Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

Har RUL på torsdag kl 10.30... nervös och lääängtar samtidigt!

• nya mamman
    chicopico: GUD vilken häftig bild... där jag bor får man inte så där fina =(
    Imorgon smäller det för mig. RUL10.30!! Och jag är såååå nervös!
  • nya mamman

VI har varit på RUL idag! Allt såg superbra ut. Enl. UL är jag idag i 18+1 och inte 17+3 men vi får väl se vad det blir =) Behagade inte visa upp vad det var för sort men det gör ingenting!! Allt känns super och min karl känner sig lite mera lättad och blev lite mer verkligt för honom.

• nya mamman
    Västeråsmamman skrev 2011-08-04 15:54:40 följande:
    Nya mamman, grattis. Va skönt att allt var bra
    TACK =) Ja, det känns verkligen bra! Så nu ha vi börjat med inhandlingslista på allvar =)
  • nya mamman
    minjalin skrev 2011-08-04 15:58:17 följande:
    Grattis nya mamman. Verkar gå bra för alla i tråden som gör rul. Hoppas trenden håller i sig när det är dags för oss den 19 augusti! :)
    Det gör det alldeles säkert =D Håller tummar och tår.
  • nya mamman
    twistedtofit skrev 2011-08-05 08:31:55 följande:
    Galet! Är i v16+0 idag och har känt rörelser utanpå magen.med sonen var jag i v 18+3 tror jag! En fråga, hur högt går er livmodern om ni ligger ner på rygg o känner? Enl en bild jag såg ska livmodern bara gå strax över blygdbenet, men jag tycker min nästan går till naveln.
    Min går till naveln! Lite längre t.o.m. men jag väntar barn nr 3 oxå. Men den växer väl olika fort på alla sku jag kunna tänka mig.
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-08-05 09:30:29 följande:
    Åh vad alla känner rörelser :( Jag är i 15+3 idag men tror bara att jag känt en buff en enda gång. Men är inte säker på om det var det. Nu känner jag ingenting.. men vet ju att det kan ta ett tag. Men måste säga att jag är avis! :)
    Jag känner inte heller så mycket rörelser och är enl. UL 18+2 idag. Men fick konstaterat igår på RUL att jag har moderkakan i framvägg, som jag misstänkt. Det hade jag sist oxå... det kommer nog för oss oxå ska du se =)
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-08-05 09:38:31 följande:
    Okej :) Har man det om man har framåtlutad livmoder? Jag trodde det var tvärtom. Hon talade om att jag hade det när jag var på ett tidigare UL i v13. Ja det gör det ju, men man vill ju såååå gärna känna redan nu Glad
    Det beror väl på var i livmodern embryot fäster tror jag... Kände tidigast med första barnet och då vet jag inte riktigt var moderkakan var. Men dom 2 senaste har den suttit i framvägg och då dämpar den rörelserna. Det blir som en krockkudde lixom =)
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-08-05 09:48:11 följande:
    Okej! Får fråga det på RUL sedan var den sitter :) Men då är det väl bra att ha krockkudden frampå i alla fall? =)
    ja det är nog så ;)
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-08-06 11:58:41 följande:
    Kan man ha liknande mensvärk för varje månad som man skulle ha haft mens? För det känns inte som molvärk gjort tidigare. Men antar att det är för att det växer.. för det växer ju så det knakar.. man märker ju hur bara livmodern skjutit upp mot naveln på bara någon vecka :)
    Jag känner oxå av "mensvärk" till och från och förknippar det med att det växer... och det känns som jag blir större för varje dag ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012