• ccecy

Januaribebis 2012

Ni som har varit på ultraljud i vecka 32, vad har era små vägt ? blev orolig nu, var på ultraljud för en stund sedan v32( 31+6) . Och fick remiss till nytt ultraljud. Flödet och allt verkade vara som det skall, moderkakan låg på framsidan, barnet vänt neråt men inte fixerad, och tappen ej påverkad.  Men liten vägde bara 1400, vilket var för lite enligt läkarnen.  Tänkte om någon annans legat på samma vikt i v 32.

• ccecy

Snutti80 - Okej och det var i v 32 du var på det ultraljudet ungefär?   Men det lustiga är att mitt SF alltid har luggit mitt på kurvan, men får väl se imorgon om det kanske inte gör det mera då :p  Men nu skickas jag till Vasa centralsjukhus på ultraljud istället.  Kan ju vara små felmätningar som gör att de hoppar i vikten, vilket jag hoppas på! vilken skulle passa in på ca v 29 för mig så, känns lite små jobbigt ;S

Fellis - jag tror nog inte dom berättar allt för mycket, ifall inte något skulle vara fel, men tror nog dom skriver upp det ! :) men fråga om du vill veta :) kan hända att det bara finns bland doms uppgifter också !

• ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-21 16:04:55 följande:
    Jag var i v 31+5 då. Men då låg jag på övre kurvan.
    Just så :) hellre skulle jag nog ligga i den ändan av kurvan tror jag :) men får hoppas de bara var nån liten felmätning :)
  • ccecy
    bumbi 84 skrev 2011-11-21 20:13:47 följande:
    Jag har inte varit inne i vecka 32 men var inne vecka 28+4 och då vägde den 1500gram vilket var +10%

Vet inte om du har sett kurvan dom går efter men lägger in en bild så kan du själv kika vart din lill* ligger.

Ligger nog i den nedre kurvan isåfall om lite lite under det också ;/ om ja förstår den rätt o kollar på rätt ställe, Jag  hoppas att dom gjort felräkningar bara :/ annars kommer bebis väga ca 2,5kg i v 40, det är väldigt lite!
  • ccecy
    bumbi 84 skrev 2011-11-21 20:35:33 följande:
    Sa dom några  procent? Ja det blir ju en liten då. Med min nr två mätte dom fel och på ul 2 veckor senare var hon normal stor och vägde 3630gram i vecka 40+3
    Dom sa nog ingen procent, utan bara att vikten var 1400, och så fick jag remiss till ett nytt ultraljud som blir inom 1-3 veckor, och hon sa ju att det lätt händer att man kan mäta lite fel o sådär, så man behöver ju inte oroa sig nu, utan bara hoppas de är felmätning tills de visar att de inte är de ;/ Men om ja tänkte 1400 på dendär tabellen får ja nog de i den lägsta kurvan ungefär. jobbigt bara att det är 100km enkelväg till det sjukhuset jag ska på nästa UL
  • ccecy
    Västeråsmamman skrev 2011-11-22 03:51:56 följande:
    C3c det är jättebra att de kollar igen. Min första son vägde 1400g i v 32, sen föddes han i v 35 och vägde 1790g. varför han var så liten är det ingen som kunde svara på. Man misstänkte havandeskapsförgiftning men gick inte att belägga det.
    Han mådde i alla fall hur bra som helst trots att han var liten. Var konstant hungrig efter födseln.
    Det var en liten kille det! men skönt att han var som det skulle sedan och att de inte var några större problem! :) Jag skall till mvc på möte idag också, så får ju fråga henne lite mera då :) o se ifall det skulle kunna vara havandeskapsförgiftning eller nånting eller vad som gör det, så ja funderar nog om det kanske börjar bli så att man kan börja packa bbväskan redan.
  • ccecy

BM besök idag 32+0

Sf: 29 , så ligger mitt på kurvan, precis som senast! :)
    Hj.ljud: 133-159
    Hb: 123, äter enbart multitabs.    
    Blt: 113/69
    F.läge:  låg med huvud neråt, men inte fixerad.
    Vikt: +5,3 från före grav :)

Nu är det bara att invänta remissen tills nästa Ultraljud, så dom får se att bebis växer som den skall. vägde 400-500g mindre än det normala för v 31+6 igår. kanske bara är en liten bebis :) får hoppas på det bästa. Nästa besök är 7.12, då skall det pratas om fölossingen! börjar närma sig nu :) 8 veckor idag!

• ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-23 13:45:41 följande:
    Helvete.. De hann vara lugnt i runt 2 Tim. Nu är de igång igen... O värker på ett annat sätt nu!
    Hoppas det lugnar ner sig, och att liten får stanna inne ett tag till ! :)
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-23 15:11:11 följande:
    Idag var vi på sista ultraljudet. Bebis mår bara fint, lär väga 2669g bl.a. Då han mätt allt så kom han till att alla mått i medel så skulle jag vara i v.37+2 idag Har en låååång bebis, verkar d som med. Fick även tid för igångsättning 19.12, så himla skönt o veta att jag får va hemma på julafton med alla mina älsklingar Är sååå glad o lugn! Dock hoppades doktorn på att vi skulle ses innan Nu ska jag börja gå ut o gå trots fruktansvärd värk överallt, han sa att man måste kompromissa

Hade dåliga värden i urinprovet, men de satt allt på odling, så får vi väl se.

Är så glad     
    Oj vad skönt o veta vilken dag ;) Inte många dagar kvar :) o skönt att ni får vara hemma på jul tillsammans! :) Hoppas liten växer till sig också :) 
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-23 16:04:24 följande:
    Tack, känns himla bra att vi får va hemma på jul. Nå, hon är ju ganska stor redan;) Fast jo, nog skulle d väl va bra om hon växte lite till:-=)
    Alltid bra såhär mitt i vintern/ sena höstrusket, med lite extra, tror dom håller sig varmare då :) Längtar jätte mycket jag, men ja får vänta runt 8 veckor än :) men det bara bra så hinner min lill* växa ordetnligt, bara 1400g än så länge i v31+6, så de blir nog en liten krabat sedan ! :)
Svar på tråden Januaribebis 2012