Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

pojke för mig men kunde bli flicka också hehe. sist var det flicka men vad jag vet så födde jag en gosse :)

• shadowstorm
    lilja30 skrev 2011-06-15 22:41:09 följande:
    Hej
    Jag hoppar in här om det är ok. Gravid med BF 14 januari 2012 enligt vul. Har fem pojkar och väntar nu nummer sex som säkert också är en pojke.
    nej jag tror det är en flicka då :) Nån gång ska mönster brytas :) Och ofta efter 5 lika kön så blir den 6.de de andra könet ;)
  • shadowstorm

Då var man i vecka 11 :) 1 vecka kvar tills vecka 12 :D Och jag går på semester på söndag och blir ledig tills 10 juli. sen jobbar jag några dagar och är ledig 11 dagar till i juli :) Så jag har en rätt skön sommar att se framemot :)

Och jag mår fortfarande okej, små illa om jag inte käkat på flera timmar, men så fort jag käkat så försvinner illamåendet. :) Så snart höjer jag flaggan för att detta blir en bättre graviditet än men sonen som jag spydde med till vecka 23

• shadowstorm
    roxylady skrev 2011-06-16 12:03:16 följande:
    Ursch.. jag verkar ha det så.. försöker proppa i mig nått men det hjälps inte.. suck. Hur kan HCG vara så illamåendeframkallande? :(

Skönt att du kan kräkas nu i alla fall! Önskar att jag också kunde göra det! Ja precis. Det är svårt redan nu som det är.. mådde värst imorse så jag sitter faktiskt fortfarande hemma och mår illa.. blir värre å värre för varje dag.. törs inte tänka på hur det är i helgen:S Känner mig som bakis hela tiden om man ska jämnföra det med något.
    När jag vänta sonen mådde jag ju värre än värst går inte ens beskriva med ord så jag förstår att du mår dåligt. Och jag hade som dig veckorna innan jag insåg att det var faktiskt bara stoppa fingrarna i halsen för då mådde jag bättre efteråt och kunde äta och hålla illamåendet bort några timmar iaf. Jag höll illamåendet tillbaka genom att gå runt och hålla mig mådde som sagt bättre när jag väl fick spy.

Sen lärde jag mig också att ju tröttare jag var ju mer illa mådde jag så jag försökte sova och sova bort illamåndet. Och som sagt a-fil och mariekex på morgonen innan du stiger upp om nån kan ge dig detta. och vaknar du på natten och är kissnödig ta ett mariekex innan du kliver upp kissa spring tillbaka och lägg dig och käka mera mariekex och försök somna om hahaha :) Ja det var sånt som funka för mig
  • shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-06-16 12:12:07 följande:
    Jag är på akuten. Har fått en propp i benet som de tror beror på graviditeten.
    men oj..=( hoppas allt går bra
  • shadowstorm

Ja då behöver man inte må dåligt över jobbet längre iaf....fick sparken idag....men känner väl att det var lika bra, mår ju piss när jag går dit och hatar kvinnan jag jobbar åt (personlig ass).  Enda är ju pengarna nu då men aja vad gör man...

• shadowstorm
    Dontbeshy skrev 2011-06-16 18:31:24 följande:
    Det går bra, sök ny plats hos nån annan så kommer det att lösa sig. Håller tummarna!
    Ja då annars får jag väl gå hemma och tycka synd om mig själv haha...nä njuta av sommaren. Och kanske läsa nå kurser under hösten..Vi ser väl.
  • shadowstorm
    Dontbeshy skrev 2011-06-16 19:24:34 följande:
    Haha ja där sa du något själv är jag sjuksriven till i början av augusti men blir det här en liknande graviditet som med mina andra snuttar så kommer jag ha svårt att gå och då kan jag inte jobba så då blir det kanske till att bli sjukskriven längre eller försöka plugga.. Hmm ja jag får kanske prova med det =)
    Så då gissar jag att du också får en släng av fattigdomens dagar hehe ;P Du har blivit sjukskriven nu för att du är gravid eller av andra anledningar?

Ja för mig blir det nån rolig praktik eller skola, ser faktiskt framemot att göra nåt jag kan vilja göra.
  • shadowstorm
    mabuse skrev 2011-06-17 18:43:34 följande:
    Nä, nu ska jag också ta och hoppa in här i januaritråden. BF i slutet av januari (tror det blir senare än beräknat på senaste mens). Räknar med att jag är på v 8+2 idag.

Var på inskrivning hos BM i onsdags, det gick hyfsat, men det var så mycket som var självklart, som att äta folsyra och att inte röka och inte dricka alkohol. Här har de delat upp inskrivningssamtalet så jag ska tillbaka för alla prover 30 juni och sedan i juli ska jag ringa och boka tid för rutinultraljud (vilket är på sjukhuset). Nästa träffa med BM blir därför inte förrän v 24 - känns som väldigt långt bort! Har alla det så?

Sedan det här med vikten. Jag är lite överviktig så BM sa att jag helst inte ska gå upp mer än 6-8 kg. Så trött på denna vikthets. Jag tänker använda mitt sunda förnuft vad gäller matintag och inte känna oro över ännu en sak!

Annars mår jag illa, är tröttare än jag trodde var möjligt och kan bara äta en maträtt en gång, sedan får jag sådan avsmak att jag aldrig vill känna lukten av den igen. Jag har aldrig ätit så varierat och varit så kreativ!

Nu blev det långt och lite ego inlägg, men jag får väl se det som en presentation Flört Det är roligt att vara här!
    grattis o välkommen :)
  • shadowstorm

försökt med lite blöj-fri träning idag och lill gubben var duktig men vi hann inte till toan så han kissa i kalsongerna sedan halka han i kisset gissa om jag hade en ledsen son  nu ikväll :)

Nu har jag börja få mage, eller nu och nu har haft nån vecka redan men nu börjar den blir rundare och rundare...Märker det går myycket fortare med denna än med första då fick jag mage i vecka 16 kanske.

Och nu när jag slipper gå på ett jobb som får mitt psyke att må såååå dåligt så känner jag mig också mycket mindre trött och utkörd!!! Pengar är inte allt, får stå ut nu i sommar med det jag får från a-kassan, plus sambons heltidslön. Sen i höst blir det studier :) Nåt bra ur allt dåligt jag kommer slå slag i saken att börja studera på högskola så jag slipper vara folks slav!!! :)

Hoppas ni som mår illa också haft en riktigt bra dag och att det snart börjar släppa för er.

Svar på tråden Januaribebis 2012