• got2b

Januaribebis 2012

MissT skrev 2011-09-23 12:32:53 följande:
    Hoppas du gillar den . Gött med 50 %!
    Jag tycker den är fin och den ser inte ut som en "gravidjacka/kappa" så jag hoppas jag kan använda den även efter graviditeten, har tänkt göra det i alla fall. Jag har S i storlek i vanliga fall. Brukar beställa 36 på jackor men tyckte att denna är lite stor i 36. Vågar dock inte köpa mindre för jag vill ju kunna ha den fram till pyret kommer och gärna med en varm tröja under.
    Tack för tipset om jackan! Är ju lite rädd att den ska se stor ut men samtidigt måste den ju vara tillräckligt lång i armar med. Får skicka tillbaka den annars och beställa en mindre.
  • got2b
    missable skrev 2011-09-24 11:31:22 följande:
    Super nöjda med babyskyddet, här hemma kostar det runt 900:- att hyra ett!!!!
    Ja super lång leveranstid! Känns dock skönt att få hem den innan jul =) 4800:- för sittdel + chassi och sen 900:- för Citykorgen. Köpte den på Babyproffsen. 
    Bugaboon har jag också varit sugen på, men den funkar inte för oss i skog och mark och två jakthundar, tyckte den blev för mycket stadtsvagn liksom. Men så sjukt snygga! Suck kommer längta ihjäl mig efter vagnen, jag vet inte om jag hade klarat att veta om att den redan är på plats!  

Någon mer som har börjat inhandla de stora sakerna??? 
    Vi har beställt vagn Brio Happy (ska hämta den veckan innan jul), köpt babyskydd Izi sleep (begagnat av bekant, använt 5mån), köpt skötbord och säng (även det begagnat).
    Sen har vi köpt lite kläder och så också.
  • got2b

Jag har också samma sak i skinkorna. Varirerar från sida till sida. Jag har framförallt känt av det efter att jag dammsugit huset. Ibland även efter att jag ansträngt mig på annat sätt. Känns som att hela benet ska ge vika när man vrider sig. Vila är väl det enda som funkat på mig.

Blir så arg och ledsen på folk som ska kalla mig tjock. Jag är inte tjock, jag är gravid! Man går väl inte och kallar folk tjocka i vanliga fall, då är det inte okej nu heller. Jag har hittills gått upp ca 9kilo sen plusset och visst syns det på mig som var underviktig innan. Nu ser jag normal ut. (Hade bmi på 18 innan och bmi på 21 nu). Det är så här jag ska väga i normala fall.
    Fattar inte hur folk tänker egentligen... Kallas mobbing i mina öron. Någon annan som blir utsatt för det?

• got2b
    fabler skrev 2011-09-30 22:19:53 följande:
    jag är lite mer luden men inte som jag minns de med sonen... så de lär väl bli lite värre misstänker jag.

Nu är de 50 arbetsdagar kvar tills jag går hem !
    50 dagar tills jag med går hem. Glad Längtar!
  • got2b

Igår var vi inne och beställde en åkpåse till vagnen vi beställt. På prislistan i affären stod det 695kr på åkpåse basic (Brio). När vi sedan skulle beställa den i kassan så sa hon 899kr. Så det var ju lite fel. 695kr var tydligen nästa års pris på åkpåsarna och 899kr var 2011 års pris. Fast vi fick den för 695kr. Ska ju inte hämta vagnen och påsen förrän i slutet av december. Så ni som funderar på åkpåse från Brio (basic i alla fall) ska veta att priset går ner. Vet inte hur det är med de andra påsarna från Brio..

• got2b
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-02 14:55:55 följande:
    Jag köpte åkpåse från brio idag på babyland. Där kostade både basic och en modell som hette shine 499kr.
    Har tyvärr inget babyland här.. Här kostar shine 999kr. Konstigt att det kan skilja så mycket!
  • got2b
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-02 16:16:55 följande:

Ja, det låter som stor skillnad. Jag tycker ändå babyland brukar vara ganska dyra. Men jag tror dessa var nedsatta lite. Babyland har iallafall världens sämsta service, så på den fronten missar du inget.

När vi skulle köpa en gåstol till mitt första barn ringde vi dit och frågade om de hade en viss modell av gåstol. När vi kom dit fick vi svaret att de de svarade ja i telefonen för att det normalt ingick i deras sortiment men att det tyvärr var slut nu.... 

Sånt kan man bli sjukt irriterad på. De skaffar ju inte direkt sig fler kunder när de gör så.

Någon annan som tycker tiden går långsamt nu? Känns inte som man kommer någonvart. Är i v 23 nu (22+2). Har exakt 4 månader kvar nu till bf 2/2.
  • got2b

Ni som köpt overall, vilken storlek köpte ni? Har bf 2/2 och vet inte riktigt vilken stl jag ska välja. Bor i södra Sverige så här blir ju inte lika kallt som i norra. Man kanske inte behöver någon tjock overall här.
    De från Lindex fanns ju bara från stl 62. Det känns ju lite för stort till nyfödd - 2mån. Sen kommer ju våren.

• got2b

Apropå träning så har jag hållit på med hästar fram tills nu typ. Sist jag red fick jag sjukt ont efteråt i ljumskar och ben. Tror att det var kroppens sätt att säga att nu är det dags att lägga ner det. Hade funderat på att sluta ett tag men känt att kroppen mådde bra av det. Fast nu är det dags att sluta. Tråkigt men sant... Får återuppta det sen när kroppen återhämtat sig.
    Frågan är ju vad man ska göra nu istället. Vägrar gymmet då det är det tråkigaste jag kan tänka mig. Kan inte springa har jag märkt för då gör det ont. Promenader kan jag göra i viss mån men det gör också ont. Kanske ska testa yoga. Kan ju vara bra inför förlossningen. Någon som har tips om en bra yogadvd?

• got2b

Åtta av tio kvällar somnar jag på soffan.. Inte så kul att vakna mitt i natten sen och behöva gå och lägga sig i sängen. Men jag kan sitta och kolla på datorn eller på nåt på tv och helt plötsligt bara slocknat utan att vara speciellt trött. Det tycker jag är drygt. I övrigt sover jag ganska bra. Brukar inte behöva upp och kissa på nätterna. Fast det hände i och för sig i fredags natt att jag fick gå upp. Den natten höll även bebis på och leka karatekid. I natt hann jag gå och lägga mig i sängen och har sovit hela natten utan problem.

Än så länge sparkar min ungefär lika mycket varje dag så jag har inte varit orolig. Börjar ana ett visst mönster i när h*n är vaken. Får se om det håller i sig tills h*n är ute. Har varit ungefär samma tider i någon månad nu.
    Full fart där inne för tillfället Hjärta

Svar på tråden Januaribebis 2012