• MiAmore

Januaribebis 2012

Önskar alla en riktigt GLAD MIDSOMMAR!
    Vi ska på bröllop i em, och då kommer vi även gå ut med nyheten för alla kompisarna Ska bli SÅ skönt att slippa försöka dölja det

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Syoss skrev 2011-06-24 10:43:38 följande:
    Glad Midsommar på er!! :) Här är det typiskt Midsommar väder, mulet och börjar säkert regna snart men vi ska ändå iväg och fira lite nu på dagen :) Ikväll blir det lite grill med vänner.
    Vi kommer berätta för våra vänner ikväll även om jag "bara" är i v.10+2 idag.
    Många av våra vänner vet redan utan att vi har sagt något till dom. Vi bor i en liten håla och ryktet går.. dessutom är min mage svår att dölja så några har listat ut det på egen hand^^
    Ska dom få reda på det så vill jag att dom ska höra det från oss och inte via ryktesvägen :)
    Här är också typiskt midsommarväder; grått och trist, men ännu så länge inget regn. Kommer väl lagom till att vi ska till bröllopet *ler smått*
    Jag tror att dem flesta av våra vänner misstänker det redan också. Bl.a för att jag plötsligt slutat dricka kaffe (kan inte) och för att jag slutat skriva om min viktminskning på facebook *ler* Drömmer
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Hur är allt med er? Nu har jag inte varit här på ett ganska bra tag igen. Har börjat må kanske inte helt bra, men ändå helt ok och bra jämfört med i början. Jätteskönt! Går dock fortfarande omkring och känner mig trött nästan jämt, men sådan tur är inte så lamslående trött som jag var i början. Och tidiga morgnar är inte roliga, för att då mår jag illa och klöks ganska bra. Spyr dock inte längre (*peppar,peppar*). Går in i v.14 imorgon, och har börjat få små små buffar från bebisen sedan nästan/knappt en vecka tillbaka. Det är dock fortfarande så svaga buffar att det ibland är svårt att avgöra om det är en buff från bebisen eller något annat. Ska på rul den 11 aug, känns som en hel evighet tills dess *ler* Men snart är det semester (18/7) så då kommer jag inte har så mycket tid att tänka på tiden förhoppningsvis, att tiden kommer gå fort *ler* Så fort jag varit på ul'et ska jag kontakta försäkringskassan om graviditetspenning, kommer om det går igenom, gå hem i början på november. Ska bli skönt! Ska någon av er andra gå hem på graviditetspenning?

Hoppas att allt är bra med er iaf, ska försöka bli lite mer aktiv igen *ler*

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • MiAmore
    pernillis skrev 2011-07-04 14:44:10 följande:
    Hej, vill bara kolla... Är det någon av er som har känt något fladder eller liknande från bebban än? När borde man kunna göra det? Är i vecka 14 snart
    Som jag skrev i mitt inlägg ovan började jag känna ett svagt "fladder"/buff lite då o då för snart en vecka sedan. (går i v.14 imorgon) Tror att man känner det tidigare under andra graviditeten, har hört att man gör det iaf.  Med sonen kände jag första lilla fladdret runt v.14 (så nästan/runt en vecka senare än denna gången), men sedan kände jag inget mer förens jag kände första lilla riktiga sparken runt v.20-21
  • MiAmore

Alltså tjejer.. Har  ni inget annat för er än att sitta här o prata? 4-5 sidor sedan igår! *skrattar*

Bläddrade igenom sidorna lite snabbt och såg att du varit på Vul Maho, och att risken för ds finns. Tycker det är svårt att veta vad man ska säga om ett sådant besked. Varken grattis eller beklagar känns som rätt ord på något vis. Men om nu så är fallet, har ni bestämt er för vad ni ska göra i så fall? Såg allt bra ut i övrigt? Lycka till i ert beslut! Kom ihåg att oavsett, så är det ERT val! *Kram!!*

• MiAmore
    LadyA01 skrev 2011-07-05 10:53:18 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59828825.html

Några blivande vårmammor i Malmöregionen? :)
    Jag bor ca 3,5 mil utanför Malmö men har föräldrar i Trelleborg där jag är lite då och då.. Vet inte om det kan räknas som Malmö regionen? (även om jag tillhör Helsingborgs kommun) Och vet inte om tidigt januari barn kan räknas som vår barn iofs Tungan ute hehe..
  • MiAmore
    LadyA01 skrev 2011-07-05 11:05:32 följande:
    Jag kallar allt vårbarn som är efter årsskiftet! ;) Varmt välkommen in! :)
    hehe, okaj Im coming!
  • MiAmore
    MaHo89 skrev 2011-07-05 11:22:26 följande:
    De ska göra ett noggrant ultraljud och inspektera hela barnet imorgon på SMVC på NUS, så det känns bra för då får vi iaf veta. Om det är något, och hur allvarligt det är.
    Vi hoppas ju på att det ska se så bra ut som möjligt men läser på om DS så att vi ska kunna fatta ett informerat beslut. Men vi är överens om att vi kommer älska barnet lika mycket ändå, det är lika efterlängtat och älskat även om det har ett förståndshandikapp.
    Vad skönt att höra att ni har en sådan inställning till det, och jättebra att ni läser på ordentligt innan ni tar ert beslut
  • MiAmore
    Pebbles82 skrev 2011-07-05 12:25:04 följande:
    Kul med alla som varit iväg på sina VUL/UL nu, lite avundsjuk är jag allt! Börjar de flesta må lite bättre nu? (Och Maho89 - oavsett vad morgondagens tester visar tycker jag du (ni) verkar ha en skön inställning!)

I helgen berättade vi för mina föräldrar, kändes skönt att ha det avklarat. Fast på något sätt blir det ju också verkligt. Däremot börjar jag oroa mig som tusan över att jag inte alls känner någon livmoder över blygdbenet som det står att man "ska" från v 11 ungefär. Jag är i v 12 nu, något måste man väl ha att noja sig över?! ;)

Sista arbetsveckan, på fredag drar vi iväg på semester uppåt i landet. Är livrädd för att jag ska få några blödningar eller smärtor när vi är borta och inte har sjukvård i närheten. Som sagt, något ska man ju ha att noja sig för... 

Ser i magtråden att det är många som börjar få riktigt fina små bulor, min är bara mitt egna fläbb än så länge men nog växer den (eller tarmarna)... :D 

Det är rätt svårt att känna livmodern. Jag lyckas bara känna den vissa kvällar när jag ligger ner, och då är jag ändå i v.14 nu. Man måste trycka rätt hårt och långt in för att känna den
  • MiAmore
    twistedtofit skrev 2011-07-05 17:18:05 följande:
    Var på inskrivning idag. Fick samma barnmorska som jag hade med sonen. När jag hade henne då tyckte jag att hon var konstig, virrig och inte alls förstod skoj! Men jag måste säga att jag efter idag tyckte hon var rätt rolig och verkade glad!

Jag var orolig innan att få kastat  i ansiktet att jag var överviktig och inte fick gå upp i vikt och bla bla bla. Men hon var väldigt försiktig och tillslut tog jag upp det själv. Men hon sa bara att man inte alltid kunde göra nåt åt viktuppgång vid graviditet och att man skulle äta sunt och röra på sig så mycket man orkar, forsätter man gå upp är det inget man kan göra nåt åt.

Däremot är hon faktiskt lite virrig - hon räknade ut vilken vecka jag är i jättekonstigt. Det gjorde hon när jag väntade sonen med tror jag. Jag räknar på mitt sätt ;) Jag ska i alla fall boka till för ul nästa vecka och hon trodde det skulle bli i slutet av augusti och sen skulle jag ringa och boka tid för kontroller. Hon sa att jag skulle boka tid för kontroll i oktober, då är jag i v 25.. kan det stämma? Lite virrigt som sagt! hihi
    På vad vis räknade hon ut konstigt vilken vecka du är i? Dem har väl en sådan snurra som dem sedan räknar ut bf utefter din senaste mens. Sådan har dem på min mvc iaf. Sedan stämmer det att nästa kontroll (förutom rul som är i v. 18-20) är först i v.25. Lång väntan! Här har man också lite glesare besök som andraföderska. Men jag ska gå lite tätare då jag hade spökande blodtryck och havandeskapsförgiftning förra graviditeten
    RaraS skrev 2011-07-05 17:39:37 följande:
    Hej! Jag har inte skrivit så mycket för jag har inte mått så bra...men i söndags gick jag in i vecka 13 och åkte till släkten i sommarstugan och blev offer för undersökande blickar. Jag sa till moster att jag nog bara har lågt blodtryck för det snurrar ibland. Klart,vad gör moster då(hon är distriktsköterska), hon hämtade utrustning i bilen och jag hade 90/60...inte konstigt jag snurrar omkring hela dagarna. Någon annan som har erfarenhet av lågt blodtryck... Har läst att blodtrycket fortsätter sjunka till v 20. Hemska tanke...kan ju inte räkna med att bli bättre på 2 månader till...man blir ju jäkla less på att inte orka något och fasar att komma tillbaka till jobbet om två veckor...
    Det är fullt normalt att ha lågt blodtryck i början av graviditeten, så tror inte du behöver oroa dig Jag hade jätte mycket problem med yrsel i början
Svar på tråden Januaribebis 2012