• got2b

Januaribebis 2012

Jag tänkte göra er sällskap här. Har bf 28/1, är i v6 (5+5). Ska på vul om en vecka och skriver inte in mig på listan förrän jag sett att allt är som det ska.
    Hade ett ma i dec förra året och är ganska orolig även denna gång. Har typ inga symptom alls. Lite lite öm i brösten bara. Är ganska rädd att jag inte får se nåt liv där inne denna gång heller. Hade en liten blödning i måndags som försvann ganska fort som tur va.

• got2b
    SysterAnna skrev 2011-06-04 19:20:52 följande:
    Igår kom illamåendet jag "längtat" efter Har varit så orolig över att inte känna något direkt förutom hunger och ömma bröstvårtor. Men igår fick jag sitta med en spypåse i knät på väg till jobbet. Kom dock inget. Klarade mig igenom dagen hyffsat och illamåendet kom och gick under kvällen. idag har det också kommit och gått en hel del. I eftermiddags har jag även fått lite molvärk. Är såklart orolig över värken men förstår även att det är normalt. och skulle det vara något fel så upptäcker jag ju det så småningom. Är i 5+5 idag.
    Fick också min första, inte efterlängtade, illamåendeattack igår. Är i 6+0 idag. Har inte heller känt nåt förutom lite ömma bröst och hunger. Har också haft molvärk till och från men det kan ju lika gärna vara tarmarna.
    Ska iväg och shoppa med en vän idag så jag har förberett med en åksjuketablett. Inte så kul att må dåligt då.
  • got2b
    Astrogirl skrev 2011-06-06 08:17:24 följande:
    V 6+1 idag & mår fortfarande toppen. Blir orolig när jag inte har några symptom. Rädd för MA som sist.
    Vet hur du känner. Visst mina bröst ömmar lite och just idag råkar jag ha lite molvärk, men annars inget. Känns både bra och dåligt. Bra att slippa må dåligt t.ex. Dåligt för att jag blir orolig för MA igen.. På fredag vet jag hur det ligger till i alla fall.
  • got2b

Usch idag är inte kul. Kunde knappt få ner någon frukost för jag blev illamående. Sen gick det över. Nu när det är tänkt att jag ska äta lunch så känner jag mig äckligt mätt, utan att ha ätit. Ska åka och jobba om 45min och måste äta innan dess. Detta blir tufft!
    På fredag är det vul. Börjar nog bli lite nervös nu. Hoppas det blir positivt besked denna gång.

• got2b
    LillaEko skrev 2011-06-09 07:20:19 följande:
    Någon som börjat drömma bebisdrömmar?
    Drömde att jag födde en liten son i natt. Fast typ NU, men att det var helt fel räknat så han var färdig och inte alls i v 11. Dessutom gick förlossningen så fort att det bara sa plopp och så var han ute. Behövde inte ens åka in till förlossningen =P 
    Jag drömde också att jag fick en son i natt. Jag var i och för sig på ett "sjukhus". Fanns inga väggar mellan rummen och folk stod runt omkring och kunde se allt som hände. Födde utan sambo och barnmorskor i närheten, bara annat folk. Mycket märklig dröm! Glad
  • got2b

Jag fick pojke på båda testen. Drömde ju för någon vecka sen att det blev en pojke också. Men vi får väl se. Blir glad oavsett.

Nytt vul på måndag. Hoppas den har växt lite mer nu och att hjärtat fortfarande slår. Kommer vara i v.9 då (8+1). Sist beräknade han mig fem dagar mindre än jag räknat.

Nu har den stora tröttheten kommit på besök här. Känns inte som man vaknar riktigt på morgonen utan går som i en dimma hela dagen. Och frukost är inget roligt nu heller. Svårt att äta just på morgonen, blir illamående. Lite lättare med lunchen.

• got2b

Tråkigt med alla mf! Beklagar verkligen!!!

Jag var på vul i morse och det såg bra ut. 7+6 enligt mätningar (8+1 enligt sista mens). Bokade in en tid till om tre veckor. Vill se att det är ok en gång till innan jag ska berätta för nära.

• got2b

Inskrivning imorgon. Och nytt vul på måndag. Är ganska nervös över det faktiskt. Har sett den två ggr redan men det var ju ett tag sen. Tänkte fråga om rul imorgon. Vet inte alls hur det görs här, om man bokar själv eller får kallelse.
    Vill att de första 12 veckorna ska ha passerat nu så man kan börja berätta. Känner mig lite efter här i tråden eftersom jag har bf så sent, sista dagarna i januari.

Nu kallar sängen på mig.

• got2b

Jag hoppas kunna jobba fram till vecka 50. Kommer väl vara i v 33-34 då tror jag. Efter det tar jag ut semester och komp fram till bf. Har ett jobb med ganska lika rörelser och en del påfrestning för kroppen. Men tror det kommer lugna ner sig framåt hösten/vintern när jag blir större. Vi hade en på jobbet för ett par år sedan som var gravid men hon klarade inte längre än till v 25 innan sammandragningarna blev för mycket. Så vi får hålla tummarna att det går bra till vecka 50. Skönt att bara kunna ta det lugnt sen fram till bf.

• got2b

Min vikt pendlar en del mellan dagarna. Men tror att det är +3kg som gäller. Är i vecka 12 nu (11+4).

Svar på tråden Januaribebis 2012