• ccecy

Januaribebis 2012

Prinzessan skrev 2011-12-02 12:14:39 följande:
    Nån mer än jag som är känslig, tänker mycket å gråter? Fast man är ju glad oxå såklart :P
    Jag har nog samma problem, och det är jätte jobbigt, ibland vet man inte varför man gråter, sen blir de bra efter en liten stund, o så kan man sitta o fundera på va det handla om, jag hoppas de slutar :p tycker de är mest jobbigt :) fast glad är ja nog också !:D
  • ccecy
    LillaJag89 skrev 2011-12-04 16:29:29 följande:
    precis som jag.har massor nu. och tror inte att all försvinner.. så de blir nog operation igen sen.

har så ont i blygdbenet så de finns inte, kan inte gå över golvet utan att ta stöd mot väggarna. och ryggvärken på de gör de fan omöjligt. Är ett helvete.. Och en massa sammandragningar på de.. Gör ont bara jag går upp på övervåningen..
    Kan de bli januari nu?
    Jag har också väldigt sjukt, inte lika som dig dock, vilket är skönt, men det hinner väl bli så! men ja har inte alls ont i ryggen, vilket förvånar mig. men tror jag skall dö varje gång jag går upp för en trappa eller ska sätta mig upp från sängen eller lägga på skor o strumpor, även byxor tar sjuk o sätta på. Men det är väl bara att stå ut! :p
  • ccecy

läcka mjölk har ja gjort sen runt v 25 kanske. är små jobbigt, känns som att man får tvätta bhna hela tiden, har 3st passliga så dom får varva. funderar om det finns något man kan sätta i bhn. annars får ja köra på trosskydd, de gjorde min kompis, hon sa de funka rätt bra.

Paet - mitt är också lätt gulaktikt, tror det skall vara det också, där emot har ja nånstans läst att det inte skall ha en grön nyans, men kommer inte ihåg var jag läste det.

• ccecy
    syntetica skrev 2011-12-04 21:04:20 följande:
    Finns ju sånna där skydd du kan ha i bhn. :) amningskupor tror jag dom hetr :)
    får ta o se vart ja hittar såna då :) kanske dom finns på apoteket, måste kolla priset på dom bara, men dom kan ju iofs vara värda att ha efter förlossningen när man börjat amma också. :)
  • ccecy
    syntetica skrev 2011-12-04 21:13:09 följande:
    Finns på apoteken och i din vanliga mataffär. 
    Det är värt att köpa dom tycker jag iaf. Mina kostade typ 50-60 kr för ett paket
    och jag behöver inte använda dom dagligen ännu.  
    Jag skulle nog behöva använda dom både dag som natt redan, iofs klarar ja ju mig utan dom eftersom det inte läcker så mycket så det kommer genom bh o sådär. men det är endå lite ohygienist och man är ju tvungen att tvätta varje dag. Såg nyss att jag har ett par hemma redan :) Bor ju i finland och får Mammalådan från FPA (ungefär som försäkringskassan, antar jag). I den lådan finns lite allt möjligt, så jag såg att det var ett par med där :) Men skall ta o se ifall dom har i mataffären här imorgon, annars får jag väl ta ett besök till apoteket :) 
  • ccecy
    syntetica skrev 2011-12-04 21:20:36 följande:
    Då är det ju skönt att slippa tvätta varje dag ;) 
    Åh vart från Finland kommer du?
    Har nämligen nästan all min släkt där :)  
    Det är det ju, det får nog bli mitt nästa inköp :)  Österbotten :) har dock min mamma från nyland, men nu är hon också österbottning :) Var har du släkten från då?:)
  • ccecy
    syntetica skrev 2011-12-04 21:27:33 följande:
    Dom mesta bor i laitila nu men dom kommer ursprungligen från haukipodas
    sen bor lite folk i kemijärvi :)  
    Väldigt långt norr i finland två av domdär ställen var! :) laitila vet ja faktist vart är, bodde på åland förut, och då ja ännu inte hade körkort och bil, så stannade alltid bussen från hamnen där :)  Så du kan mycket finska dudå? eller kanske de är släkt längre tillbaks?
  • ccecy

syntetica - okej va kul! :) då kan du nog mer finska än va ja både kan skriva och prata :)

paet - jo de är lite sådär halv äckligt! man får bara hoppas man klarar sig från att läcka riktigt ordentligt! :) finns ju dom som gör de också

• ccecy
    elingabriella skrev 2011-12-05 20:19:41 följande:
    33+2 menade jag, blir lite skakis av all bricanyl. Har fått en blödning också och bricanylen verkar bara funka ca två timmar innan värkarna börjar igen. Vi har inte med oss nånting och inte ens köpt babyskyddet än så lilla bebis stanna!!
    ja hoppas verkarna avtar och att liten får stanna ett tag till iaf! :)
  • ccecy

jag tänker nog också börja packa bb-väskan, ifall det skulle få för sig att sätta igång redan! känns just nu som att ja inte ens har sammandragningar, men är väl bara jag som inte reagerar på att dom finns där

Svar på tråden Januaribebis 2012