• ccecy

Januaribebis 2012

fabler skrev 2011-10-15 09:24:52 följande:
    min kompis fick ingen mage förrens precis mot slutet och då kunde hon fortfarande gömma den med "rätt" kläder på. Hon behövde aldrig några mammakläder. Så de kan ju bli lika för dig. Njut av de!!!

Här har jag nu gått upp 13kg... och kommer inte i mina vanliga byxor öht förutom mjukisar och leggings. Men jeans och kostymbyxor kommer jag inte i.

Nu ska jag och sonen iväg på familijegympa på friskis, sen blir de hem och äta lunch och packa för min del. Åker ju till sthlm i eftermiddag för att besöka underbara barn mässan imorgon. Längtar som tusan att få shoppa där.
    Men jag hoppas jag kommer få användning av mammakläder har köpt lite, skulle ju vara synd att ha köpt i onödan :) Men skaffar väl syskon nångång åt honom/Henne. Så kanske dom behövs då istället :)
  • ccecy

Mina problem med att inte få sova hela nätter har precis börjat, ja kanske en vecka sen, men stiger upp ca 1gång mellan kl 2-4 och går på toa, o sen somnar ja om som en sten igen :) där emot har ja problemet att inte kunna sova ut på morgonen för vaknar alltid senast halv 9 :p men ganska skönt det med, så har man hela dagen framför sig :)

• ccecy

Jag har inte ens fått höra om någon föräldrakurs, men kanske får information nästa gång jag går till MVC 2.11 :) men antar att de blir i december, har Bf 17.1 men har en känsla att de lär väl börja fredagen den 13onde :D

• ccecy

Fick det tydligen inte skickat som länk, med där är det som kommer med i förpackningen :)
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-10-28 16:27:24 följande:
    C3c -wow, vad fint! Vi i Sverige får ingenting alls... :(
    äsh då! jag tycker det är jätte praktist man slipper köpa allt massa bassaker :) Men sen kanske det är billigare med babysaker sådär annars i sverige ! :)
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-10-28 16:43:34 följande:
    C3c - har ingen aning om vad saker kostar i Finland, men allt handlar ju om hur märkesmedveten man vill vara och hur mycket man köper begagnat. Men vill man tex ha en ny vagn, bilstol och grund-kläder skulle jag säga att man får lägga minst ett antal tusenlappar... Då är ju visserligen vagn det enskilt dyraste.
    Jo så är det ju ! jag har nog kommit billigt undan, men det är för har inte så stora pengar att lägga på allt jag skulle vilja lägga pengar på, så man får ju anpassa sig :) Hört att de finns vagnar med lättmetalfälgar som kostar massor också, och det är nog lite överdrivet :)
  • ccecy
    GoodEnough mom skrev 2011-10-28 17:16:15 följande:
    Vilket underbart erbjudande :) Här får man lite gratis gravidboxar men inget så flott :D 
    Okej :) sånt har ja inte ens hittat kanske man kan få det här i finland också, dock är min finska inte riktigt på topp så det är svårt att sitta och läsa om graviditet osv på finska, finns så få finlandssvenska sidor. Det jag tycker är lite kul är det att denhär moderskapslådan inte alltid ser likadan ut :) utan kommer en ny för varje år, men olika färger på kläderna o så kan de skilja lite på små saker, ibland är det "vanliga blöjor" ibland dom som återanvänds :)
  • ccecy
    nya mamman skrev 2011-10-29 10:29:57 följande:
    Jag har oxå hämtat min för ett tag sen. Är jättenöjd i år!!!! Dom 2 andra gångerna har det inte blivit att använda mycket från dom fast den här gången känns det som det är saker jag själv kunde tänka mig köpa!! Värt mycket mer än 140€ iaf! Nä, det är en bra grej i finland det där =)
    Jo jag tycker att det var jätte fina saker ! :) visst om man kanske får barn men 1-2års mellan rum kan man ta pengarna och använda lådsakerna pånytt! :) Bor du också i finland, eller bor du på åland ? :)
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-29 20:56:59 följande:
    Hon bor också på Åland:) Vi är kompisar och har 1 vecka mellan våra beräknade bf:)
    Jasså vad roligt ! :) jag bodde på åland tills september, flyttade sen till österbotten :) När har ni era BF då ?:)
Svar på tråden Januaribebis 2012