Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

sandy87 skrev 2011-10-25 13:44:08 följande:
    Hej alla!

Undrar om det är någon mer som känner av bebisen mindre nu? Har inte alls lika mkt rörelser längre..
    Känns som att den är jätte långt ner när man väl känner något, någon mer som upplever det så?
    Har fått en fruktansvärd klåda oxå :/
    Vissa dagar mer andra mindre... däremot är det mer som att den rullar runt mer än sparkar. Om du förstår hur jag menar =) Hur långt är du? Jag går snart in i v. 31.

Klådan borde du kanske kolla upp, har förstått att man kan få klåda om man har något med levern... om jag inte missminner mig! 
  • nya mamman
    sandy87 skrev 2011-10-25 13:55:30 följande:
    Jag är i vecka 28, känns som att jag inte känt något på minst 3-4 dagar, förutom det låååångt ner, känns bara svagt oxå, hmm...
    Levern? kanske ska ringa å kolla med bm vad hon säger om det hela då?! 
    ha förstått att man kan ha klåda om man har nåt me levern... klåda på kroppen alltså.
  • nya mamman
    partouze skrev 2011-10-25 14:04:20 följande:
    Ni pratade om klåda och levern ja tror ni menar graviditetshepatos. Det ska man kolla upp :)
    kan hända... vet inte va d heter, ha aldrig haft bara hört talas om =) 
  • nya mamman
    LillaEko skrev 2011-10-28 06:25:56 följande:
    V 31 idag, helt sjukt. Gått hela 30+0 nu
    Samma här! Lite knäppt... men känns som man har en evighet kvar ännu! 
  • nya mamman

Tittar jag bakåt ha det gått superfort men blickar jag framåt känns januari jätte avlägset... men jag går hemma och är sjukskriven och försöker få mina dagar att gå! Men man ska väl nå målet nångång iaf =)

• nya mamman
    missable skrev 2011-10-28 12:42:32 följande:
    Jag håller helt och hållet med dig! sen känns det som de flesta som är aktiva i tråden har bf tidigt i januari... men men tiden går sakta men säkert! 
    Vad tycker du om att göra? Kankse har lite tips som vi kan utbyta??

Jag hoppas få lite praktik nu i november/december så jag har något annat att tänka på. Har ju varit hemma sen mars och börjat tröttna rejält nu. 
    Jag har bf tidigt i Januari faktist... 4 närmare bestämt =)
    Jag tycker om att umgås med vänner och fika och snacka skit typ. Jag är ingen pyssel eller hobby-människa. Tycker om att sjunga men det gör man ju mest hemma till radion ;) Annars har jag faktist inte mycket till intressen tyvärr. Och det är så jävla tråkigt! korsord tycker jag om att lösa. 
  • nya mamman
    ccecy skrev 2011-10-28 15:32:38 följande:
    hämtat ut moderskapsförpackning idag :) jätte fina kläder fick man med i år ! :) fpa.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/130411122719A.../$File/13439.01.jpg?OpenElement    ( Bor i finland, så vet inte vilket system ni har i sverige :) Men här får man välja mellan 140euro ( ca 1400kr ) eller en låda med massa nödvändiga saker till bebis )
    Jag har oxå hämtat min för ett tag sen. Är jättenöjd i år!!!! Dom 2 andra gångerna har det inte blivit att använda mycket från dom fast den här gången känns det som det är saker jag själv kunde tänka mig köpa!! Värt mycket mer än 140€ iaf! Nä, det är en bra grej i finland det där =)
  • nya mamman
    ccecy skrev 2011-10-29 14:26:38 följande:
    Jo jag tycker att det var jätte fina saker ! :) visst om man kanske får barn men 1-2års mellan rum kan man ta pengarna och använda lådsakerna pånytt! :) Bor du också i finland, eller bor du på åland ? :)
    Jag bor på Åland =) Du då?
  • nya mamman
    chicopico skrev 2011-10-30 08:55:54 följande:
    Någon mer som har lågt järn? hur gör ni? Min bm vill att jag äter Niferex och hemofer + att jag ska dricka blutsaft varje dag.... tycker de känns som mycket?! 
    Jag har lågt järn... tar droppar som heter Maltofer, blandar det i juice och dricker. Ska på återbesök den 9.11 för att se om det hjälpt. Jag får jätte trög mage av tabletter.
Svar på tråden Januaribebis 2012