Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

Vi ville veta könet, jag var såååå nyfiken före RUL! Men dom såg inte könet när vi va... och när jag fick veta att allt va hur fint som helst så gjorde det inte så mycket och så känner jag fortfarande =)

• nya mamman
    shadowstorm skrev 2011-08-07 20:05:43 följande:
    Svårare se på en tjej ;) Nä men jag kan förstå det...men jag vill verkligen verkligen veta. Jag är lite av en sådan person som  måste ha allt planerat. Och det känns som vet jag inte vad det är så kan jag inte planera hehe ;) Sen upplevde jag att när jag vänta sonen och visste om att det var en han så blev det mera personligt. För då längtar jag efter min prins och inte bara enm liten bebis...konstig kanske :P
    Jag tänkte samma sak. Trodde jag skulle bli grymt besviken men det blev jag inte =) Men nyfikenheten hinner komma tillbaka och jag ska ju göra UL igen i v. 37 (standard här) och då syns det ju garanterat!
  • nya mamman
    shadowstorm skrev 2011-08-07 20:13:53 följande:
    Ja men i vecka 37 hade jag väntat ;) då känns det sååå nära ändå =)
    jo, den risken är ganska stor =) Har man väntat så länge så kan man vänta nån vecka till... hehe
  • nya mamman
    Majskorn skrev 2011-08-08 09:32:53 följande:
    Hej allihopa!

Äntligen hemma efter 5 veckor på underbara Åland och nu kommer jag börja vara aktiv igen =) Magen e inte så stor än men jag känner bebis dagligen både inne och utanpå men så fort min man ska känna så blir bebis lugn =) Dags för rul om nästan 2 veckor...nedräkningen har börjat och jag e sååå spänd! Har bestämt att börja handla efetr rul så det ligger lite spänning i det med =)

Hur mår ni andra, hur har sommaren varit?    
    Då kunde du ju ha kommit och hälsat på mig =) Jag bor här!
  • nya mamman
    Majskorn skrev 2011-08-08 09:39:44 följande:
    Haha vi har sommarhus där fast vi är där varje helg från mars till okt/nov så vi lär ju åka några helger i höst också =) Vart bor du nånstans?
    i saltvik men ska flytta till min pojkvän i lemland nästa månad =) Var har ni sommarhus???
  • nya mamman
    Majskorn skrev 2011-08-08 09:47:52 följande:
    På Bergö, ut mot Järsömasten =) Vi planerar att flytta dit inom ett par år, ska bara avsluta skola och grejjer så drar vi...vi e trötta på förorten och vi vill inte bo i stan...min man vill byta jobb, allra helst starta eget och jag ska bli förskolelärare så när jag e klar så drar vi nog =) vi är som sagt där så ofta vi kan ändå och det är som att ångesten och stressen bara rinner av en när man kör iland i Mariehamn på de röda vägarna som leder mot stugan...fantastisk känsla och utmärkt ställe för lillskrutt att växa upp på =) Jag har redan sett ut ett dagis hahahaha
    Va trevligt! Ja, Åland är ju idyliskt =) Perfekt för barn tycker jag. Vi kanske  får styra ihop en träff nångång när ni befinner er här Glad
  • nya mamman
    Majskorn skrev 2011-08-08 09:55:40 följande:
    Vore jätteroligt! Är ju alltid kul med nya vänner och sånna lär man ju behöva om man flyttar till ny ort dessutom =) Min man har lite släkt där så lite umgänge har man ju men the more the merrier ;)
    Så är det! Vi har inte jättemånga vi umgås med direkt heller... inte så många som har barn m.m. Men sen har man ju dom som står en riktigt nära istället. Men det är alltid roligt med nya bekantskaper!!
  • nya mamman
    Moniqe1979 skrev 2011-08-08 10:10:17 följande:
    Precis hemkommen från RUL *pust* bebisen såg ut att må aldeles prima men ville inte vara medgörlig för 5 öre for runt som en tok och bara vände ryggen till så fick inga vidare bra bilder med hem tyvär, fick däremot en viss risk för "föreliggande moderkaka" dvs att moderkakan just nu ligger för utgången men troligast är att den glider uppåt  när livmodern växer annars blir det tyvär snitt blir ialalfall återbesök i v 32 för att se hur det utvecklat sig.

vart både en sköterska och en läkare som kollade igenom och båda försökte få se könet men liten knep med benen men de gav sig ändå på att gissa och tippade då på att det är en tjej i magen men att vi inte skulle ta det som ett säkert besked. kändes lite märkligt var väldigt inställd på att det skulle bli en kille till hade lixom en känsla av att vi bara kunde göra pojkar...
    Så hade jag sist med tösen men den flyttade sig och utgången va vidöppen till sist =)
  • nya mamman
    doriah skrev 2011-08-08 12:22:48 följande:
    Nu är jag också hemkommen från rul Jag var jättenervös innan, av någon anledning men det såg jättebra ut - skönt! Dessutom fick jag bf 3/1 vilket är bra mycket bättre än nyårsafton...så nu borde det bli en 2012:a Cool min stora tjej låg kvar 10 dagar extra och min lilla kom dagen efter bf.

Härligt att det gick bra för er andra också!!
    Samma BF som mig då efter RUL =)
  • nya mamman

Jag är i v. 19+0 idag! SNART halvvägs =)
    I morse fick man ett härligt uppvaknande vill jag lova. Klockan ringde och jag vill snooza lite men då fick jag flera härliga buffar innifrån som jag inte kännt förut! Höll i sig någon minut, jag blev sååå glad och vakna genast till liv. Har moderkakan i framvägg så därför har jag inte känt så tydligt förut. 

Svar på tråden Januaribebis 2012