Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

Jag va me om något hemskt idag! Hade varit hem en sväng efter jobbet och skulle sedan till min pojkvän (som ska bli mitt hem nu i september) när jag ska svänga in i en korsning så svänger en gubbe ut och kör rätt in i mig! Såg att det skulle smälla så jag gasade på lite så det tog i bakdäcket och bakdörren... men fan vad jag blev skärrad! Gubben kom ju och bad om ursäkt och sa att det va hans fel och så åkte vi till försäkringsbolaget direkt. Hans bil fick värre skador än min men jag tänkte ju förstås på vår bäbis!!! Dom sa på försäkringsbolaget att jag skulle åka och kolla upp det så att jag kunde bli lugn.
    Så jag åkte till akuten där som satte nackkrage på mig men jag ville bara veta hur det va med bebisen i magen! Sedan gjorde läkaren ett UL på mina njurar och tarmar och urinblåsa m.m. och som snabbast på magen och bebisen. Men han fick ingen bra bild för han va ju inte nån utbildad gynekologläkare så han hade ALDRIG gjort UL på en bebis. Men jag såg att den rörde sig och kände den även efteråt. Vilket var lugnande! Men fy och usch... vill aldrig mer =( 

• nya mamman

Jag hade gått upp 7 kg sist... fast jag vet egentligen inte vad jag vägde från början heller. Jag vägde mig flera månader innan jag blev gravid och vägde då 62 kg. Men kanske började grav vid 64 kg. Och då ha jag ju inte gått upp så mycket ;) Fast det var ju iofs 4 veckor sen!

• nya mamman

Här blir det åkpåse! Här där jag bor får man en s.k. babylåda. Ett startpaket värt ganska mycket pengar. Det är åkpåse, täcke, massa kläder! Och det bästa är att man betalar inte nånting alls för den. Man FÅR den. Och i år var den jättefin!!!!!!  http://www.fpa.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/010403100821MP?OpenDocument

Var dessutom på ett 3D UL till Tittut i fredags. GUD så häftigt det var <3 Och min känsla visade sig vara rätt. Vi väntar en liten PRINSESSA!!!

• nya mamman

Jag väntar tredje barnet och är nu i v 27... och nu upptäckte jag att det kommer vätska ur bröstvårtorna. Har inte gjort så när jag väntat nåt av dom andra barnen vad jag kan komma ihåg. Flera som har så?? Är det råmjölk eller bara vätska??? Fy fan vad man kan känna sig dum Skäms

• nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-02 12:59:59 följande:
    nya mamman: men gud vilken fin bild! Vi ska också göra ett sådant ultraljud hos tittut om några veckor! Fick man 45min eller blev det kortare/längre tid? Och en fråga.. tar de kort? Vet att en annan klinik vi var till så fick vi lov att ha kontanter med oss.. kanske var för att det var så sent på dagen. Vi var då på mama mia.
    Mitt blev aningens kortare än 45 min. Men allt syntes så bra så hon behövde inte kämpa med att hitta kön och annat =) Men dom är väldigt engagerade och varma där. Värt varenda krona! Dom tar kort där, ett gäng olika!
    Du kommer få en härlig upplevelse! 
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-02 13:37:37 följande:
    Okej men då gör det ju inget om man ändå får allt man vill ha :D Skönt att bebis inte låg så ihppkrullad då :D Det gjorde våran under RUL så jag hoppas att h*n inte gör det denna gången med. Gud vad kul att höra! Ja oh sorry skrev nog lite klantigt. Menade inte sådana kort utan betalkortet, visa kortet :) Det var det mama mia inte kunde ta emot en gång när vi var där. Tänkte bara i fall man ska ha med sig konanter eller ej :) Åh vad mys! Längtar så! Bara 3 veckor och några dagar kvar :D
    Jag menade sådana kort oxå =) Dom tar olika betalkort! Och kort på bebis oxå förstås ;)
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-02 18:01:10 följande:
    Haha okej va bra :D Vilken vecka är du i nu? Tror du att 26+6 som jag kommer att vara i då är lagomt? Såg att man skulle vara mellan v24-32.
    Jag var i v. 26+2 då jag var så det är nog alldeles lagom. Här är mina könsbilder (fick dom i 2D bara) ;)

• nya mamman

Är det någon som börjat förbereda lite mer för bebisens ankomst?? Var till mvc igår och hon sa där att det kan va bra att börja lite smått, så man blir mentalt förberedd.. med tanke på att det är sambons första nu och så där. Men tycker det känns tidigt att börja ta fram spjälsäng m.m. Vi har nog införskaffat det mesta faktist eftersom vi var till en barn-butik som hade 40% en hel kväll mellan 18-22 men än har vi inte monterat upp något.
    Har inte tvättat kläder eller något sånt heller ännu.
    När ha ni gjort eller tänkt börja med det? Tiden går ju fortare än man tror förstås Flört  Är ju för 17 gubbar i v. 29 imorgon Förvånad

• nya mamman
    curiosa skrev 2011-10-11 17:31:22 följande:
    Så fort vi flyttat så ska jag börja tvätta upp alla kläder, sängkläder mm och ställa i ordning allt.
    Vi har köpt nästan allt redan har bara kvar några små saker.
    Men änsålänge så får allt ligga nerpackat tills dess att vi kommit in i huset.
    JA, ska man flytta så är det lika bra att ta det när det är klart =) jag är sjukskriven den här veckan, vill gå ner till 50% så jag kanske kan börja tvätta lite då. Jobbar inom vården och det börjar bli TUNGT!
  • nya mamman

Idag är jag skittrött på att va gravid!!! Har haft en piss-natt rent ut sagt. Inte kunnat sova, en liten sessa som sparkar mig på höftbenet så det ilar i hela underkroppen, drömt och hållit på... lillan gräver sig ner mot urinblåsan ständigt känns det som. Nå, nu ska jag inte klaga mer, är bara sååå trött!

Annars har jag inte förberett nånting alls!! Vi har nog allt hemma, vagn, säng, skötbord m.m. lite kläder har man även handlat men jag har inte tvättat upp något än. Funderar på att börja lite smått nu när jag är sjukskriven men då har jag inte nåt att göra sen när jag går på mammaledigt på riktigt ;) Är meningen att jag ska jobba till den 28.11 men är sjukskriven nu i väntan på att få gå ner i 50%. Jobbar inom äldreomsorgen och min kropp orkar inte med 8 h dagar längre... 

Svar på tråden Januaribebis 2012