• MiAmore

Januaribebis 2012

shadowstorm skrev 2011-06-02 09:33:13 följande:
    God morgon ladys :) Idag inne på vecka 9 :) Går ju fort måste jag säga, tyckte nyss jag var i vecka 4 då jag fick veta jag var gravid. Men jobbar man och gör INGET annat än försöka uppfostra en trotsig snart 2 åring så går nog tiden rätt fort. Glömmer som sagt bort jag är gravid....

Jag mår illa om jag inte äter så nu äter jag och tänker att jag får ta tag i det sen, hellre mår jag bra....Men märker jag att illamåendet släpper då blir det äta som vanligt igen plus en macka eller frukt bara :)

Ett tips som funkat kanon för mig med denna grav och med första. Är att starta dagen med ett glas a-fil sedan när den lagt sig försöka ta ett kex eller smörgås. Ibland gick banan ner och då hjälpte det kanon emot illamåendet. Och med sonen spydde jag från vecka 5-24 sså jag vet vad jag pratar om ;) Det gjorde att jag kunde äta en frukost nån timma senare för att på nåt sätt få in en rutin som kroppen klara av. och vissa veckor mådde jag bättre av det andra veckor inte. Så det är ett tips :) Nu tycker jag även möjlk funkar bra :)
    Tack för tipset! Får prova det dem dagar jag är ledig och/eller jobbar kväll. Problemet är bara att jag hinner kräka på morgonen innan jag ens hunnit äta frukost Tror du det fungerar med vanlig fil också, eller är A-fil bäst?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Gick in i vecka 10 idag, så himla skönt att äntligen vara inne i två siffrig vecka Mår fortfarande lika dåligt, så jag hoppas att det ska ta o släppa snart. Jag har lyckats lura till mig ett tidigt ul, ska på ett "daterings ul" nästa vecka. Ni kan tro att jag längtar Kommer då vara i v.10+3, så chanserna att kunna se hjärtat är rätt stora

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Hur är allt med er? Jag har fortfarande inte fått upp tillräckligt med ork för att vara aktiv på Fl tyvärr. Gick in i v.12 (11+0) idag och är fortfarande fruktansvärt TRÖTT och mår fortfarande illa mest hela tiden. Har fått utskrivet Lergigan comp, och dem första dagarna med dessa tog den bort mitt illamående helt. Dock ej kräkandet på morgonen, om jag inte tagit en Lergigan precis innan läggdags kvällen innan. Men nu dem två sista gångerna/dagarna jag tagit dem, har dem tyvärr inte tagit bort illamåendet helt och hållet, men det blir bättre än när jag inte tagit en, i alla fall. Idag är första gången jag INTE kräkt, trots att jag inte tagit någon Lergigan. Skönt!
    Har börjat få mer och mer problem med fogarna dem sista dagarna. Har inte ont hela tiden eller varje dag, men får lättare och fortare ont i dem vid ansträngning som tex. dammsugning och tunga lyft.
    Drömmer jättekonstiga drömmar varje natt. Detta minns jag att jag gjorde under graviditeten med sonen också så det är nog rätt vanligt när man är gravid antar jag. *ler*
    Var på ett tidigt ul i fredags. Var då i v.10+3 och vår lilla böna var 36 mm stor och en riktigt livlig liten krabat. Hjärta  Är faccinerad över att man kunde se konturerna och rörelserna så tydligt när den bara är så liten *ler* Såg det lilla hjärtat slå och allt såg bra ut. Hjärta Ska på inskrivning nu på torsd och hoppas då på att få höra hjärtljuden.
    På fredag ska vi på bröllop, och då tänkte vi även gå ut med graviditeten till allmänheten. Ska bli skönt att äntligen slippa försöka dölja graviditeten och kunna prata öppet om den med alla.

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    LillaEko skrev 2011-06-21 14:45:58 följande:
    UL gick bra idag, Liten växer som den ska och hjärtat tickade fint.
    Men var svårt att få en riktigt bra bild för nupp-testet då jag har en lite bakåtliggande livmoder.
    Så nytt ul om 2 veckor igen.
    Är verkligen så konstigt att vissa landsting inte vill göra ens ett extra ul utöver rul och vi får nu ett 4:e ul innan rul.
    Borde det inte vara mer enade? 
    Där jag går gör dem heller inga ul innan rul om inte något är konstigt eller ovanligt sas. Anledningen till att jag fick ett tidigt ul var för att jag lurade till mig det Drömmer (sa att jag inte hade koll på när jag hade min senaste mens, så detta jag gjorde var ett sk. daterings ul. Ville inte behöva vänta till rul denna gången då jag denna gången är mkt mer nojjig)
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Sussolita skrev 2011-06-21 15:33:21 följande:

HOLYCRAP!!! hjärtat i halsgropen...
    Nu ringde dem från gynmottagnigen och bokade om min tid för UL tills imorgon istället för på torsdag så om ca 24h ska vi få titta på den lill* i magen Tårarna bara sprutar :-P

Åh vad härligt Sådana samtal är välkomna (under förutsättning att man kan den dagen det blev ombokat till klart *ler*)
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Frökenolson skrev 2011-06-21 16:15:03 följande:
    Hur har ni det med foglossning tjejer?
    Jag har i flera veckor haft ont i svanskotan, mest när jag sitter(vilket inte är så ofta som tur är) och när jag kör bil, i allfall när jag kopplar. När jag går känns det mest som träningsvärk.
    Sen har jag haft ont i ena ljumsken men har v ant mej vid att röra vänster benet på ett visst sätt.
    Nu börjar även höger ljumske/bäcken att krångla. Jag får ont när jag går, speciellt i trappor, och på jobbet går jag hela dagarna så jag hoppas det är något snabbt övergående.
    Ni som har barn sedan innan och har haft Foglossning, hur längre varade det? Hela grav eller till någon spec. vecka?
    Jag har den senaste 1-1½ veckan börjat få problem med fogarna både fram och bak, när jag anstränger dem för mkt, genom tex. dammsugning och tunga lyft. Under förra graviditeten började foglossningen först runt v.21, men då var den inte så farlig, inte förens dem 5-6 sista veckorna då jag hade rätt ont nästan hela tiden (dvs även när jag inte gjorde något ansträngande)
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-06-21 18:45:22 följande:

nej det är ingen höjdare. men det är dom värda dom små. och har ju haft turen med lätta förlossningar iaf

Tack nej det hoppas jag att du slipper du får försöka vara snäll mot fogarna redan nu så kanske det håller sig någorlunda. skaffa bälte itid och så

är ju vissa rörelser som är riktiga no no när man har foglossning.

inte vrida bäckenet, inte kliva mer än axelbrett,

sen ska man belasta båda benen jämt. och gå som ett barn itrappen.

dammsugning och diskmaskin är inget bra alls.

Lycka till

Tömma och fylla diskmaskinen har jag inga problem med, men där emot känner jag av fogarna rätt bra efter att jag dammsugit
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    min tur skrev 2011-06-21 19:00:53 följande:
    Hej, jag vill gärna vara med här...
    Jag är 37 år, snart 38 och har gjort 3 ICSI & ett FET i ett tidigare förhållande, gravid en gång, men MA i v.13
    Nu fem år senare i ett nytt förhållande, mitt livs stora kärlek,  är jag nu gravid i v.9 (8+1) efter en IVF på RMC i Malmö. Vårt första IVF tillsammans och idag fick vi se ett litet pickande hjärta på VUL Glad fantastiskt!
    Allt såg bra ut och stl var 17.3 m.m och enligt läkaren var det två dagar större än beräknat, 8+3
    BF ca 30 januari.
    Kram
    Välkommen och grattis till pickande hjärta
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-06-21 20:01:00 följande:
    skönt det. jag kan klara översta hyllan än så länge
    Men inte nedersta då eller? Vilken vecka är du i nu?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-06-21 20:09:40 följande:

nej klarar inte att vrida och böja samtidigt. 10+0 idag.

förra grav gick jag på kryckor från ca 15+0

Oj.. Stackare
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Januaribebis 2012