• got2b

Januaribebis 2012

Paet: oroa inte dig för vikten. Din kropp behöver det. Jag började också på din startvikt och ligger på +15kg nu. Min barnmorska säger att det inte är någon fara alls. Hon ville väl helst att jag inte skulle gå upp 25kg men det lär jag inte göra. Så tänk inte mer på det!

• got2b

Kan som LillaJag89 rekommendera de från Apoteket. Väldigt sköna och trycker inget. Använder mina redan nu. Fast alla apotek har inte dem upptäckte jag. Av fyra besökta var det bara en som hade i sitt sortiment.

• got2b

Jag hoppas ju på att min kräkfobi ska försvinna när jag får barn. Tänker att man vänjer kanske sig när bebis är liten och kräker hela tiden. Men vi får väl se.. Har förstått att det är ganska vanligt att kräkas under förlossningen. Har sluppit det under hela graviditeten och hoppas jag slipper sen med. Det är helt sjukt att man är rädd för en sån sak egentligen. Det är ju inte farligt direkt.. Men nåt ska man väl ha fobi för. Jag är inte rädd för ormar i alla fall :) alltid nåt.

• got2b

Skönt att vi klarade oss till nya året. Nu är det lite drygt en månad tills jag har bf, men känner faktiskt ingen brådska. Kommer inte försöka skynda på detta utan anser att bebis kommer när den är redo. Hade för övrigt en väldigt trevlig kväll igår. Fick visserligen ganska ont av att sitta på en stol typ hela kvällen men det var det värt. Kom i säng först vid 5 i morse och vaknade kl 13 :) Får passa på och sova när man kan. Kommande vecka bjuder på föräldragrupp och bm besök.

• got2b

Usch denna dag vill jag helst glömma. Mått så illa och varit orolig/dålig i magen. Legat i sängen hela dagen och vilat. Har enormt ont i ryggen och magen. Sambon åkte hem från jobbet och har tagit hand om mig idag. Undrar om det är nåt på g. Har ju ca en månad kvar innan bf men tror inte jag kommer gå så länge. Tog panodil för ett par timmar sen men de har inte hjälpt. Har dessutom inte kunnat äta på hela dagen pga illamåendet. Har fått i mig lite vatten bara. Magen är stenhård hela tiden.. Det var dagens gnäll...

• got2b

Är på väg in till förlossningen nu. Ringde innan och de tyckte vi skulle köra in. Får väl se hur det går..

• got2b

Fick spendera natten på förlossningen. Dock ingen bebis ännu. Hade sammandragningar/värkar men kunde sova lite. Det mesta har försvunnit nu känns det som. De kopplade ctg några ggr och bebis mår jättebra. När de undersökte mig första gången var jag öppen 2,5cm och andra gången 3cm. Idag har de inte kollat. Slemproppen började släppa i morse med. Nu är vi på väg hem. De hade fullt i alla rum så vi blev hemskickade i och med att det lugnat sig. Är i v 35+4 idag så det är lite tidigt än..

Svar på tråden Januaribebis 2012