Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

Jag är i v. 8+0 idag! Mår illa mest hela tiden tycker jag... magen är trög som f-n! och tröttheten är inte att leka med.
    Är avis på alla som ska på VUL! Här gör dom inte det om det inte är absolut nödvändigt, om man blöder eller ha många MF i bagaget. Skulle bara vilja veta att allt är som det ska.

Har även redan en känsla av att jag väntar en liten tös. Vet inte varför =) Med sonen var jag heeelt säker på att det var en kille, från dag ett. Med tösen var jag osäker ända till hon kom ut och nu säger känslan tjej. Så lite nyfiken börjar man bli =)

• nya mamman

jag får snällt vänta till v. 17-18 innan det blir UL här... DET är länge det!!!  Men man får bara hoppas att allt är som det ska. Man känner sig jävligt ogravid förutom illamående, ömma bröst och tröttheten.

Ja, man har ju 50% chans att man gissar rätt Flört

• nya mamman
    Mysgrodan skrev 2011-05-30 12:21:45 följande:
    Samma här! Kommer att bli tokig av att vänta så länge....men det är inte mycket att göra!

Har oxå jättelite symptom. Bara ömma bröst och lite molvärk. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 7.
    jag gick in i v 9 idag =) Molvärk har jag bara till och från och inte så kraftigt heller men tror inte jag haft det med mina andra 2 heller vad jag kommer ihåg.
    Mina bröst har växt, måste ha en stl större på BH till min karls stora förtjusning ;)
    Däremot är jag hemma andra dagen från jobbet idag pga mitt illamående. Jag hoppas det tänker ge me sig.
  • nya mamman

Idag har jag varit på gyn-undersökning! Allt såg och kändes bra ut. Livmodern kändes i bra stl i jämförelse med vilken vecka jag är i (10+4) idag. Så på måndag ska jag ringa och beställa tid till rutin-UL. Som jag längtar =)

• nya mamman
    shadowstorm skrev 2011-07-13 14:35:10 följande:
    Då var man hemma ifrån inskrivningen :) Och min BM får det till att jag har BF 8 jan men jag får inte ihop det haha...eftersom jag säger samma som jag själv räknat att jag hade min sista mens 4 april hehe...men hon får det till 8 jan hmmm...aja vi ser väl :)

Sedan fick jag lyssna på hjärtat :) Mysssss slog 150 slag/m sen fick jag RUL tid :) 15 Aug så inte jäääätte länge kvar
    jag hade min sista mens 4 april och har BF 8 januari så hon har nog helt rätt =)
  • nya mamman

mina har gjort ont och är ömma om man tar i dom. Men annars tycker jag att ömheten lagt sig nu. Är i v. 15. På nätterna när man är utan BH och man vänder sig i sängen kan man känna att dom ömmar lite och när dom blir kalla.

• nya mamman

Jag väntar nr 3 och går in i v. 17 imorgon och har inte känt något av bebisen heller vad jag vet. Och då sägs det att man känner tidigare som omföderska... Men med andra barnet kände jag inte förrän v. 20 nångång och då hade jag moderkakan i framvägg så det kan ju vara fallet den här gången oxå. Däremot har jag mage och livmodern syns tydligt när jag ligger på rygg och jag märker att den har växt.
    Skall till mvc imorgon och då hoppas jag få höra ett hjärta slå! Ska på RUL den 4 augusti. Tiden kan inte gå fort nog!!! 

• nya mamman
    syntetica skrev 2011-07-24 21:37:24 följande:
    Bara jag som funderar över det här med att ens vänner försvinner när man blir gravid? Eller kanske bara jag som råkat ut för det?
    upplevde samma sak när jag vänta mitt första barn! Nu vet jag vilka mina vänner är, på riktigt!!!
  • nya mamman

Jag har varit officiell i några veckor nu. Är idag i v. 17. Men jag har inte kunnat dölja det. Väntar tredje barnet och magen kom direkt kändes det som. Känner mig redan höggravid emellanåt =/

Idag var jag btw till MVC och fick höra ett hjärta som slog 150 slag/min =D En väldigt livlig krabat verkar det vara. Den bara flyttade sig hela tiden, bara skrapade i dopplern när vi sku lyssna. Men det känns riktigt bra. Nu vet jag att den lever och rör sig! Var även och köpte första bebissakerna efteråt. 2 dreggellappar och 2 snuttetrasor. Det stod JAG <3 PAPPA på den ena så det var mest därför jag köpte den. Blir ju min älsklings första barn detta <3 

• nya mamman
    Snusmumriken80 skrev 2011-07-25 17:18:05 följande:
    Jessus vad ni skriver=)

Sitter på jobbet och har tråkigt, har dock bara 2h kvar.

I helgen var vi till Mumindalen, underbart, tills det började spöregna, åska o blixtra Barnen blev rädda, men så fort vi kom till bilen så var det lugnt igen o alla somna på 2 röda:)

På lördag ska maken och jag ut med 2 goda vänner på musikfestivalen som är i stan, vi ska äta 3 rätters + kika/lyssna på Swingfly och Patrik Isaksson. Första natten vi är utan barn på x antal månader, skönt!

Jag hoppas att vi har en liten tjej på g, men tror att jag inte kommer att få fler tjejer. Har 1 flicka och 2 pojkar, så det blir säkert en pojke till nu:) Hoppas kan man alltid, men blir nog glad vilket som:)

Mage ligger jag nog på emellanåt, inte såååå bekvämt, men en stund funkar det. Är i v.17+6 idag = bf 26.12 enligt senaste ul, inbillar mig att jag kommer att få i januari iaf, så blir kvar i tråden. Hoppas det är okej!?!?
    haha... är du DU?!?!?!? Ha jag totalt missat!!! =)
Svar på tråden Januaribebis 2012