-
haha, smart, så kan man klart också göraminneli skrev 2011-05-06 15:28:40 följande:Förra gången jag var gravid så la jag en flaska med alkofritt vin i varmvatten så etiketten lossnade =P
-
Jag är trött och känner mig lite småillamående o småyr nästan konstant, lite molvärk till och från. Brösten ömmar i princip bara på kvällarna
-
Välkommen och grattis!RaraS skrev 2011-05-06 17:35:47 följande:Hej!
Jag ger mig in här i tråden! Plusade i morse och räknar med BF den 14/1-12 (har skrivit in mig i listan). Jag har dock ett X, med bortopererad äggledare i bagaget och två mycket tidiga missfall under våren...men aldrig har jag fått plus på BIM-4 som idag! Jag ser det som ett bra tecken och att det nu är vår tur!
Ska dock testa igen på söndag och på tisdag då BIM verkligen är och jag hoppas på att det ökar stabilt. Sedan är bara att boka tid för VUL och om det ser bra ut då så kommer jag fira sidan!
Nu får man hålla tummarna i några veckor!
Vad menar du med "X"?
-
Jag gjorde det två dagar efter att jag plussatCarolaj83 skrev 2011-05-06 20:24:40 följande:illamående och trötthet, önskar bara att dom 12 första veckoprna kan gå nu....när är det man ska kontakta mvc för inskrivning, har totalt glömt?
måste leta fram mina gamla grav+förlossnings journaler, blev lite nyfiken
-
Möhippan gick bra igår, tror inte att någon misstänkte något. Vi gick runt väldigt mkt i stan, och då hällde jag upp två glas "riktigt vin" för att dem skulle se att jag "drack" vin precis som dem andra. Där är väldigt många vinfläckar på gatorna i Hbg nu kan jag säga..... *flinar*
Höll mig lite i bakgrunden, och så fort ingen av dem andra märkte något hällde jag ut lite vin på gatan. hehe
Sedan när vi var hemma hos en av tjejorna drack jag ju då mitt eget vin.
Vi var dock på ett ställe där vi blev bjudna på en päroncognac shot, och där var det lite svårt att hälla ut. Så jag drack en halv shot, sedan skyllde jag på att jag inte tyckte om det.
-
Jag har ärligt knappt TÄNKT på sex sedan jag plussade för en vecka sedan. Det är inte så mycket det att jag inte känner att jag har lust, utan jag har bara inte tänkt så mkt på det, och maken har heller inte tagit några initiativ, så därför har det inte blivet något sexande nu på en vecka (lite mer tom, tror vi hade sex senast 2-3 dagar innan jag plussade..)
-
Det verkar som att dem flesta här har väldigt lika symptom: trötthet och dovt illamående. Jag har märkt att mitt morgonillamående börjat bli värre för varje dag nu. Fortfarande inte så att jag känner att jag behöver spy, men det ökar absolut i styrka. Så det är väl bara att vänta på att första spyan ska komma vilken dag som helst
Men försöker se det positivt; det tyder ju på att ärtan lever och mår bra där inne.

Är där fler än jag som har problem med yrsel? Jag får små yrselattacker flera gånger om dagen varje dag. Det fick jag inte med sonen
-
Det kan man nog göra när man vill. Jag ringde typ två dagar efter att jag plussatVästeråsmamman skrev 2011-05-09 09:49:44 följande:Har också precis plussat. Om beräkningarna stämmer är det bf 4-6 januari.
För oss var det ganska oväntat äben om man efter 3 tidigare graviditeter borde fatta hur bebisar blir till
Har dock glömt när är det dags att ringa mvc?
Inte alltid dem har så gott om tider, så då är det bra att ringa i god tid tycker jag
-
Jag har känt av små yrselattacker flera gånger om dagen enda sedan jag plussade. Det är lite småobehagligt tycker jag.annazelda skrev 2011-05-09 10:20:26 följande:I helgen har jag varit yrslig mest hela tiden känns det som, så fort man ställer sig upp för fort..
Idag känns allt mest olustigt, illamående å molvärk å trött.. Det olustiga hoppas jag beror på förändringarna på jobbet, min kollega fick gå i fredags pga för lite att göra, jag skulle absolut inte oroa mig men nu är det jag som är sist in :(
Måste man ha en anledning till ett tidigt ul? Skulle så gärna vilja se ett hjärta som pickar så man kan försöka slappna av lite..
På dem flesta mvc måste man nog det ja, men man kan ju boka tidigt ul på en privatklinik -
Oj! Mina har möjligtvis växt en halv-en kupa typ..Mamman76 skrev 2011-05-09 11:18:12 följande:Herregud, mina TUTTAR!!! De har växt från C-kupa till DD på en vecka
Och de gör så ont, så jag knappt kan duscha,ajajaj!
Ni som har barn sen tidigare, har ni mått olika dåligt beroende på om ni väntat pojke eller flicka? När jag väntade min dotter mådde jag riktigt bra, var mest trött och gråtmild. Med sonen mådde jag ruskigt illa och svimmade flera gånger pga blodtrycksfall mm. Nu mår jag som med dottern, inget illamående eller yrsel utan bara bröstproblem kan man säga;)
Jag har en son sedan tidigare, och har väl egentligen bara en skillnad, och det är att jag får små yrselattacker flera gånger om dagen varje dag, och detta fick jag inte med sonen. Sedan att jag går o mår småilla nästan konstant kan jag inte minnas att jag gjorde med sonen i heller, men när jag läser vad jag skrev om hur jag mådde i denna veckan med sonen, så mådde jag lite småilla rätt mkt även med han. Men nog inte konstant som nu