Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

Mitt hb låg på 91 sist... men dom tog en gång till och då var det 107. Dropparna jag tar så ger helt vanligt fungerande mage. Fast då vet jag ju inte om dom har gjort någon nytta än!

• nya mamman

Pratar oxå hb när jag pratar 91 och 107. Tidigare hade jag även låga järndepåer i kroppen men det värde har de inte kollat upp igen. Undrar om det låg på 5 och det var alldeles för lågt...

• nya mamman

Sist jag var till BM hade jag gått upp ca 11 kg. Då va jag i v 29 tror jag... Gick upp 17 med första och 10 med andra. Fast med andra hade jag massa kg kvar från första. Denna gång hade jag gått ner och lite till. Så vi får se var det slutar. Men jag äter det jag är sugen på Flört

Sen en annan sak. Det här med att sova på vä resp. hö sida. Hur gör ni? Man läste ju om den där studien som visar att man ska sova på vä sida. Men jag måste växla från hö till vä under hela natten... Sover som en kratta!!!

• nya mamman
    GoodEnough mom skrev 2011-10-31 14:02:32 följande:
    Läste också studien!

Jag väljer att ligga på vänster sida i början men vänder sedan till höger sida eftersom höften gör ont - sedan fram och tillbaka hela natten. Jag rör mig och hamnar säkert på rygg då och då med precis som alla andra :) Man kan ju bara försöka och dessutom så måste man ju kunna somna och ta vara på den sömn man kan få - skulle jag enbart ligga på vänster sida hade min sömn minskat många timmar.
    Jag sover ändå jättedåligt på nätterna men skulle bli värre om man skulle sova bara på ena sidan.  Men nånstans i mitt undermedvetna så vaknar jag fortare när jag ligger på hö sida och är alldeles nojjig. USCH! Man ska nog inte läsa sånt där. Låg på vilken sida som helst med dom andra två och det gick ju bra det med =)
  • nya mamman
    LillaEko skrev 2011-10-31 19:17:55 följande:
    Hmm, nu blir jag nyfiken. Vad är det för studie?
    Somnar ju halvsnett på mage på vänster håll men vaknar oftast på rygg.
    Varför ska man ligga just på vänster sida?

Fick hem amningskudden jag köpt på Ebay idag :) mysigt
    Googla sova på vä sida gravid typ =)
  • nya mamman

Jag drömmer varje natt känns det som. Ibland kommer jag ihåg och ibland inte... oftast drömmer jag om bebisen men ibland drömmer jag oxå knäppa saker om min sambo!

• nya mamman
    Frökenolson skrev 2011-11-02 16:11:33 följande:
    Är det någon mer än jag som blivit vansinningt trött? Spelar ingen roll hur mycket/lite jag sover, jag är konstant trött efter kl 14.00...
    Positivt är att jag känner att magen växer och ibland känns det som jag får en liten fot i magsäcken typ... Bebis har börjat sträcka på dig och ligga mer på min högersida... bökar runt mycket, men det är bara mysigt =) Men det känns verkligen att det börjar bli ont om plats där inne.
    Jag är oxå trött men det beror mest på att jag sover jättedåligt på nätterna... vrider och vänder på mig, upp på toaletten, pirr i fötterna, bebis som sparkar osv osv. Men men, bara att bita ihop. 2 månader kvar nu bara =)
    Ont om plats börjar det verkligen bli! 
  • nya mamman
    SysterAnna skrev 2011-11-03 12:35:42 följande:
    Är det nån mer än jag som lider av dåligt samvete? Jag har dåligt samvete över det mesta just nu... Att jag inte känner mig "så glad som jag borde", inte orkar göra mer här hemma, inte kunnat jobba tiden ut tills jag går på gp o.s.v. Innerst inne vet jag att det är dumt att tänka/känna såhär men jag kan inte hjälpa det... Har tur som har en man som är så superstöttande annars vet jag inte vad jag gjort. 
    Jag har fruktansvärt dåligt samvete! Sambon sa imorse att jag va lite sur igår och i förrgår... eller ettrig sa han =( Men jag förstår att han sa det. Jag är verkligen det! Jag är trött, jag har ont och dåligt tålamod. Men försöker bita ihop men det går inte alltid. I övrigt är han jättestöttande men förstår att det är jobbigt att leva med en surkart alla dagar!
    Jobbet har jag också dåligt samvete över att jag inte kunnat jobba, jobbar inom äldreomsorgen och det är jättetungt så det är ju inte så konstigt. Men ville jobba 50% men läkaren va emot det så jag blev sjukskriven på heltid.
    Dåligt samvete mot mina barn (som är här vecka - vecka) att jag inte orkar så mycket som jag sku vilja. Tur att dom är så "gamla" att dom ändå kan sysselsätta sig lite själv. Jag försöker spela spel och så där men nå mer ansträngande orkar jag inte.
    V 32 idag! 
  • nya mamman

Är det någon som har mycket förvärkar redan?
    Igår kväll när vi slappa på soffan så hårdnande magen flera ggr under en längre tid och hade samtidigt mensvärk som strålade ner i ljumske och lår. Gjorde inte ont men kändes lite jobbigt...
    Har under mina 2 tidigare grav inte lidit av några förvärkar alls. När det kommit så har det börjat pang poff och det har varit på riktigt!
    Vill inte hålla på så här i typ 7-8 veckor till. Idag har magen hårdnat några ggr men ingen mensvärk än så länge. 

• nya mamman
    GoodEnough mom skrev 2011-11-07 10:11:31 följande:
    Jag har varje kväll, vid varje promenad och om jag är jätte kissig så får jag sammandragningar som känns obehagliga, mensvärk har jag lite hela tiden men den förvärras inte under sammandragningarna så det har jag sluppit undan än så länge :) Hade inga sammandragningar förra graviditeten men någon gång ska vara den första.
    när jag är kissnödig har jag oxå märkt att magen hårdnar lättare. Men igår hade jag varken rört på mig eller nånting sånt. Nåja, vi ska hoppas att det inte blir alltför långvarigt eller en vana ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012