• MiAmore

Januaribebis 2012

Hej hej! Får man haka på här? Plussade i morse och har bf den 9 jan. Har en son sedan tidigare som blir 3 år två dagar innan bf

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Har ni andra funderat på hur och när ni ska berätta för era föräldrar? Om jag får som jag vill kommer vi berätta på morsdag, och åtminstone för mina föräldrar, har jag tänkt att jag när vi åker dit, ska ta på mig min tröja jag hade när jag var gravid med sonen, där det står "bebis" på magen. Och så får vi se hur lång tid det tar innan dem ser och reagerar på det. Till makens föräldrar funderar jag lite på om vi ska fråga dem om dem har lust att vara barnvakt åt Milo runt den 9 januari, och sedan le lite finurligt. hihi

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    coockiejar skrev 2011-05-02 10:40:08 följande:
    Jag blödde idag när jag kom till jobbet :( det bara rann ut och var klarrött så vad skulle det annars kunna vara.

Önskar er andra stort lycka till.
    Beklagar verkligen
    annas74 skrev 2011-05-02 18:03:01 följande:
    Hej, hoppar efter lite tvekan in här... Plussade fär några dagar sedan på BIM-3, BF 7 januari. Fick dock ett MF i februari, så jag oroar mig lite den här gången.

LillaEko - Kan du inte skapa en BF-lista för januari och länka till den i trådstarten? Så att vi alla kan lägga in lite info om oss själva; typ ålder, antal barn, stad/del av Sverige etc?

Hoppas att vi alla får behålla våra små!  
    7 januari är ett bra datum (min son är född då), så det kommer säkert gå vägen denna gången
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Ja man vet inte när man vågar berätta egentligen. Med sonen berättade vi också på morsdag, och då var jag också i v.8 som jag kommer vara på morsdag nu. Nu kommer jag tom. vara ett par-tre dagar längre gången. Så som sagt, får jag som jag vill kommer vi berätta för föräldrar o syskon då. Men resten av släkten och vänner, kommer vi vänta tills jag gått 12 fulla veckor

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    EttLitetPyre skrev 2011-05-02 20:24:42 följande:
    Jag har redan berättat för mamma då hon vet att vi gjort provrörsbefruktning. Pappa vet dock inget än och inte heller svärföräldrarna. Men jag läste här på FL en rolig grej som vi kanske tänkte ge till sambons föräldrar. På ett vykort skriver man: Hej farmor! Skickar en hälsning från min semester. Det är 37 grader i vattnet och jag mår toppen. Jag har inte kollat in utelivet än men det ska tydligen vara häftigt. Ses i januari! Hälsningar Ärtan". Tyckte det var såå sött :) Pappa tänkte jag fråga "har du lust att bli morfar i januari?"
    haha, det med vykortet var skitskoj
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bili skrev 2011-05-03 09:02:25 följande:
    Fick missfall idag. lämnar därför tråden. :(
    Lycka till ni andra!  
    Beklagar *Krama*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Stellan skrev 2011-05-03 09:59:44 följande:
    Har fått plus och skulle allt gå vägen så skall det bli bebis den 11/1 :) 

Har dock blivit supernojjig över att dagens morgontest inte var starkare än gårkvällens, möjligtvis lika starkt, kanske en ybernyans svagare. Är i vanliga fall en rätt cool människa med verklighetsanknytning. Inte nu, toksurfar "svaga plus, långsam stegring" och så. Men, just nu. GRAVID, tjohoooo!! 

Tror inte du behöver vara nojjig. När jag var gravid med sonen så var mina tre första grav test lika starka. Eller dem två "sista" var starkare än det första som var supersvagt, men dem två andra testen efter det första var som sagt lika starka. Sonen är nu snart 2½ år gammal
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    minneli skrev 2011-05-03 14:54:57 följande:
    När ska man ringa mvc egentligen? Kommer inte ihåg när jag var dit första gången med första barnet och så känns det så konstigt att boka en tid när man är så nervös för mf. Inte blir det bättre av att läsa de som lämnar tråden här! Huvva. Känns på ett sätt bättre att vänta tills det inte är en hemlighet någotmera för jag lär ju lyckas träffa någon man känner där!

Idag var det strömming till lunch på jobbet... åt och kom på sen att man kanske inte kan göra det? Eller hur är det?

Jag har molvärk mest i mitten långt ner, men jag tycker magen växer, det måste väl vara för tidigt? Sen mår jag dåligt på morgonen.. Trodde jag skulle spy när jag lämnat min dotter på förskolan igår.

Idag går jag in i v.6.

Har ni kollat var det blir för kön enligt den kinesiska kalendern här på fl?=D
    Jag ringde mvc idag, är i v.5, plussade i söndags
    Enligt den kinesiska kalendern ska jag få en flicka. Hade varit roligt om det stämmer

Ska vi skriva en "Bf lista" kanske?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    kärleksplums skrev 2011-05-03 19:42:13 följande:
    Hej
    undrar om man får haka på här. jag har genomgått flera IVF försök och har nu fått pluss på stickan förra veckan. blir dock lite stressad när jag läser om alla med symptom. jag känner nämnligen ingenting och är sjukt orolig att det är något fel. Finns de nån mer som är utan symptom i tidigt skede av graviditeten eller har alla molvärk och ömma bröst????
    Grattis!!
    Det är så olika. Med sonen hade jag inte mycket symptom alls i början. Lite ömma bröst och rikliga flytningar, inte mycket mer än så. Så tror inte du behöver oroa dig
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Januaribebis 2012