• got2b

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-07-14 22:53:26 följande:
    Ultraljudet för KUB-testet imorgon bitti och jag är nervös!
    Lycka till!!

Jag har läst lite om viktuppgång under graviditeten och det står att jag bör gå upp ca 18-20kg. Är underviktig sedan tidigare och bör väl därför gå upp mer (176cm, 56kg innan, 59kg nu). Har ju inte så mycket att ta av sedan tidigare. Det enda jag tycker är svårt är att äta nyttigt hela tiden. Blir ju akut hungrig hela tiden och då måste jag ha nåt direkt. Får försöka bättra mig nu när jag ska ha semester. Köpa hem lite nyttigare saker. Är ju lite av en gottegris annars..
  • got2b

Tänkte på det med att smörja in sig. Jag hade nog tänkt använda Body shops Bodybutter. Tycker att den är ganska bra och de luktar sjukt gott. Tror inte att det kommer hjälpa mot bristningar direkt men mest för att hålla det återfuktat. Tror mer på att det är genetiskt och hormonellt.
    Jag kan ju alltid hoppas på att mammas gener gått i arv när det gäller bristningar för hon fick inga.

• got2b
    elinson skrev 2011-07-16 10:00:41 följande:
    Hej på er!
    Har inte skrivit nått på FL tidigare men följt noga med.. speciellt i denna tråden eftersom jag och sambon väntar vårt första mirakel beräknat den 28 januarii (v11+6). 

Vi vill båda veta könet, jag tror och har trott sedan plusset att det är en pojke... medan min sambo tror det är en flicka. Kanske blir det en vadslagning om detta ;) 
    Välkommen!
    Jag har också bf 28/1. Tror också att det är en pojke. Sambon tror att det är en flicka precis som din tror. Vi får väl se vem som gissar rätt. Jag tror att man kan få reda på könet i min kommun faktiskt. Vet flera som fått reda på det. Vi kommer kolla i alla fall.
  • got2b
    curiosa skrev 2011-07-18 20:21:07 följande:
    Jag har det. Fast inte bara i benen (fast det är värst där) utan i hela kroppen.
    Ibland känns dte som att man håller på att bli tokig!
    Brukar röra på mig lite fram o tillbax här hemma när det är som värst, blir oftast bättre förtillfället då.
    Jag får också krypningar i hela kroppen emellanåt. Tror det brukar vara när jag inte rört mig på ett tag. Typ legat i soffan lite för många timmar..
  • got2b

Någon om fått åderbråck? Jag har fått ett på vaden. Vad gör man åt det?

• got2b

Gick och köpte mig ett par stödstrumpor idag. Haft dem på mig hela eftermiddagen och det har känts bra. Dock känner man sig som en gammal tant =) Köpte ett par svarta. Varmt blir det ju nu på sommaren men i höst kan det nog vara ganska skönt med extra värme på benen. Vad gör man inte för att slippa åderbråcken... Kanske motverkar svullna ben också.

• got2b
    partouze skrev 2011-07-21 11:57:11 följande:
    Fick se min skatt idag :) trodde h*n hade dött för alla symptom va borta plus den mindre blödningen men icke för h*n lekte rövare där inne :D så glad att ja äntligen kan slappnar av !! Mätningarna stämde med veckan jag är i. Ser fram imot rul nu den 10e :D
    Skönt att allt såg bra ut!
  • got2b
    Sapato skrev 2011-07-27 09:56:38 följande:
    Astrogirl: Vi har också rul 31aug
    Det har vi också Glad
    Känns som en evighet dit.. Fast det är ju "bara" fem veckor och tiden brukar gå ganska snabbt.
  • got2b
    elinson skrev 2011-07-28 09:33:50 följande:
    Åh jag behöver skriva av mig lite.
    Nu känns det som jag har haft PMS sedan jag blev gravid, vaknar sur, somnar sur. Gnäller på min stackars sambo för minsta lilla och ifrågasätter till och med om jag älskar honom av och till. Det är verkligen tugnt.
    Litar inte på vad och jag känner om det är äkta eller bara hormoner... blir galen av detta!

Det är väl nu jag ska gå och vara sådär gravidlycklig? Ni som har barn sen tidigare... hur länge ska jag eg. må så här?

Ska lägga till att min sambo eg. är fantastisk och sväljer all skit jag kläcker ur mig, försöker vara go och omtänksam med mig trots att jag beter mig som en skit. Sexlusten är som bortblåst. Ja jag är frustrerad helt enkelt!!
    Du är inte ensam.. Tur vi har snälla sambos.
  • got2b

Ville bara säga att jag hört bebis hjärtljud idag. Köpte en angelsound. Mysigt!

Svar på tråden Januaribebis 2012