• got2b

Januaribebis 2012

Här är det full fart i magen. Det sparkas, bökas och hickas. Riktigt busfrö som håller på att sparka bort datorn från magen för tillfället..
    Igår mådde jag inte så bra. Mådde illa till och från hela dagen. Hade sovit ganska dåligt på natten så det kan ha varit därför. Bebis som sparkade och sambo som snarkade så det blev bara fyra timmars sömn den natten. I natt fick jag sova tillräckligt så idag har jag mått bra igen. Men som flera av er skriver kan det ju ha att göra med själva graviditeten också. Kanske klämmer magsäcken eller nåt.
    I veckan ska jag på besök hos bm och mäta magen för första gången. Hon gjorde inte det sist så det ska bli spännande att se hur man ligger till.
    Bara fyra veckor kvar att jobba nu =) Hoppas veckorna går fort för jag börjar bli ganska trött och sliten i kroppen nu. Känns att jag gått upp i vikt och att magen är tung att bära. Ca 12 veckor kvar nu..

• got2b

Jag tror inte heller att jag haft några sammandragningar. Vet ju inte riktigt hur det ska kännas. Mest någon som bökar och sparkar där inne.
    Imorgon är det besök hos bm. Ska bli spännande att mäta magen. Har inte fått göra det ännu.

• got2b

Fick bekräftat idag att bebis ligger tvärs över magen. Eller kanske mer diagonalt med huvudet uppåt. På sättet den sparkar och rör sig har jag misstänkt det ett tag. Hon gjorde inget åt det idag utan vi väntar tills nästa besök och ser om den lagt sig på nåt annat sätt då. Enda faran med att den låg såhär var om vattnet skulle gå för tidigt. Då skulle jag ringa ambulans akut. Kunde hända nåt med navelsträngen sa hon..
    Allt annat såg bra ut.

• got2b
    roxylady skrev 2011-11-17 13:11:21 följande:
    Två: Vilken fin bild på er lill :)

meh84: Jag tror nämligen att min bebis och ligger så.. för han har legat så sedan RUL. Även när vi var inne på 3D UL:et för tre veckor sedan.. känns som att huvudet är på sidan.. så när han sträcker ut på sig så kittlas det i båda sidorna på mig på en och samma gång.. Men visst hjälper till att vända på bebis under de senare besöken?
    Samma här, huvudet på sidan. Fast nu verkar det som den bytt sida de senaste dagarna. Jag kände huvudet på höger sida för några dagar sen men idag var huvudet på vänster sida.
    Antar att de gör vändningsförsök ifall den inte vänder sig själv. Hon sa att om den ligger likadant nästa gång skulle hon boka ett ul.
  • got2b

Här gör alla glukosbelastning verkar det som. När jag gjorde min skulle jag fasta från midnatt och vara där kl 8. Inga tester togs innan äckeldrickan skulle ner. Satt där och mådde skit i typ två timmar sen togs ett stick i fingret. Hade 4 i värde då.

• got2b
    Moniqe1979 skrev 2011-11-18 12:39:16 följande:
    Vad konstigt att de inte tog nått stick i fingret innan det SKA de ju göra så de har ett  "före och efter värde" samt till mig sa dem att hade man under 2.0 innan så kan de inte göra testet (jag hade 5,1 innan och 7,2 efter vilket ansågs som bra
    Jag frågade ändå innan om de inte skulle ta nåt test innan man drack men hon sa nej. Hade med för mig att man skulle testa före.
  • got2b
    roxylady skrev 2011-11-19 12:36:43 följande:
    Okej ;) Misstänkte att det måste bara känna som att man klär på barnet för mkt??
    got2b skrev 2011-11-19 12:35:15 följande:
    Jag frågade ändå innan om de inte skulle ta nåt test innan man drack men hon sa nej. Hade med för mig att man skulle testa före.
    De tog på mig före igår också.
    Lustigt att det är olika.. Men jag klagar inte, bara jag slipper göra testet igen! Det närmsta jag varit att kräkas denna graviditet.

Jag har också ont på insidan av låren, så högt upp man kan komma. Det känns så fort jag går och spänner området där. Sitter jag stilla känns inget. Frågade bm om vad det kunde vara men hon visste inte. Sa att om det inte gick över skulle jag åka till vc och fråga en läkare.
  • got2b

Grattis SFHelen till pojken! Hoppas allt gått bra och att ni mår bra.

• got2b

Känns läskigt att det skulle kunna komma en bebis när som helst ju.. 29+3 här idag och bebis känns ganska långt borta ändå.
    I natt hade jag tydligen farit runt som en galning i sängen. Sambon hade vaknat flera gånger, stackaren. Han hade knappt kommit upp i morse. Fast det är väl bra att han får vänja sig redan nu, snart är det ju nån annan som kommer hålla honom vaken.

• got2b

75% idag Hjärta
    Bara ett par veckor kvar att jobba sen ska jag vara hemma och pyssla med allt som ska göras innan jul och bebis.

Svar på tråden Januaribebis 2012