• got2b

Januaribebis 2012

Har också varit hos bm och kollat mina värden. Är i v 25 nu.
    Vikten ligger på ca +10kg sen plus, blodtryck: 109/56, järnvärde: 125 (äter tabletter), bebis hjärtljud: 132. Sockret i urin såg bra ut sa hon.
    Hon mätte inte sf måttet denna gång utan gör det nästa gång (om en månad). Fast hon kände på magen och livmodern var där den skulle.

Har skickat iväg ansökan om gp nu med. HOPPAS den blir beviljad. Fast blir den inte det har jag både semester och komp att ta ut så jag kommer ändå gå hem tidigare.

• got2b
    missable skrev 2011-10-18 13:29:56 följande:
    ÅH! Håller på att leta lite recept, fyller 25 i december och tänkte bjuda på kakor/muffins och tårta, men man måste ju provbaka... 

Kolla in detta receptet! Att dööööö föööör!
    www.stumbleupon.com/su/2WFz8r/gingerbreadbage... 
    Dessa såg grymt goda ut så jag ska testa baka dem idag. Glad
  • got2b
    missable skrev 2011-10-20 10:52:41 följande:
    Jag är också stolt över min mage, och jag visar den tydligt, men som någon annan skrev det är ju kul om man kna få höra vilken fin mage, och inte bara tjockis, oj, när skulle du ha? är det bara 1? Ja du kan ju inte orka mycket när du ser ut så! Jag har så jädra ont överallt och jag kan kräkas på nästa som säger att jag ser trött och tjock ut! 
    got2b skrev 2011-10-20 09:49:51 följande:
    Dessa såg grymt goda ut så jag ska testa baka dem idag. Glad
     Det går INTE med vaniljsocker bara så du vet :-P
    Jag såg inte ditt inlägg förrän nu men jag hade faktiskt vaniljessens hemma. Trodde först det skulle vara vaniljsocker men såg sen att det var nåt lite brunare flytande på bilden och insåg då att det var essens.
    Ärligt såg de godare ut på bilden än de var, men helt okej ändå.
  • got2b
    missable skrev 2011-10-21 09:57:33 följande:
    använde du oreos? Första omgången bakade enl recept, och andra så bytte jag lite... Jag tycker de är godare med digestive faktiskt, sen hällde jag på lite extra kolasås i smeten...
    Ja jag använde oreos. Fast jag gillade oreosmaken. Kanske ska testa baka igen med digestive.

Börjat drömma massa konstiga saker igen. Hade ett uppehåll på drömmarna i några veckor men nu är det full fart igen. I natt drömde jag att leaeva födde sina trillingar och en annan i tråden också fick sitt barn.

Önskar dig lycka till Västeråsmamman! Håller tummarna att allt går bra oavsett hur det blir idag.
  • got2b

Jag ska göra glukosbelastning i mitten av november tror jag det var. Här måste nog alla göra det.

Har förresten fått beviljat min graviditetspenning nu! Fick för hela perioden jag sökte =) Nu ska jag bara få ordning på alla papper om inkomst också. Känns skönt att det snart är fixat.

Sitter och planerar för en tur till ullared. Ska bli spännande och se vad de har. Mindre spännande kommer det bli att gå där.. Får ganska ont av att gå mycket nu. Har dessutom ca tre timmars bilresa dit. Hoppas det blir värt det!

• got2b

Angående vikt har jag gått upp ca 12kg nu. Är i v 27. Tror min kropp behöver gå upp en del nu eftersom jag är underviktig i normala fall och inte går upp nåt annars oavsett vad jag stoppar i mig. Är så rädd att tappa för mycket efteråt sen. Vill absolut inte väga mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Målet efter graviditeten är att inte hamna under 60kg i alla fall.

• got2b

Zatori: Jag ska också till Ullared nästa vecka och kan skriva vad jag handlade sen. Första barnet här med så jag har inte heller riktigt koll på vad man behöver. Har kollat lite olika listor i tidningar och skrivit handlarlista utifrån dem.

Någon här inne som använder någon form av stödbälte för mage/rygg? Jag funderar på att testa det då min rygg värker en hel del nu. Har blivit mer svankig nu känner jag och när jag står eller går känns det i nedre delen av ryggen efter några minuter.. Funderar på en BabyBelt från Anita maternity (finns här: http://www.minimundus.se/body_mamma/ivantanstider.htm). Någon som har erfarenhet av den eller liknande?

• got2b

Jag har nog inte heller känt någon hicka. Känner mest buffar, sparkar och rörelser. Tror min bebis ligger tvärs över magen för det rör sig mest på sidorna.

• got2b

Nu har jag känt hicka tre dagar i rad. Skrev ju tidigare i veckan att jag inte känt av det alls ännu. Fast nu när jag fattat att det är hicka jag känt så har det hänt tidigare med. Kände det i natt precis innan jag skulle somna och var tvungen att väcka sambon så han med fick känna. Mys =)

Svar på tråden Januaribebis 2012