• ccecy

Januaribebis 2012

Snusmumriken80 skrev 2011-11-23 17:23:23 följande:
    c3c: Ja min lilla vägde ju 1951g då så hon va ju lite större än din så tror nog min går upp ca 1kg ännu innan 19:onde. Känner mig lugn:)
    din låg ju där hon skulle :) Min ligger lite under sådär 400g-500g, men de e ju svårt o säga, kanske börjar växa med raket fart snart istället :)
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-11-24 07:54:48 följande:
    Moniqe - orättvist! I min broschyr står det bokstavligen "inte ens en klunk vatten".

Nu har jag dock hällt i mi slisket som svider i magen. Fick bara skölja munnen efteråt så halsen känns som klister. Blää...

(förlåt för allt mitt gnäll men är skitnervös för resultatet) :(
    Var glad ! jag fick inte ens skölja munnen :( äckligt var de också! :p
  • ccecy
    sandy87 skrev 2011-11-24 09:24:15 följande:
    Hej alla!
    Hemma efter en natt på förlossningen...
    Allt är bra med den lilla/lille & det gick inte att förklara varför den inte ville röra på sig i går, har dock känt massa rörelser sen kl 04 :)
    Ctg kurvan var jätte fin, rätt fostervattensmängd & allt såg bra ut på ultraljudet. Dock hade jag i mellanåt sammandragningar som enligt deras maskin skulle göra ont men jag kände inget :)
    Så skönt att veta att liten mår bra :) 
    ajdå, du får hoppas att du känner sedan då de verkligen är pågång! :) annars kan de nog bli bråttom säkert! :) o skönt den lill* rör på sig nu och att allt såg bra ut! :) 
  • ccecy
    Haanky skrev 2011-11-24 11:02:02 följande:
    Ni som gjort eller ska göra TUL vilken är eran anledning? har bm sagt att ni ska göra eller gör ni det för att ni är nyfikna eller oroliga?

jag är jätte sugen på att kolla hur stor min bebis är och så den mår bra..... gärna veta könet med :P men inte sambon..  
    Jag var på TUL, i v 31+6, det är något alla gör här :) vilket jag är glad för! har inte varit speciellt orolig att något skulle vara fel. Men på TUL visade sig att barnet vägde bara 1400g vilket när nästan 500g för lite jämnfört med medel vikten i den veckan. Så nu har jag remiss till ett till TUL, vilket är skönt, så man verkligen får veta att allt är som det skall :)
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-11-24 13:26:44 följande:
    En trist uppdatering då det var som jag befarade. Sockret låg långt över 10 så diabetes är konstaterat. Har gråtit sedan i morse då jag vet att jag inte kan göra mer förändringar i kosten... Vill bara ge upp allt just nu. :(
    Sånt låter inte alls kul! :( hoppas det löser sig!
  • ccecy

jag rakar nog inte mina ben heller, har så ljusa hårstrån så dom syns knappt, och så är ja ju ensamstående så har ju ingen jag behöver visa upp dom för heller! men till vårsommarn får ja börja igen :) då man börjar gå med kortare byxor o kläningar o sådär :)

• ccecy

Är det någon av er som brukar sticka ? :) skulle behöva ett enkelt mönster på en babymössa :) stickat massa vantar o sockor nu :p vill prova på något nytt :)

• ccecy
    Tärning6 skrev 2011-11-24 20:02:11 följande:
    Hej i dag har jag varit på TUL allt såg bra ut å kurvan följdes å var till och med något förbättrad än sist :D
    Bebis beräknades väga 2316g och har en ca slutvikt på runt 4000g om jag går tiden ut.
    är i v32+0 i dag
    Vad skönt att allt såg bra ut ! :) det är ju riktigt passligt vikt, lite över medel men de är bara bra :)
  • ccecy

Har fått veta tiden för nästa TUL, så på onsdag får ja se liten igen, o nu hoppas jag bara allt är som det skall och att de bara är en normalt liten bebis :)

• ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-25 22:35:09 följande:
    Vi ska på TUL på tisdag :)
    Är det första TUL du skall på? :) eller kanske du varit på fler? jag hade ett nu i måndags 21.11, men bebis låg 400-500g under medel, så det skall undersökas mer, men ja hoppas bara på att de är en normalt liten krabat :)
Svar på tråden Januaribebis 2012