Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

Nu har jag bokat tid till tittut för att göra UL i 3D/4D =) Jag bor inte ens i swe men ska ta mig till stockholm sista september och göra det. Nyfikenheten efter könet börjar bli så stor nu, vill veta om känslan är rätt eller om jag får mig en överraskning! OCh sen är det sååå häftiga bilder man får.

• nya mamman

Jag beklgar allt tråkigt som hänt  Rynkar på näsan
    Vad sällan folk verkar göra besök till BM eller MVC. Här går vi en gång i månader från första början nästan. Jag var på hälsosamtal i v. 6, inskrivning i v. 10, RUL i v. 18 och ska till MVC imorgon och är då i v. 20+2. Och så rullar det på till man närmar sig slutet och börjar gå 1 gång/vecka.

• nya mamman

Jag var til MVC igår och allt va toppen med både mig och det lilla fröet =)
    SF mått på 22 och hjärtljuden låg på 156. Även vågen visade uppåt... Hade även med mig tösen som var på 5 års kontroll. Hon väger nu 17,7 kg till sina 110 cm. Ingen jättestor tös inte men det har hon aldrig varit. Hon har alltid legat på minus-kurva. Men hon växer och mår bra!
    Nu längtar jag till sista september så jag får göra mitt 3D-UL =D 

• nya mamman

Jag är 20+3 idag. Känner mer och mer buffar inifrån =) Karln har inte fått känna ännu =( Har moderkakan i framvägg jag och det gör ju att det kommer lite senare. Han låg med handen på magen härom kvällen men då lugnade ju det lilla fröet ner sig förstås. Men det kommer väl!

• nya mamman
    Jämthund skrev 2011-08-20 12:00:36 följande:
    Men hörrni, det verkar som alla känner sparkar och buffar. Jag har inte känt någonting än... Längtar oxå.
    Jag har just börjat känna... och är i v. 21!
  • nya mamman
    jordgubbe0812 skrev 2011-08-20 12:23:44 följande:
    Jag tror att det betydligt roligare att skriva att man känner sparkar än motsatsen.  Därför får man nog lätt intrycket att fler känner.

Jag känner något, lite som bubblor som någon skrev ovan. Definitivt inte några konkreta sparkar eller någonting utanpå magen.
    precis vad jag tror oxå! Man skriver gärna när man känner än när man inte känner... fick lätt panik när jag läste om alla som kände och va inte lika långt gångna som jag. Trots att jag vet att jag har moderkakan i framvägg. Ha tänkt att man inte ska läsa så mycket men ändå gör man d...

Kan inte heller att jag sett eller känt sparkarna utanpå magen ännu. 
  • nya mamman

Nu är mina nerver testade iaf! Har bakat bröd hela jävla dagen... gick inte så bra. Har bakat 2 olika sorters semlor och sen något som vi kallar för hemvete.
    Först fick jag slänga en sats hemvete, gick åt fanders då jag glömde saltet så det jäste inte. Sen skulle jag laga morotssemlor, men det blev vanliga eftersom jag glömde riva morötter. Sen lagade jag morotssemlor =) Sen prövade jag igen laga hemvete. Det jäste och allt va frid och fröjd, tills jag hade kavlat ut dom jävlarna. Då vägrade dom jäsa nå mera. Nå, men fick iaf 2 kakor som vart bra och 2 blev typ bara luft...
    Tur att semlorna smakade bra iaf =) Men usch, nu är jag irriterad och ska inte baka bröd på ett tag. 

• nya mamman
    LillaEko skrev 2011-08-21 08:30:00 följande:
    Järnupptaget förbättras väl av c-vitamin (typ apelsin juice) och försämras av kalcium (mjölk). Har för mig att jag hört el läst detta, någon som känner igen det?
    Ja, det sägs ju att man inte ska ta järntabletter med mjölk... så det kan nog mycket väl stämma. 
  • nya mamman
    Jämthund skrev 2011-08-23 19:55:48 följande:
    Jag måste fråga En sak.... I magbildstråden har flera av oss lagt upp bilder på våra magar och alla ser fantastiska ut men så kommer jag till mig själv... Har jättefin bebismage när jag står upp men när jag ligger ner är det bara en liten bula höger om naveln (oftast).. Men sen när jag sitter ner blir det mer en tjockismage.. Man skulle kunna säga att det är valkar på valkar i princip. Hur har ni andra det? Har ni lika fina magar näR ni sitter som när ni står??
    Nej, jag har lika. När jag ligger har jag en kula som går en bit över naveln och när jag sitter ser det ut som en stor valk. Men när jag står och går har jag en fin bebiskula =D Så du är inte ensam!
  • nya mamman
    Bullen i ugnen skrev 2011-08-24 16:54:15 följande:
    Någon mer som är besviken efter UL? Vi, eller speciellt jag, ville absolut ha en kille, men fick veta att det är tjej. Hon låg dessutom helt fel, med näsan ned mot min rygg så man såg ju bara ryggraden. Rörde väl på huvudet lite grann bara. Bilderna är ju rena skämtet. Och de ska jag visa upp för släktingar och vänner nu som kommer vilja se. Hon såg att jag blev besviken när hon sa att det är en tjej, och önskade mig väl bara bättre lycka nästa gång. Usch, vill inte ha någon tjej som leker med dockor och gillar blommor och volanger.
    Jag upphör inte att bli förvånad över folk Förvånad
    Det kan bli både flicka och pojke när man blir gravid, det är en sak man helt enkelt inte kan bestämma över. Var glad över att du BLIVIT gravid. Tänk alla som kämpar år ut och år in och ändå inte blir gravida, trots hjälp!
    Näej, sånt här gör mig illamående! 
Svar på tråden Januaribebis 2012