• ccecy

Januaribebis 2012

ÅH! börjar bli trött på dethär ! :( nu har jag varit vaken i en timme :( varför skall man inte kunna sova ut på morgonen! ska väl inte klaga har ju inte så mycke andra krämpor :)   V. 32  (31+0) idag ! :)

• ccecy
    Jämthund skrev 2011-11-16 04:50:00 följande:
    Då kan vi bilda klubb. Vaknade vid 3-någonting av halsbränna. Var uppe och tog en tablett men vad hjälper det? Kalasfint att jag skall upp om 40 minuter oxå. Jag är skittrött på det här nu....
    låter jobbigt! ja vakna o va kissnödig, tänkte ja de e väl lika bra o stiga upp o gå på toa, sen straffar de sig att man int kan somna om :p jag har ingenting jag skall upp till, eller har något läkarbesök till indre medicinska vid 10.30, så de blir väl överraskning om va de handlar om då jag kommer dit,  De som är tur är ju att ja bor i finland så klockan e ju en timme mer här iaf, så ja vaknade ju först kvart i 5:/ 
  • ccecy

haft kanske 8-9 sammandragningar nu på 40 min, börjar bli funderarsam på om man borde ringa BM, men dom tar ju inte direkt sjukt, lite mollanevärk, och det är väl säkert normalt.

• ccecy
    roxylady skrev 2011-11-18 08:21:33 följande:
    Jo jag blöder näsblod om jag retat näsan ett tag. Tex om man snyter sig flera ggr. Jag brukade iofs ha lätt för det när jag var liten.

Nu är jag inne på MVC och gör en glukosbelastning. Hade 4,0 i fastande värde och ska nu sitta här till 10 för att kolla vad jag har sedan. Hoppas att man klarar det. Annars så hade jag SF-mått på 30, hjärtat slog 144, järnvärde 129(!!!) så järnvärdet var verkligen superbra!! Bebisens huvud ligger nedåt. Så det ser bra ut. Bara hoppas på att sockervärdet ser bra ut sedan.
    Då jag var på glukosbelastningen, tror jag att jag hade 4,2 som fastandevärde efter en timme var det 7,2 sedan 6,1 eller något i den stilen.  så jag tror nog att det blir ungefär likadanna siffror för dig :D om de inte vill sig riktigt illa :/ ända jag tyckte var jobbigt, att BM här hörde inte av sig om svaren, antagligen efter som dom var okej, så ja fick gå runt o fundera på det i 3 veckor, lite små jobbigt :p
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-11-18 08:39:06 följande:
    c3c: okej! Testar man redan efter en timme alltså? Hoppas den blir under för mig med. Hade ätit gröt med kanske lite för mkt sylt på ca 30min innan förra gången jag var här så vi trodde det beror på det. Jo men bara det ligger under 8,0 så ska det ju vara bra hoppas hoppas det blir lika för mig
    Här testas man iaf, så att man ska prov ska vi säga kl 8, efter en timme tar man ett till värde, sedan en timme efter det tar man det sista värdet.  Här får man inte äta eller dricka 12 timmar innan eller är det 10 :p  Men antar att ni har det samma i sverige ? :)
  • ccecy

Jag har fastnat för att inreda barnrummet med nallepuh tema, dels för ja inte vet om jag väntar kille eller tjej :) och tyckte att det passade både och :) Börjar bara tro det börjar bli för mycke :) så vill veta lite vad ni tycker, har matta, rislampa i taket, en filt, och 4 tavlor med nallepuh motiv :) är det för mycket ? :)

• ccecy
    fabler skrev 2011-11-18 21:04:17 följande:
    det beror ju lite på stl på rum m.m. sonen har en sänglampa med nalle puh (eller snarare heffaklumpen) och själv har jag tröttnat på nalle puh bara med den lampan.
    okej :) kan ju hända ja tröttnar lite sedan, lär ju märkas :) men då är barnet säkert så stort att det själv börjar tycka om ska vi säga princessor eller kanske bilar, det lär ju märkas :)  och då kan man anpassa rummet efter barnet :)  och så går det ju ganska lätt att plocka bort tavlor o sådär :) Men för tillfället är nog jag helt såld och förälskad i nalle puh :) 
  • ccecy
    Ellma skrev 2011-11-18 21:42:54 följande:

Tycker det låter som lagom med nallepuh!
    Tillräckligt för att hålla temat uppe i hela rummet utan vara tokmycket :)
    Så länge inte t.ex. tapeter & möbler med motivet är det ju hyffsat lätt och inte alltför dyrt att byta tema om ni skulle tröttna.

PS
    jag tycker lite råa havregryn funkar mot halsbrännen... och mineralvatten som redan nämnts.

Jag bor ju i hyreslägenhet, så jag får inte tapesera om o måla om som jag vill direkt, så får hålla mig till tavlor o sånt som går o ta bort :) Nej skulle alla möbler vara nallepuh motiv, ska vi säga målad stol med nallepuh så då tror jag att ja redan skulle tycka det blir för mycket :)
  • ccecy
    SFHelen skrev 2011-11-20 15:33:00 följande:
    Hej orkar inte läsa alla sidor ni hunnit skriva. Vill bara berätta att igår fick vi en son på 1495g o 40cm. Kom i v.29+2 o är en riktig liten kämpe om fått namnet Tyr. Hör av mig senare om fl o allt Kram
    Grattis! :) Hoppas allt går bra för er ! :)
  • ccecy

Idag får jag se bebis :) Vad jag har längtat, får se om h*n vill visa sig va de är för liten krabat där inne :) Och imorgon skall jag till Mvc på besök :)

Svar på tråden Januaribebis 2012