minneli skrev 2011-05-10 17:57:01 följande:
Ja blir typ rädd när det kommer en flytning, får för mig att det är blod.
Idag blev jag typ äcklad av att äta middag, tänkte bara på popcorn.. så det fick bli en påse micropopcorn.
Idag är jag i vecka 7! Ingen vet något än... bara min doktor eftersom jag äter medicin i vanliga fall och var tvungen att höra hur jag skulle göra med den.
Kommer ihåg det där.. När jag var gravid med sonen så dem 2-3 första veckorna (eller hur länge det nu varade) hade jag sjukt mkt flytningar, och varje gång det kom sprang jag in på toaletten för att jag var livrädd att det var blod. Denna gången har jag inte alls lika mkt flytningar.
Jag undrar om det kanske är en liten flicka i min mage denna gången. Där är rätt många skillnader på denna och förra graviditeten nämligen
* Med sonen ömmade mina bröst konstant från det att jag plussade till ett par veckor framåt (eller hur länge det nu varade).
Denna gången ömmar dem bara när jag haft BH på mig hela dagen och lite på kvällen när jag ligger i sängen
* Med sonen var jag mkt sällan yr i början. Tror jag fick totalt 2 yrselattacker.
Denna gången får jag små yrselattacker så fort jag reser mig upp, oavsett om jag reser mig fort eller sakta
* Med sonen hade jag sjukt rikliga flytningar dem 2-3 första veckorna.
Denna gången har jag inte mycket mer flytningar än jag brukar ha runt äl.
* Med sonen var jag inte så värst trött. Kom perioder då jag var väldigt trött, men inte varje dag.
Denna gången känner jag mig trött så fort jag gjort någonting i ett par timmar