• ccecy

Januaribebis 2012

Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 09:28:07 följande:
    Är påväg in till fl nu. Sitter o gråter så ont ja har.. Hade känt igen om de var gallan för se är en helt annan smärta
    Hoppas allt går bra! håller tummarna för er!
  • ccecy
    Fellis skrev 2011-12-06 10:04:55 följande:
    Ledsen för sent inlägg, men i fredags morse klockan 02.21 föddes våran underbara dotter Adeline! Hon var 46 cm lång och vägde 2165 g. Allt har gått bra och vi alla mår bra. Idag får vi även komma hem ifrån BB. Lyckan är stor! Lucka till alla ni andra! Kram
    Grattis! :) skönt att få komma hem redan! :) hoppas allt går bra nu :)
  • ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 11:47:47 följande:
    Massa starka SD. Tagit blod prover, helt öm i hela magen :(
    låter jobbigt! hoppas det lugnar ner sig och att bebis vill stanna ett tag till! och att alla prover är bra ! :)
  • ccecy
    GoodEnough mom skrev 2011-12-06 17:16:52 följande:
    Vecka 36 (35+0) Var hos barnmorskan idag :) SF-mått 33 (för två veckor sedan 30,5) :O Blodvärde 122, blodtryck 110/80 och liten ligger fixerad :D 
    Skönt att liten ligger fixerad :) hoppas h*n hålls där ! :) 
  • ccecy

Idag firar vi födelsedag på andra sidan östersjön! :) Finland firar sin 94:e självständighetsdag idag! :)

• ccecy

Jag håller på att få ont i huvudet så mycke som jag går och funderar på, börjar kännas jobbigt att va ensamstående, eller ja bli, mest för att de finns ingen ja kan diskutera med, eller vill diskutera med. Men det blir väl bättre med tiden, då ja fått svar på allt ja funderar på

• ccecy
    roxylady skrev 2011-12-08 18:22:38 följande:
    50 dagar kvar till BF! Känns konstigt!! Och tänker på er som ska ha precis efter nyårsskiftet! Det är ju ännu närmre! Iiih! Så spännande Snart kommer vi sitta här och klaga på (dem som gör det såklart) att man gått över tiden och att man vill att bebis ska komma ut nångång *fniss* Tungan ute
    ja vill nästan gå över tiden :D så bebis hinner växa till sig ordentligt. vikten uppskattades senast i v33+1 till 1590g så är liten krabat :p och skall på nytt tul 15.12 o de hoppas jag att är de sista och att bebis växt till sig ordentligt :D för då är de nog frittfram för den o komma max 2 veckor innan BF elr när den känner för de :)

Har dock fått veta att jag ska ringa FL då jag har sammandragningar med 8minuters mellan rum, och då ska ja åka in. så lång väg till förlossningen härifrån! börjar kännas nervöst! :) Nu har ja inte hängt med riktigt, men vad har ni tänk att ha för smärtlindringar under förlossningen ? :)
  • ccecy
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-08 19:27:45 följande:
    Jag hoppas att jag ska klara mig på lustgas och bra andning men blir det segt tar jag ryggbedövning. (ska ha andra barnet)
    Okej, som jag vill då :) hade du ryggbedövning med första?  (jag vill helst avstå alla bedövningar och sånt som innefattar nålstick, har skräck för det. men känner jag att ja inte klarar av det så vet ja ju att dom smärtlindringarna finns till hands)
  • ccecy
    minjalin skrev 2011-12-08 19:43:01 följande:
    Jag har tänkt försöka helt utan nånting så långt det går den här gången för sist när jag fick lustgas så kände jag inte ens börjat tänka tanken "smärtlindring" ännu men samtidigt var det ju bra att börja med den innan jag hade för ont så jag fick vant mig vid den. För nu är jag ju nyfiken på hur det hade känts om jag inte hade tagit nån lustgas och kroppen fått smärtlindra helt på egen hand :P Men EDA blir det bara om jag har fruktansvärt ont under lång tid, men förra hade jag lustgas sista 2 timmarna ungefär och det var då jag verkligen hade ont. Han föddes 5 timmar från första värk som jag räknar som riktig värk (hade ilningar i ryggen hela dan som kändes som mina färvärkar hade gjort, dvs jag kände en liten topp och dom gick inte at tklocka då jag itne kände när dom började och slutade och dom var lätta att somna ifrån) men det var som sagt inte förrän jag var öppen 8 cm som jag hade riktigt riktigt ont för då öppnade jag mig sista på 20 minuter och sen krystade jag 1 timme). Går det väldigt fort denna gången lär det blir lustgas eftersom det gör sjukt ont att öppna sig fort fick jag erfara sist :p
    Oj det gick verkligen snabbt! jag hoppas att de tar lite längre tid för mig har 100km till förlossningen, och med min tur är det väl snöstorm o saker sedan då de sätter igång, o då tar de väl iaf 1.5h innan man hinner in till förlossningen, så ja hoppas ja känner av värkarna ordentligt från början!
  • ccecy
    riparbella skrev 2011-12-08 22:02:36 följande:
    Hej
    Jag vet inte ännu....
    Hade också en fruktansvärd förlossning med första som slutade i akutsnitt, inget jag vill upprepa. Samtidigt är jag lika rädd för snitt för jag tyckte att det var så otäckt. Går i samtal, men kan inte komma fram till vad jag vill...
    Har BF 16 januari. Hur långt innan bf gör man ett planerat snitt?
    jag tror det är runt 1-2 veckor innan.   Min mamma fick mig med planerat snitt (pga sätesläge på mig) och tror att jag då var räknad till den 14onde augusti, med är född den 6 :) så då var det 8 dagar. sen har ju alla sjukhus olika dagar där dom gör planerade snitt, så även det kan säkert ändra lite på dagarna. men tror inte att dom gör tidigare än 2 veckor före förlossning men ska inte säga säkert! :)
Svar på tråden Januaribebis 2012