-
Jag har mått jättedåligt bara av att tänka på kött i ett par månader. Det börjar ge med sig liite nu. Dock inte så att jag skulle kunna äta en grillad köttbit, men köttgryta och så fungerar bättre.Pamper skrev 2011-08-05 22:55:56 följande:någon mer som inte direkt klarar av att äta kött??Om jag råkat somna på soffan (ligger på höger sida då) så brukar jag vakna med ont i magen. Har då ont ganska långt ner. Sen när jag går och kissar så släpper det. Men har bara upptäckt det när jag somnat på soffan. Ligger kanske konstigt då. I sängen sover jag alltid på vänster sida eller på rygg.lullebo skrev 2011-08-06 08:49:21 följande:En fråga: Är det ngn mer som vaknat på nätterna och har jätteont i magen för att ni är kissnödiga?? -
Klart du kan äta den. Har ju garanterat varit fryst i mer än tre dagar. Jag hade ätit den!roxylady skrev 2011-08-06 15:07:39 följande:Tror ni man kan äta dr.oetkers pizza med salamikorvar på?? jag menar den är ju infryst när man köper den så de lär ju ha varit infrysta i mer än 3 dagar om man köper den så. Eller vad tror ni?? Hade ni ätit den?? Är så enormt sugen på den. Den hettas ju upp i 220grader eller nått sen också.
har varit lite nojig för just salami. -
Det låter som matförgiftning. Skönt att du mår bättre nu!LillaEko skrev 2011-08-07 09:28:13 följande:Usch, vaknade i natt med fruktansvärt ont i magen och illamående.
Fick bli toa med hink i knät. Ursäkta det äckliga men kom från båda håll, trodde jag fått magsjuka. Men sen inget mer.
Vaknade nu för en stund sen och mår bra?!?!?! Någon som varit med om liknande? Helskumt! -
Jag har också beställt jeans från H&M. Tog dessa: http://www.hm.com/se/product/91702?article=91702-A
Jag har stl 36 i vanliga fall i byxor och dessa sitter ganska tajt över låren. Kanske bara är nu innan jag hunnit använda de så mycket. Men supersköna i materialet och riktigt snygga. Hoppas att jag kommer kunna använda de ett tag in på hösten i alla fall.
Beställde även bland annat denna: http://www.hm.com/se/product/92289?article=92289-A
Tur att man kommer fylla ut den senare för den var på tok för stor nu. Valde minsta storleken (har xs/s i vanliga fall).
Längtar till hösten nu när man kan ha varma kläder och mysa framför brasan. Älskar höstens färger.
Grattis till alla lyckade rul och jag beklagar verkligen de som fått dåliga besked!
Vårt rul är den 31:e så det är ett tag till. På söndag går jag in i vecka 17 (16+0).
Ska försöka ta en fin bild på magen i helgen och lägga upp. Syns mer och mer nu. -
Beklagar verkligen det inträffade minneli!
-
Jag arbetar som säljare och hoppas kunna jobba till den 9 dec. Därefter tar jag ut semester och komp tills det är dags. Jag hoppas verkligen att jag kan jobba så länge. Får ganska ont i ryggen redan på jobbet men ska kolla med bm om man kan bli hjälpt av nåt höftbälte eller liknande.
-
Jag har inte heller känt nåt ännu. Är i v 17 nu (16+5) och det är första barnet för mig med. Tror också att jag har moderkakan i framvägg. Men det växer för fullt här. Känns nästan som att magen ska spricka emellanåt och då ska man ju bli grymt mycket större än nuzatori skrev 2011-08-19 23:07:09 följande:Haha. Okej. Läste precis ditt senaste inlägg paet. Då är jag väl den sista kvar nu då... ;)
RUL om tolv dagar.
-
Du ska se att allt ser bra ut om några dagar =) Alla växer ju olika fort och du ska vara glad om du inte får så stor mage. Lättare att gå tillbaka till normalt sen då. Och vikten är också väldigt olika. Vissa går upp och andra ner. Vet väldigt många som gått ner under sina graviditeter pga illamående och annat. Jag har hittills gått upp 4kg, trodde jag skulle gått upp mer vid detta laget.ccecy skrev 2011-08-20 07:48:55 följande:jag är i v 18(17+1) och jag är så orolig att något ska vara fel! förstår inte hur man kan vara såhär orolig, skall som tur på RUL 23aug. o hittils har allt sätt bra ut, hjärtat slog för 2veckor sen, så allt borde ju vara som det ska :) även om magen knappt börjat puta utåt, inte lika mycke som många andras har börjat göra! har inte heller börjat gå upp i vikt, ligger på -4 ungefär. Jag hoppas bara att allt är som de ska :) -
Har lagt upp bild i magbildstråden som du kan kolla om du vill. Jo den har växt en del, särskilt senaste veckan.ccecy skrev 2011-08-20 08:21:27 följande:Det är väl så, jag har däremot inte mått illa, eller spytt en enda gång, då det är de som jag tycker är så lustigt :) men de ska väl nog ordna sig, min mamma gick ju bara upp 3kg hennes sista graviditet och ut kom min syster på 2,900kg :) och så sa hon att med min äldre bror som är hennes första, så gick hon upp först sista månaden och de va först då de syndes att hon va gravid!:) så har vel hennes gener, får man hoppas!:) så de inte är något fel. Men jag går ju o oroar mig i onödan säkert mera också, då jag är blivande ensamstående, så man funderar på så mycke då över allt :) men du har fått mycke mage då ?:) Har du varit på RUL?:)
Nope har inte varit på rul än, men om 1½ vecka ska jag dit. -
Vi har beställt en brio happy med liggdel. Riktigt bra gung i den =)