• got2b

Grattis till alla bebisar! :) Får se hur länge det dröjer här. Har legat på soffan i 1,5 vecka nu och börjar bli uttråkad.. Har inte vågat göra nåt eftersom jag inte vill föda för tidigt. Idag har jag nått 37+0 så nu är det lugnt känns det som. En fråga bara, om man redan öppnat sig några cm kan väl inte det stänga sig igen? Eller?

• got2b

Pebbles82: Jag känner rörelser lite överallt. I höjd med naveln, sidorna, vid revbenen och även långt ner. Min bebis byter sida att ligga på emellanåt. Ibland är ryggen åt vänster och ibland åt höger. Fattar inte hur det kan finnas plats att vända sig så nu men den lyckas. Tror att du borde känt om den vänt sig med rumpan ner. De är ju ändå så pass stora nu att det inte borde gå obemärkt förbi :)

• got2b

Grattis till alla nya bebisar!

Är också trött på kommentarer från folk. Inte för att jag fått överdrivet många men de jag fått är tillräckligt. En släkting ringde till min mamma idag och undrade om jag var på förlossningen. Och detta enbart för att hon hade känt det på sig (och att jag inte orkade svara på hennes sms igår). Det gjorde ju att mamma blev lite orolig. Jag har lovat min mamma att inte höra av mig när vi åker in utan vänta tills allt är klart. Annars skulle hon inte kunna slappna av sa hon.. Blev riktigt irriterad på min släkting. Pratade med henne för ett par timmar sen och bad henne att inte göra så igen. Inte heller skicka sms och fråga hur det går, när den kommer osv. För hur f*n ska jag kunna veta det?! Usch nu blev jag arg igen....

Har varit på bm besök med. Allt ser bra ut. (v. 37+5)
    Hjärtljud: 126
    Blodtryck: 110/60
    Sf: 35
    Vikt: +12,5 sen inskrivning
    Bebis ligger låångt ner nu och är troligtvis fixerad.

Svar på tråden Januaribebis 2012