Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

Här går man in i v. 30 idag Förvånad 
    Var till läkare igår för att bli sjukskriven på halvtid tänkte jag... sku vilja jobba några timmar om dagen. Men han tyckte inte alls jag sku jobba mer innan jag gick på mammaledigt. Så nu är man sjukskriven till 27.11.
    Han tyckte det redan för en vecka sedan när jag var dit första ggn men han hade hoppats jag skulle ha kommit fram till beslutet själv under veckan som gått. Det hade jag ju inte men han övertalade mig iaf.
    Kommer säkert att va honom evigt tacksam antar jag =) 

• nya mamman
    missable skrev 2011-10-19 10:50:41 följande:
    Shit bara 10 veckor kvar!! Verkar som det är en vettig läkare du har fått iaf! Hoppas FK godkänner med... 
    Och att det hjälper att vara hemma! 
    Jo, bara 10 veckor kvar! Kanske borde börja förbereda lite snart =)
    Här behöver inte FK godkänna,  här jag bor är det ett helt annat system än i sverige.  Så jag behöver inte "oroa" mig för att behöva gå tillbaka till jobbet.
    Men jo, läkaren var jättebra och hade vettiga resonemang men envis som man är ;) 
  • nya mamman
    Tärning6 skrev 2011-10-19 10:58:47 följande:
    Hoppas jag får träffa en vettig läkare som du verkar ha fått göra ska till en läkare i dag på vc som har hand om just gravida för det här med andningsorken å hjärtklapningen börjar bli gryyyyyymmmtttttt jobbig orkade knapt stå och fixa frukost å kaffe i morse :/
    hoppas det är en vettig läkare! Jag har foglossning, väldigt lågt hb och ryggont... jobbar inom äldreomsorgen så han tyckte för min egen skull att jag skulle va sjukskriven 100%... eftersom jag inte är ensam i min kropp. Var till min företagsläkare. Jobbet är ju ganska tungt och underlättar inte foglossningen direkt.
    Men jag ska hålla tummarna för dig, jobbigt är man inte orkar med! 
  • nya mamman
    missable skrev 2011-10-19 11:06:29 följande:
    Åh vad skönt! Jag håller ju fortfarande på och tjabbar med FK om min sjukskrivning för stress och sömnproblem... är inne i 4e månaden utan utbetalningar! 

Vad sjukt att det bara är 10 veckor kvar för din del, det är ju lite hopp för mig med.. känns mycket längre med 13 veckor kvar! haha!
    Tärning6 skrev 2011-10-19 10:58:47 följande:
    Hoppas jag får träffa en vettig läkare som du verkar ha fått göra ska till en läkare i dag på vc som har hand om just gravida för det här med andningsorken å hjärtklapningen börjar bli gryyyyyymmmtttttt jobbig orkade knapt stå och fixa frukost å kaffe i morse :/
    Håller tummarna för dig! 
    Tiden går fortare än man kan tänka sig...  tänker man bakåt så ha det gått sjuuukt fort och tänker man framåt känns det lite längre igen ;)
    Hoppas du får ordning på det där me FK! Låter ju inte så trevligt alls. Jag ha själv börjat få svårt att sova men nu har jag inga "plikter" som gör att jag måste stiga upp på morgonen.
    Håller tummarna för dig me! 
  • nya mamman

Jag har gått in i v. 30 och tycker inte det är "sparkar" längre utan mest ett bökande hit och dit... Någon mer som upplever det så? Börjar ju bli lite mindre utrymme i magen säkert =)

• nya mamman
    fair skrev 2011-10-20 17:59:12 följande:
    Min bebis ligger så himla långt upp nu, jag brukar få jätteont under revbenen och ibland kan jag inte sitta upprätt för att det tar stopp. Halsbrännan kommer oftare numera också, inte så konstigt kanske :P
    Jag har oxå halsbränna! Mest kvällstid... Känns som min ligger snett över, gräver med händerna vid höftbenet och fötterna vid revbenen =P
    minjalin skrev 2011-10-20 18:00:31 följande:
    Jag har gått 27+5 idag och har samma. Får nån spark då och då men mest är det bök och  händer och fötter som trycker ut :p
     Så har jag med! Sparkarna blir mindre och mindre men ett jäkla bök =) Mys det med förstås!
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-22 09:27:34 följande:
    Känt av bebisen mindre sedan igår kväll.. borde jag oroa mig? Bebis brukar alltid leva rajtantajtan där inne när vi ska sova. Har känt lite granna i natt (gick upp å drack ett glas iskallt vatten) men inte alls med samma styrka som tidigare. Något senare också. Men inte alls på samma sätt som sagt.. :S Den har haft nån lugnare dag ibland men brukar alltid vara vild där inne på kvällen i alla fall.
    Min lilla sessa har dagar som hon nästan inte alls ger ifrån sig tecken,... eller inte lika starka och tydliga och då kommer värsta tänkbara funderingar. Men idag har det varit fart från morgon till nu känns det som. Farligt nära revbenen Obestämd Fast det är inte sparkar utan mest ett bökande och rullande känns det som. Fast det börjar väl bli trångt!
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-22 15:15:42 följande:
    Okej! Ja det verkar som de kan ta det lite lugnare vissa dagar i alla fall trots allt.
    Aj aj.. gör det ont? Har också känt att det varit nära där ibland. Men jag vet inte om livmodern når upp till revbenen på mig än(v26+0). Men det känns ju som så när jag sitter ned :)
    Ja det börjar ju bli trängre nu allt! Då blir nog mer till att böka runt för dem istället :)
    Jag är i v 30 nu och det är mest när jag sitter som det kommer mot revbenen, ibland bara nuddar det men ibland så kommer jag på mig själv att ropa AJ högt =) Så länge dom inte går av ;) Känns som hon ligger precis på tvärenj, sparkar upp på revbenen och slår med händerna på höftbenen...
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-22 15:23:42 följande:
    Okej! Ja men då har den ju nått lite högre :) hahah! Det kan jag också komma på mig själv göra när bebisen ligger också sådär på sniskan på nått vis och sparkar åt det hållet! Fast för mig känns det mest som att bebisen vill sparka "hål på huden" haha. Okej! På höftbenen har jag inte känt än :) Men visst känns det skumt när de sparkar mot rumpan? Riktigt skum skänsla ;)
    Det har jag faktist inte reagerat på, att den skulle sparka mot rumpan... hur känns det?? =)
    Vet att min när jag väntade tvåan så kändes det som en ailien va på väg ut genom sidan. Fick sitta och hålla emot henne med handen. 
  • nya mamman
    GoodEnough mom skrev 2011-10-22 15:25:53 följande:
    Vi har namnkaos! Någon mer? Vi har kommit överrens om mellanamnen: Isolde och Jasmine men sedan tar det stopp. Varför ska det vara så svårt med tilltalsnamnet.. Just nu är det bara "lillasyster".
    Vi hade namnkaos innan vi visste könet =) Hade inte ett enda pojknamn att välja på... vi hitta inget vi fastnade för! Flicknamn hade vi en drös så nu har vi valt ett som vi gillar mest men man kan ju komma på fler under tidens gång. Har ju 10 veckor kvar ännu ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012