Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

plussade igår kväll =) BF 8/1!
    Mitt tredje barn, karlns första!
     Har inga symtom alls!!!!

• nya mamman
    vinterbarn2012 skrev 2011-05-06 17:16:50 följande:
    hej alla 

jag plussade imorse :D:D:D
    enligt FL har jag BF 9/1-2012

vad har ni för symtom? 
    grattis!!!! Jag har BF 8/1-2012 Glad

Jag har ömma bröst... d e väl d =) eller ja, TRÖTT!!!!
  • nya mamman

har myst en gång efter plusset i onsdags... har nog sexlust både jag och karln. Fast karln är nog mera nojjig, är hans första graviditet och min tredje. Så han undrar vad jag kan och inte kan äta/dricka. Och imorse sa han "inte ska du bädda sängen i ditt tillstånd, låt mig göra jobbet." haha, då bäddar jag många sängar på jobbet, inom äldreomsorgen Flört

Igår skulle vi se på en skräckis men han sa "inte ska du se på skräckfilm när du är gravid heller... vi kan se på nå annat."
    Jag: "tror du 'ungen' kommer hoppa ut eller?"
    Han: "ja, man vet aldrig" Skrattande

Men ont i ryggen har jag och är TRÖTT!!! Imorgon 5+0 enligt senaste mens. Ska ringa och boka tid för inskrivning tänkte jag.

• nya mamman
    Mamman76 skrev 2011-05-08 18:15:49 följande:
    Hej januari-mammor!
    Plussade ÄNTLIGEN efter 8 försök med mitt tredje fast första gemensamma barn med Älsklingen. BF 1/4 2012!
    Är så lycklig )
    Nu återstår bara några detaljer som att sälja våra bostäder och hitta ett gemensamt hus åt våra sammanlagt 5 barn:-0 Men men, kärleken övervinner ju allt <3

Hur mår ni andra såhär i v4,5,6? Själv mår jag faktiskt jättebra, fast är ju trött och har väldigt ont i brösten,plus att de ökat 2 storlekar:-b 
    GRATTIS!!!
    vi har oxå lite praktiskt att lösa. Flytta ihop och så där Glad Men det fixar sig!!!
    Jag mår nog bra... större och ömmande bröst, lite ryggvärk men FRUKTANSVÄRT trött! Har just vaknat upp efter nån timmes tupplur på soffan... oj oj Rynkar på näsan
  • nya mamman
    Mamman76 skrev 2011-05-08 18:36:46 följande:
    Så ni bor inte heller tillsammans än? Har ni några barn sen tidigare?Glad Misstänker att ingen av våra resp. ex kommer bli överlyckliga över detta.. vi har två barn var med f.d och separerade båda förra vintern.
    nej, vi bor inte tillsammans. Jag har 2 barn sen tidigare och han har inget, så det blir hans första Hjärta
    Jag bor tack och lov på hyra och han har hus, så det blir väl att jag och barnen flyttar till honom. Har dom vecka/vecka.
    Tror inte att mitt ex kommer bry sig speciellt mycket och det bryr jag mig inte om heller Flört han har varit singel länge men säkert är det väl nån som kommer ha sina åsikter!
  • nya mamman
    vinterbarn2012 skrev 2011-05-09 19:48:38 följande:
    Ringde till barnmorskan idag, allt känns så overkligt men samtidigt så underbart!
    skulle också ringa idag men dom hade inte telefontid pga studieresa... men imorgon bitti ska jag slå dom en pling =) känns helst overkligt! Fattar inte att det är på riktigt. Gud va jag längtar efter UL, hjärtljud och bebismage!
  • nya mamman

Fyller 29 om lite mindre än 1 månad. Har en pojke på snart 7 och en flicka på snart 5. Blir första barnet för min karl och han är något överbeskyddande mot mig =) Fast på ett väldigt gulligt sätt Hjärta
    Skall på hälsosamtal på fredag!
    Mår relativt bra, bara fruktansvärt trött. Sku kunna sova sova sova!!! Ömma och större bröst... illamående till och från, mest på kvällstid och väldigt diffust bara.

• nya mamman

Vad ledsen jag blir för din skull Mamman76 Gråter Finner inga ord men styrkekramar till dig!!!

• nya mamman

jag går in i v. 7 idag och det känns sååååå segt!!! Vill spola fram några veckor. Längtar till UL Glad
    Är fruktansvärt trött hela tiden, sku kunna sova dagarna igenom. Har lite diffust illamående till och från men inte så jag kräks.

• nya mamman

jag är så sjukt trött! Jag fattar inte hur jag klarar dagarna... jobbar 100% inom vården och har mina två barn vecka/vecka. Är hos mig denna vecka! Allt jag vill är att ligga ner och sova sova sova sova. Jag är så trött så jag bara sku kunna gråta. Hemmet förfaller och jag orkar inte leka med mina barn. Jag blir så ledsen!!! Min pojkvän gör allt för att hjälpa mig men vi bor inte ihop än, blir först till hösten men han gör verkligen allt i sin makt för mig.
    Illamående har jag till och från men inte så jag kräks. Men lever på citron på dagarna, för det tycker jag lindrar ganska bra. ja, fyy vad jag önskar denna trötthet sku släppa!

Svar på tråden Januaribebis 2012