-
Skulle va rätt kul ifall någon bebis från denhär tråden var första bebisen för året! :) tror de kan vara rätt svårt, kommer ju så många av dem! :DCia80 skrev 2011-11-25 22:37:50 följande:Exakt! Kanske ska satsa på att bli årets första bebis
-
Jag är nog inte heller direkt nån av dom kandidaterna tror jag, är beräknad till 17/1, så det återstår väl o se om jag går över eller inte, men dom säger ju att man brukar göra det , så ställer väl in mig på det :)Cia80 skrev 2011-11-25 22:42:32 följande:Ja och jag är nog ingen direkt kandidat till det eftersom jag inte är beräknad förrän i mitten av januari. Dessutom, om man nu ska följa trenden så kommer bebis i slutet av januari. Gick över 12 dagar sist. -
Pusselbiten86 - Okej! :) jag vet inte om det sista jag var på var ett TUL , men antar det, det är iofs rutin att alla gör ett sånt här runt v32. och sen har jag haft ett i v18, eller där runt :) Vad många ultraljud ni har haft annars, är det rutin med så många där ?
Cia80 - Jo det är ju faktist väldigt dumt, men jag antar att det har att göra med alla gravilitetspengar och sånt, här börjar man ta ut mammapenning 30dagar(senast) innan beräknadfödesel, så 10.12 går jag på mammaledigt :) och tidigast man får ta ut är 50 dagar (vardagar) och sen måste papperna vara ilämnade före ett visst datum osv. Massa krångel tycker jag! :) nja jag har nog inte hängt upp mig riktigt på det datumet, för i mitt huvud kommer bebis komma fredagen den 13onde, det oroar jag mig mer för, eller att h*n hinner komma före nyår -
Jag tycker så länge det är innan 15dec är de okej! :) o efter nyår :) fast ja hoppas de blir efter nyår, h*n är så liten där inne, kanske runt 1500g nu i v33, så skönast är nog om h*n får växa till sig så mycket som möjligt ännu :)Cia80 skrev 2011-11-25 23:04:12 följande:Ja, det har du ju rätt i. Haha...jag tänker också på fredagen den 13:e är ju beräknad till den 12:e...så det känns som att det kan vara i farozonen
Sen innan nyår är ju heller inte så kul om h*n kommer. Då får h*n isf komma innan lucia...sen är det kniiiip som gäller 
Och usch vad det blåser upp till storm här, hoppas man får ha elen kvar imorgon! :) -
Japp :) men helst före februari! :) allt där emellan är nog perekt :) nu ska jag nog ta och lägga mig, skall stiga upp o fixa lite kållåda och sånt hos min mamma imorgon o lägga upp julgardiner och sånt :) så ska vi tjuvstarta med litet julbord o sådär :)Cia80 skrev 2011-11-25 23:12:04 följande:Helt rätt. Vi satsar på efter nyår!
-
ojoj, nu börjar ja få vikt panik, hade hoppas på att inte gå över 80kg under grav. men tror jag nog får börja vänja mig med att de är pecis vad de kommer göra, känns lite små jobbigt :) men man får ju gå ner efteråt igen :p tur är det ju inte allt för länge kvar :) får hoppas det stannar under 90 istället nu då! :)
-
Jag vägde 73 innan och nu ligger vågen inte riktigt på 80 än, så skall ju vara glad för det, visste nog innerst inne att det är så att det kommer att gå över 80, men nu när de ligger på ca 79 känns det ännu hemskare i huvudet, men jag vill nog gå ner till ca 65 efter grav. med det är för att jag inte är så lång :) Men mina kilon har kommit domhär 5 sista veckorna känns det som :pfabler skrev 2011-11-27 10:10:19 följande:jag har satt 100 som max... med start på 78 vid inskrivningen. (vägde 74 innan jag blev gravid, men så var de med sonen också att jag gick upp innan inskrivningen). Vägde 91 i torsdags så jag borde kunna hålla under 100. Sen är målet att komma ner till 74-75 innan jag försöker bli gravid igen. Men får se hur de kommer gå. -
Jag blev ju oplanerat gravid nu, och jag är ensamstående, så jag har ju absolut ingen aning om när jag skall fortsätta med en bebisverkstad sedan, om det alls blir något återstår att se :) Hur täta barn vill du ha då ? :) men jag tror nog du lyckas endå fast du inte skulle gå ner precis varenda kilo till 75 :)fabler skrev 2011-11-27 10:42:54 följande:ja när jag är "klar" med bebisverkstad så vill jag gärna ner till 70kg. Men eftersom jag vill ha två täta barn nu (ska bara få sambon med på tåget) så inser jag att för att kunna få de lär jag nog inte ha som mål lägre vikt än den jag hade när jag blev gravid nu. -
Ojoj! skönt att det är så lite tid :) har ni varmt där nere på holmen ? :)Snusmumriken80 skrev 2011-11-27 12:05:54 följande:Jag hade en inskrivningsvikt på 68 och väger nu 90
fy fabian! Vill också kunna allt ni skrivit, men är max 3 veckor kvar för mig nu:) -
Skulle det helst va snö som kommer ner! :) här kommer det regn :(Marsätt skrev 2011-11-27 12:12:28 följande:Härligt med advent och första snön som singlar ner...myyyys