fair skrev 2011-11-25 03:09:55 följande:
Meh84 & Mea: Min lilla ligger lite som hon vill ännu. Jag kunde känna exakta positionen för huvudet förut men nu vet jag inte alls, men jag känner sparkar både uppe och nere och just nu på insidan höger sida bäckenet så hon far runt som hon vill. Ska till bm 2/12, kommer vara i v34+0 då. Vet inte vad som händer om hon inte lagt till sig då. Men de kan ju vända sig så sent som i v 36/37 om jag inte minns fel.
Brukar kunna känna huvudet och det är på olika ställe varje dag verkar det som. Sparkar och boxningar känns både upp, ner, höger och vänster. Min mamma börjar undra vad det är för litet monster jag har där inne

Har din bm sagt nåt till dig vad du ska göra om vattnet går nu när den ligger som den gör? Min sa att jag skulle lägga ben och rumpa högt och ringa ambulans.
I natt, när jag som vissa andra inte kunde sova, sökte jag lite om mina smärtor på insidan av låren. Det är visst foglossning. Frågade ju min bm om det när jag var där sist och hon visste inte vad det var. Fast hon missuppfattade kanske mig när jag förklarade var och hur jag hade ont.
Detta stämmer in på mig: "Smärta nedåt lårens insida eller mellan benen. Smärtan förvärras ofta om du har benen brett isär, promenerar, går upp- eller nerför en trappa eller ändrar ställning dig i sängen."
Hittade den infon på babycenter.