• ccecy

Januaribebis 2012

Pamper skrev 2011-11-05 15:30:23 följande:
    c3c: har ett stort stöd av vänner o familj!

hur e d för dig?
    Samma :) flyttade även tillbaks till min uppväxt ort, så bor nära föräldrarna nu :) och trivs jätte bra här faktist, lite tugnt är det emellanåt tanken på att vara ensamstående, men det ska nog fixa sig :)
  • ccecy

Idag är en dålig dag, kände av lite förkylningssymtom igår, men nu har de ju brutit ut ordentligt :( jätte jobbigt med alla leder och muskler sjuka, o inte nog med det så tycker lill*n om o ligga o trycka o sparka på kissblåsan så man får springa på toa stup i kvarten, men man ska väl inte klaga allt för mycke :D de blir bättre :)

• ccecy
    roxylady skrev 2011-11-09 19:08:45 följande:
    Leia: ja jag tror att jag ska ringa om det imorgon. Jo man borde ju känna det. Plus att bebisen är väl inte så pass stark i v29?
    den lill* som befinner sig i min mage kan nog få det att ta riktigt ont, så ja tror nog att dom kan lyckas med nästan vad som hellst. h*n tycker om att lägga ena foten mellan mina revben o trycka uppåt, väldigt jobbigt o sitta mellan varvna, + att jag tror h*n fixerat sig redan efter som senaste veckan, två veckor har ja nästan bara känt sparkar vid revbenen och dom kan nog ta väldigt sjukt :p men endå är de skönt, då vet man att h*n har det bra där inne :) är iofs i v31 idag (30+0) :)
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-10 12:05:11 följande:
    Här har vi att varje besök så vägs vi, kollar sf-måttet, hjärtljuden, urinprov och blodtryck.
    Har man bekymmer med hb så tar de varje gång annars varannan gång är vanligt. Från v. 30 så går vi varannan vecka dit, iaf har jag gjort det Kanske man börjar vid v.32 annars, är osäker. Men verkar va en enorm skillnad på Sverige o Åland iaf.
    jag tror inte de riktigt blir 2 veckor mellan mina :) nästans 3, men efter de tror ja dom blir tätare också :) så åland o finland har nog rätt lika :) vilken vecka har ni sista ultraljudet i på åland då? gick ju först där, men kommer inte ihåg att dom sa vilken vecka de va i :)
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-10 13:56:16 följande:
    Åland o Finland borde ha ganska lika jo, men Sverige har lite olika verkar det som.

Vi har sista ul i v.36-37, ska dit 23.11 Snart snart  
    Då är det nog endå lite olikt från här :) för jag har sista ultra 21.11, och då e jag nog bara runt v 32 :) o de borde vara sista :D så då får ja veta om bebis är fixerad, vilket jag misstänker :)
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-10 14:40:13 följande:
    Jaha, ni har så pass tidigt Alltid kul med ul Min bebis borde va fixerad, enligt bm. Men hon kan ju ha fel hon med, så vi får väl se.
    oj va kul :) då mår säkert dina revben också bra ;D nä senast då ja va hos bm den 2.11 låg bebis neråt, antog hon, för hon kunde inte känna något huvud uppåt :p men lite för tidigt att säga i v 29 :) men BF närmar sig med stormsteg nu tycker jag :) o snabbare tror ja de går med allt julpyntande och julfirande och såna dagar :D
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-11-10 20:40:50 följande:
    Ja men verkligen! Jag märker då det haha! Har så ont där nu. Hur länge har du ont? Ja jag är 28+5 idag.. så ska väl inte vara all för stor skillnad :)

En annan sak, jag har läst att det inte är säkert att de lagt sig med huvudet nedåt för att stanna där så tidigt som v30-33?? De kan vända sig uppåt igen ända till v37-38!!
    de varierar lite, men kan nog vara sjukt halvtimme o sen tar de mindre sjukt, beroende på lite :) har du haft sjukt flera dagar då?   Jo de kan ju vända sig uppåt, det e svårt o veta :)  bara den e neråt svängd vid förlossningen är jag nöjd! :D
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-11-11 13:46:12 följande:
    Hur menar du med sjukt? Hihi jag är lite trög idag ;)
    Ja man kan ju hoppas att de ligger rätt då iaf :)
    haha, de är denhär fina finlandssvenskan, har man sjukt. så har man ont :p kom inte o tänka på att ja borde skrivit annorlunda ! :D
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-11-11 17:40:52 följande:
    Jaha hahaha! Då förstår jag att det blev annorlunda Flört Jag har haft ont där i flera dagar nu.. undrar om något är knas.. för jag hade ont i vänstra revbenet bara ett par dagar förut.. men nu har det här hållt i sig sedan i Tisdags :( Har det inte blivit bättre nästa vecka lär jag ringa antar jag.. typiskt vilka krämpor man ska få :(
    okej, då är de kanske bäst att kolla upp det! svårt o säga vad det kan vara, säkert e ju allt som de ska, men skönare o va på säkra sidan ! :)
  • ccecy

vad finns att göra denhär tiden på dygnet, suttit vaken i nästans en timme nu redan, irriterande att inte kunna somna om :(

Svar på tråden Januaribebis 2012