld detta ;)
    Julia08 skrev 2011-05-25 09:43:10 följande:
    Jag har precis sålt min Crecent Diva efter bara ett par månaders användning! Snygg och smart vagn på många sätt men väldigt klumpig att köra. Har haft några vagnar till min 13-månaders och den jag trivdes bäst med var en Teutonia Fun. Tror det blir en Teutonia Cosmo till min lilla i magen :) ,
    Quadrolift
  • erajka

När man kollar på nätet och kollar runt så benämner de väl mjuklift som qudrolift? Elller är jag ute och cyklar

Svar på tråden Januaribebis 2012