• MiAmore

Januaribebis 2012

Sapato skrev 2011-06-21 20:22:41 följande:
    Usch vilken "mensvärk" jag har idag

Foglossning är jag orolig för, vart sjukskriven sist jag var gravid för kunde knappt gå
    Jag har också en ganska jobbig "mensvärk" idag
    Veronica O skrev 2011-06-21 20:24:13 följande:
    Vi har fått 1:a januari 2012 som beräknad BF Skrattande

Välkommen o Grattis

min tur skrev 2011-06-21 20:25:14 följande:
    Tack Bumbi & MiAmore!
    Nu skulle jag vilja gå och lägga mig och vakna v.13 Glad

Det går fort till v.13 ska du se. Jag tyckte först att tiden gick sååå långsamt, men nu är jag redan i v.12, och när jag tänker tillbaka har tiden faktiskt gått ganska fort ändå

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    T88 skrev 2011-06-21 20:33:59 följande:

Hej allihopa! Ny här :) Har BF 30 januari. Så jag är i vecka 9 nu. 23 år och första graviditeten. Har börjat blogga om graviditeten, är det fler som gör det? Vill gärna läsa andras tankar som kommer föda ungefär sammtidigt.

Jag har en blogg, men där skriver jag inte bara om graviditeten, och jag har inte börjat skriva om graviditeten ännu, då vi inte gått ut med det till allmänheten ännu *ler* Men www.fruengkvistsliv.bloggplatsen.se om du är intresserad
    Veronica O skrev 2011-06-21 20:35:50 följande:
    Tack! Är i vecka 13 nu och magen växer Hjärta
    Härligt Min mage växer också, kan inte dölja den på em o kvällar längre *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    min tur skrev 2011-06-21 20:47:25 följande:
    Välkommen, vi har samma BF du och jagGlad
    MiAmore skrev 2011-06-21 20:28:14 följande:
    Jag har också en ganska jobbig "mensvärk" idag

Välkommen o Grattis

Det går fort till v.13 ska du se. Jag tyckte först att tiden gick sååå långsamt, men nu är jag redan i v.12, och när jag tänker tillbaka har tiden faktiskt gått ganska fort ändå

Hoppas du har rätt, det känns som en eeevighet och jag har nästan ingen semester kvar att ta ut tyvärr, annars hade det varit skönt nu!
    Jag vet vad du menar, jag bara läääängtar till semestern, är i väldigt stort behov av det nu
    Veronica O skrev 2011-06-21 20:47:32 följande:
    Hehe, nej inte jag heller. Nu har jag bara pösiga kläder på jobbet också, annars syns det Glad
    Min chef o mina arbetskamrater vet redan, men där emot vet inte brukarna ännu (jobbar inom hemtjänsten), så får också ha lite småpösiga kläder på jobb Men from. nästa vecka åker dem pösiga kläderna bort!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    jessielarsson skrev 2011-06-21 20:53:21 följande:

Var på inskrivning idag, fick tid till läkaren för genomgång av förra grav. Hon trodde även att han skulle göra ett ultraljud, han brukade göra det, men hon tyckte inte jag skulle ha några förhoppningar, svårt när on sgäer att han brukar göra det!! Men jag tänkte att jag skulle be snällt. Hade varit roligt at få göra ett, när man ändå får en liten chans.

Ska även få en tid till psykologen och till ett Aurora samtal. Och det ska bli så skönt att få ur sig allt som jag bärt med mig från tiden när Viktor var nyfödd. Och att jag kan få med mig lite verktyg så det inte blir samma nästa gång. Men jag är inställd på att jag inte kommer att ha så mycket känslor för denna bebis den första tiden. Bara för att jag inte ska bli rädd om det blir så. Men jag hoppas hoppas och hoppas att jag ska känna en underbar glädje när jag tittar på den nya bebisen när den kommit.
    Och att jag ska tycka det är mysigt att amma, jag längtar efter att få amma och tycka om det!!!

Mitt illamående kom tillbax lite, både igår kväll och idag på förmiddagen. Inget kul alls. Idag har jag varit så fruktansvärt trött, och det har gått ut över Viktor nu ikväll, han vill dock ej ligga kvar i sin säng, så jag har suttit på hans sängkant i 1 timme, och nästan somnat, men tillslut så fick jag nog, skällde på honom och drog igen dörren med en smäll. Får så dåligt samvete när jag blir arg på honom, speciellt nu när han antagligen somnat och jag inte kan be om förlåtelse el ursäkt. Men jag vet inte vad jag ska göra för att få honom att somna, han är ju helt dödstrött men kämpar bara emot HELA TIDEN!!!!

Jag känner igen mig i allt du skriver! Kunde ha skrivet det själv. Funderar också på att be om att få gå på ett auorora samtal när jag ska på inskrivningen på torsd. Tror jag hade behövt det
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Veronica O skrev 2011-06-21 20:59:34 följande:
    Snart vet alla på mitt jobb också och självklart vet chefen. Men jag tänkte säga till alla innan de kan se det själva :) Däremot har jag semester fr o m nästa vecka. Härligt härligt!
    Om jag inte haft pösiga kläder hade man sett det på mig redan för några veckor sedan *ler smått*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Shadowstorm: Tycker att det är dålig stil av ditt dagis att säga så. Det är ju bra att dem reagerar klart, men samtidigt så utvecklas ju alla barn olika. Vissa utvecklar talet snabbt och motoriska saker lite långsammare, andra barn tvärtom, utvecklar talet långsamt och det motoriska lite snabbare. Där är nog inte många barn som utvecklar både tal och det motoriska i samma takt. Men som sagt, tycker ändå det är bra att dem uppmärksammar det. Där emot tycker jag dem gör fel som säger att han ska gå kvar i den lilla gruppen. Som du sa, hur ska han kunna utvecklas om han inte får gå tillsammans med barn i sin egen ålder??

Roewell: Det är absolut inte omöjligt När jag var gravid med sonen kände jag första lite fladdret runt v.14. Men sedan kände jag inget mer förens runt v.20-21, så bli inte orolig om du inte skulle känna det fler gånger förens senare i graviditeten.  Jättesöt liten bula du fått

Paet: Jag sover bra, där emot så drömmer jag mycket och väldigt konstiga drömmar

Jessielarsson: Nej jag har heller inte tänkt på det på länge nu, men jag är rädd att det kommer komma när förlossningen närmar sig. Och då känns det bättre att ha tagit tag om det innan sas. Kanske även kan hjälpa mitt hemska humör jag får så fort jag är trött o sonen strular

Jessica82: Säg till på bvc att du inte hade ätigt frukost innan och att du druckit en cola precis innan. En cola innehåller ju jättemkt socker, så inte konstigt att ditt sockervärde sköt i höjden *ler* Så be att få komma in en annan dag och få tagit nytt prov

RaraS: Då växer din böna på bättre än min *ler* Jag gjorde ul i v.10+3 och då var min bara 36 mm stor *ler*

SysterAnna: Nej jag har inte fått dille på något ännu. Men det hade jag aldrig med sonen heller
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    curiosa skrev 2011-06-22 14:13:03 följande:
    Mår oförskämt bra nu för tiden. Tänker tillbaka några veckor och då var det ju kaos! Mådde dåligt jämt!
    Magen växer och knakar men jag döljer den inte, är ju ändå i v 11+4 så det borde ju inte vara någon fara hoppas jag.

Är mkt mera blödig nu än innan, kan knappt se nått på tvn utan en stor klump i halsen.

Inte alls så trött längre utan kan faktiskt jobba hela dagen och åka och handla efter el liknande. Det var bara att glömma för några veckor sen.

Hoppas på att få göra ett ul när jag skall inte och ta nya prover på cellförännringen och funderar på att skaffa en angelsound men vet inte....

Tids nog så kommer den ju att röra sig så jag kommer att bli tokig på det istället....
    Vad skönt att du mår så bra Jag har mått helt ok nu två dagar på raken och hoppas att det ska fortsätta så. Mår annars inte alls bra. Mår illa konstant, spyr varje morgon och är fruktansvärt TRÖTT i princip 24h/dygnet. Är detta ditt första eller andra barn? Om det är ditt andra, när släppte det för dig med första?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Sussolita skrev 2011-06-22 17:36:26 följande:
    *pjjuuu* hemma från vul. Bebis växer mår bra hjärtat hade 4kamrar och bultade så fint så! :) blev framflyttad 3dagar så nytt bf igen 4/2-2012 är det nu! Är sååå lycklig! :)
    Härligt
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    shadowstorm skrev 2011-06-22 19:38:38 följande:
    Första otrevliga besöket på toaletten. Imorgon ringer jag min BM och SKA ha utskrivna tabletter för illamående. Senaste dagarna har jag börja må så fruktansvärt piss precis som med sonen det satte igång värre och värre efter vecka 10....JIPPIE vilken rolig sommar detta kan bli om det fortsätter såhär :(((
    Be dem skriva ut Lergigan comp. Fungerar jättebra för mig!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Marsätt skrev 2011-06-22 20:38:46 följande:
    Då har vi berättat för barnen. Dom vart jätteglada. Olivia som snart blir 7 trodde inte på oss utan sa: Mamma ni skojar eller hur? Hur kan ni veta det?
    Barn är roliga

Vi har inte berättat för sonen ännu, men å andra sidan vet jag inte hur mkt han skulle förstå ändå, då han bara är 2½ år gammal?
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Januaribebis 2012