• MiAmore

Januaribebis 2012

Jag mår illa till och från fortfarande, och kräker fortfarande vissa morgnar, men det känns som att det ändå är "under kontroll" för det mesta. Försöker tänka att så länge jag känner av illamående till och från, lever bebisen där inne. Så länge man ändå klarar av att äta, tror jag inte det är någon fara för bebisen

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • MiAmore
    cabrera skrev 2011-07-16 11:54:15 följande:
    Jag är i v 15 (14+3) och kräks fortfarande :( gjorde vul i måndags och fick se en mini bebis men jag har absolut ingen mage än.. Är de normalt :S
    Är det första barnet är det absolut ingen fara. Ja, hade säkert inte varit det även om det varit ditt andra *ler* Det är så himla individuellt. Jag började använda mammabyxor redan runt v.13-14 med sonen, men jag såg ändå inte gravid ut då, såg mest bara tjock ut. Det var först runt v.20-25 någon gång, som man såg att det var en riktig bebismage. Denna gången fick jag börja använda mammabyxor redan i v.11
  • MiAmore

Känns skönt att veta att jag inte är ensam om att fortfarande inte må riktigt bra. Denna graviditeten har hittills inte varit rolig, och har varit VÄLDIGT annorlunda mot första graviditeten

• MiAmore
    minjalin skrev 2011-07-16 12:36:07 följande:
    Samma här!!!! Blir spännande att se om det är olika kön när det är så olika xD
    Ja det ska bli riktigt spännande att se Något som tyder på att det är en flicka, är att alla mina vänner som har en pojke och en flicka, säger att dem mådde mkt sämre när dem var gravida med sin dotter än med sin son. Precis som jag gör nu... Så man kan ju inte låta bli att hoppas Självklart är en till pojke minst lika välkommen, men det hade varit SÅ roligt att få en av varje, och jag har alltid velat ha en flicka
    Majskorn skrev 2011-07-16 12:47:26 följande:
    Jag har och mår fortfarande oförskämt bra vilket gör mig orolig åt andra hållet ist...man hör om alla som mår räv och själv mår man typ bättre än innan plusset...Hade det inte varit för ömmande bröst och akneexplosion på hela kroppen så hade jag nog inte trott på plusset :/

V14+1 idag och känner inget annorlunda mot innan. Magen e lika stor som den varit sen vecka 8 men den är något hårdare nertill nu...tror kanske foglossningar e på g, det hugger till ibland i höftpartiet och om jag sitter eller står för länge så gör ryggen så ont att jag tror jag ska dö...

4 veckor kvar till RUL....suck
    Min mamma har alltid pratat om att hon aldrig mått så bra som hon gjorde när hon var gravid. Synd att det inte gick i arv till mig.. *ler smått* Njut av att du mår bra
  • MiAmore
    elinson skrev 2011-07-19 15:04:31 följande:

Nu har vi vart på första ultraljudet (köpte ett privat då vi inte kunde vänta har RUL 1 sept).
    Bebis i v13. Galet, aktiv liten tjej (gissade barnmorskan på) jag som skrivit ett inlägg tidigare att jag trott det är en pojke. Magiskt att se den lille för första gången allt blev verkligt, jag började nästa gråta (gravidhormoner JA).

ja detta kan nog vara den finaste lilla 13 veckors räka jag nånsin sett ;)

Vilken skarp och bra bild Åh nu längtar jag ännu mer till vi ska på vårt ul!! Var på ett i v.11 (10+3), men då var den ju så liiten *ler* Kommer vara i v.18+2 när vi ska på ul. Hoppas den lill* vill visa upp sig för oss då
  • MiAmore
    roxylady skrev 2011-07-19 17:09:24 följande:
    Om ett par timmar så ska vi se den Lill*. Är på väg dit nu. Nervig som bara den nu!!
    Spännande! Kommer säkert gå bra! Ska ni ta reda på könet?
  • MiAmore
    Mea skrev 2011-07-19 19:11:19 följande:
    Hur mår ni allihopa?
    Jag har börjat få huvudvärk allt oftare nu... inte så kul.. Även om alvedon ska vara accepterat vid graviditet försöker jag klara mig så länge som möjligt utan...

Märker ni av tröttheten än? Min börjar avta så smått men känner mig ändå fortfarande rätt så trött.

Är det någon som börjat med järntabletter redan?
    Jag har huvudvärk ofta, har haft det under hela graviditeten. Har alltid haft mkt problem med huvudvärk, men det har blivet värre nu under graviditeten.
    Jo jag känner fortfarande av tröttheten, men den är inte så extrem som den var dem första veckorna.
    Jag äter inte järntabletter, men där emot dricker jag Blutsaft
  • MiAmore
    Skåne85 skrev 2011-07-19 21:52:06 följande:
    Ursäkta äcklig information här nu men mitt bajs blir nästan helt svart och är ganska kletigt samtidigt som jag kan känna mig hård i magen av Niferex..., är detta vanligt ?
    Ja avföringen blir snart av järn, så absolut inget att oroa sig för *ler*
  • MiAmore

Blir SVART av järn ska det stå så klart

• MiAmore
    Paet: Grattis till fin flicka/pojke Din livmoder svullnade säkert upp för att hon retat och tryckt på den så mkt. Jag längtar såååå till vi ska på vårt ul!
Svar på tråden Januaribebis 2012