-
För vår del var det inte så eftersom att alla våra vänner hade precis själv fått barn när vi fick vår son. Men har hört om många som är med om det vilket kännns jätte tråkigtsyntetica skrev 2011-07-24 21:37:24 följande:Bara jag som funderar över det här med att ens vänner försvinner när man blir gravid? Eller kanske bara jag som råkat ut för det?
-
Hej tjejer! Jag har inte varit på Fl. på rätt länge nu. Inte sen jag gick med i en "bebis 2012" grupp på Fb närmare bestämt.
Har lättare för att kolla Fb på mobilen än Fl, och jag sitter mer på Fb än här på Fl rent allmänt, så därför har det blivet att jag bara varit aktiv i den gruppen på Fb. Ska dock försöka skärpa mig och vara lite aktiv här på Fl. också.
Jag gick in i v.19 igår, och jag känner av lillbäs varje dag sedan runt mitten av v.17. (innan dess kände jag bara av den någon gång då och då, sen runt v.13) Jättemysigt! Är fortfarande inga ordentliga sparkar dock, men det är absolut ingen tvekan om att det är lillbäs som sparkar och buffar.
Imorgon ska vi på rul. och hoppas på att få veta vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne. 
-
Nu har vi varit på rul! Allt såg jättebra ut och det är en livlig liten krabat jag har där inne.
201 g kärlek och troligtvis en... FLICKA!!
Man kunde tydligt se tre streck där nere och man såg inga "tecken" alls på att det skulle kunna vara en pojke. Blev fram/bakflyttade (beroende på hur man ser det *ler*) en dag, från den 9 jan till den 10 jan. Åt rätt håll iaf 
-
hihi, tackMissT skrev 2011-08-11 13:48:52 följande:Stort grattis! Vad härligt
Jag har också en livlig liten flicka därinne
-
När det är en flicka ser det ut som tre streck på ul'et. Det är blygdläpparnaSkåne85 skrev 2011-08-11 14:02:22 följande:MiAmore: grattis vad kul..,, hur menar du med 3 streck ? -
hehe, känns såshadowstorm skrev 2011-08-11 14:48:46 följande:Grattis till lyckade RUL :) OJ ska 2012 börja som ett riktigt flickår eller ;)
Och tack, föresten
-
Då ska det bli spännande att se om din känsla stämmershadowstorm skrev 2011-08-11 14:53:34 följande:Fast på måndag kommer en gosse in iaf ;) Haha är ju 90% säker det är en gosse i magen min. Dock är denna grav inte ens i närheten som när jag vänta sonen men min känsla säger pojk! :)
Jag hade ingen direkt känsla denna gången. Eller, ena dagen var jag helt säker på att det var en flicka, nästa dag var jag helt säker på att det var en pojke. hehe
-
Jag kände ganska tidigt med sonen att det var en pojke. Denna gången hade jag ingen känsla alls. Inte mer än att jag TRODDE att det var en flicka pga hur olik denna graviditeten hittills varit mot första. Men någon riktigt KÄNSLA hade jag alltså inte. Nu när jag vet att det är en flicka (nåja, inte 100% säkert, men nästan) känns det faktiskt nästan lite konstigt.. hahaMajskorn skrev 2011-08-11 15:24:35 följande:Magen säger 100% pojke men egentligen har man ju ingen aning. Har dock inga barn sen innan så kan ju inte jämföra symptom och sånt även om det inte ska spela nån roll. Men vi kommer inte ta reda på könet för min man vill verkligen inte veta innan det är dags att komma ut och då är det inget roligt om jag vet heller så om det är så viktigt för honom så kan jag vänta även om jag ska göra allt för att försöka tyda på RUL om man ser nåt i de regionerna :) Kommer dock inte våga köpa en klänning även om jag tycker det skulle se ut som en flicka efter RUL, mest för att då skulle min man kanske hitta den och bli ledsen...
Hade nog ställt in mig på en pojke mer än jag trodde, och sedan är det väl så, att har man en pojke sedan innan blir det väl att det är lättare att tänka sig att det är en pojke igen. Hängde du med i hur jag menar? *ler*
-
Grattis till pojkenJamirl skrev 2011-08-11 16:55:23 följande:
Det var en pojke, precis som jag kännt på mig! Oj vad vi längtar! Blev framflyttad bara 1 dag, nu alltså 5/1-12 bf!
-
-
Jag hade nog ringt tillverkaren eller affärerna där dem säljer sådana, och hört med dem vad dem tror och rekomenderarshadowstorm skrev 2011-08-11 19:27:14 följande:Nu kommer en fråga här som kanske ingen kan svara på men jag chansar =)
Jag har ett babyskydd med bas från akta garco sedan sonen. Men jag vill inte använda babyskyddet eftersom jag har fixat och trixat med bältet så jag har fått höra av babyproffsen här i sundsvall att jag INTE kan använda den igen....
Så nu kommer jag ju till detta att jag ska köpa ett nytt babyskydd och jag har ju en bas, och jag undrar kan man använda en bas som är 3-4 år på deras babyskydd nu? Min bas ser exakt ut som de som de säljer tycker då jag!! Svart med rött...tycker det är onödigt köpa bas om nu min gamla skulle funka....eller är jag snål :P -
Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er. Läste precis om Niinis stora förlust, så att du inte mår bra förstår jag. Usch, kan inte ens tänka mig hur det måste kännas
Beklagar verkligen er stora förlust
*stor KRAM* till dig!
Hoppas att det är bra med er andra? Själv gick jag in i v.20 i onsdags och lilltjejen är en riktigt livlig liten krabat som sparkar och buffar mkt varje dag. Supermysigt!
-
Kan du ändra mitt bf datum också när du ändå är inne och ändrar? Har bf. 10 jan ist för 9 jan. TackRaraS skrev 2011-08-19 13:52:48 följande:Ville bara säga att jag varit på RUL idag och allt såg så bra ut! Är så grymt lättad!!! Var så fruktansvärt nervös! Tre fina bilder fick vi med hem också! Lovely!
Hon gissade på flicka också, precis som jag trott, men hon var inte helt 100% säker, så vi får se! Och så blev jag flyttad från den 14:e till den 12:e januari! Ska ändra i alla listor här i helgen!
Väntar också troligtvis en flicka
-
Jag har bestämt mig för att hoppa av denna gruppen. Ni är jätte gulliga allihopa, men jag känner att jag är på Fl så pass sällan för tillfället, och ni är så aktiva att när jag väl har tid och ork att kika in på Fl har ni skrivet minst 6 hela sidor, så jag hänger inte alls med i svängarna. Men jag önskar er all lycka i resten av graviditeten. KRAM på er!