Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Jag mådde kanon tills vecka 8 sen vart det kört för mig! Nu mår jag inge bra dock inte så dåligt som med sonen i samma vecka men jag känner  helt klart av att jag är gravid ;P Har dessutom redan gått upp 2 kg!!!! konstigt som jag käkar eftersom jag är hungrig heeela tiden!..

sist gick jag ner 11 kg sedan upp 9 kg :P

• shadowstorm

¨Äter mackor och a-fil i mängder haha :)  Jag äälskar rökt skinka på mackan, och åt det jämt med sonen hehe kanske inte skulle gjort det då? :P

• shadowstorm
    Astrogirl skrev 2011-06-01 17:07:17 följande:
    Jag tror rökt skinka och rökt kött överhuvudtaget är ok att äta om det varit fryst. Vet inte hur länge det måste ha varit fryst, men jag har för mig att det är minst ett dygn. Tror det står om detta på Livsmedelsverkets sida där man kan hitta rekommendationer vad man ska och inte ska äta när man är gravid.
    Okej va jobbigt! får väl ta och göra det då!
  • shadowstorm
    curiosa skrev 2011-06-01 17:45:46 följande:
    Hahaha ni menar väl inte på allvar att ni fryser påläggs skinka mm innan ni äter det?
    Funderar på om man kan äta pizza etc????

Läste även här på fl på ett annat forum att det var nån som fråga om man fick dricka Loka Guava och äta Marabou mint....HJÄLP!

Varför skall många gravida vara så hysteriska?
    hehe ja du! Dock kommer jag nog fortsätta käka min älskade skinka precis som jag gjorde med sonen. Och pizza kunde jag inte äta sist men kommer jag kunna kommer jag avnjuta den vääl :D

Det jag inte kommer käka är som sist mögelost och vissa fiskar som jag nog ändå inte käkar i vanliga fall :P
  • shadowstorm
    79a skrev 2011-06-01 21:22:40 följande:
    Jag tror jag lämnar den här tråden nu. har ont och blöder. Kommer försöka få en tid för kontroll imorgon. Det värsta är att det gick ända till vecka 9...har hunnit vänja mig vid mage och gjort farmor glad
    men nej va trist håller tummarna
  • shadowstorm

tack att ni håller med mig känns som man är så himla otacksam när man säger NÄ jag vill inte ha en pojke! och så läser man här i denna tråd om alla mirakel som ni har fått som väntat i år och år! Själv är jag en frömaskin eller låt blir gravid för inget, och lider verkligen med folk som har svårt bli gravida. Och då måste såna där trådar verkligen vara som att strö salt i såren.

• shadowstorm

God morgon ladys :) Idag inne på vecka 9 :) Går ju fort måste jag säga, tyckte nyss jag var i vecka 4 då jag fick veta jag var gravid. Men jobbar man och gör INGET annat än försöka uppfostra en trotsig snart 2 åring så går nog tiden rätt fort. Glömmer som sagt bort jag är gravid....

Jag mår illa om jag inte äter så nu äter jag och tänker att jag får ta tag i det sen, hellre mår jag bra....Men märker jag att illamåendet släpper då blir det äta som vanligt igen plus en macka eller frukt bara :)

Ett tips som funkat kanon för mig med denna grav och med första. Är att starta dagen med ett glas a-fil sedan när den lagt sig försöka ta ett kex eller smörgås. Ibland gick banan ner och då hjälpte det kanon emot illamåendet. Och med sonen spydde jag från vecka 5-24 sså jag vet vad jag pratar om ;) Det gjorde att jag kunde äta en frukost nån timma senare för att på nåt sätt få in en rutin som kroppen klara av. och vissa veckor mådde jag bättre av det andra veckor inte. Så det är ett tips :) Nu tycker jag även möjlk funkar bra :)

• shadowstorm
    MiAmore skrev 2011-06-02 09:38:15 följande:
    Tack för tipset! Får prova det dem dagar jag är ledig och/eller jobbar kväll. Problemet är bara att jag hinner kräka på morgonen innan jag ens hunnit äta frukost Tror du det fungerar med vanlig fil också, eller är A-fil bäst?
    Jag tycker heelt klart a-fil är lättare eftersom den är mera syrlig men det där är säkert olika sen är ju a-fil bra för tarmbakterierna.  Jag brukar be sambon min när han går på jobbet att ge mig ett glas fil så tar jag det 20 min innan jag stiger upp och det funkar kanon. :)
  • shadowstorm
    Butikslager skrev 2011-06-02 12:10:56 följande:
    Angående det här med "vill ha en flicka"-trådarna.

Jag stör mig brutalt mycket på människor som inte vill ha barn i december! Som hoppar över ÄL kring februari-mars-april för att "slippa" få barn i december. För det är ju så hemskt med stackars decemberbarn.
    Dom vill gärna ha barn och har försökt länge, men hoppar över för vem vill ha ett barn född sent på året?

Jag själv är född i december och har aldrig lidit av det. Visst, det kanske var tråkigt när alla i klassen fyllde 18 utom jag, men se, december kom (fort) och jag blev också 18 tillslut! Nu är det väldigt skönt att fylla år sent :)

Jag ställde frågan i någon tråd om vi som är födda i december är mindre värda eller något. Det var ingen som hade ett svar på det. Men tydligen är det väldigt synd om oss stackare.
    Jag minns så väl mina vänner som var födda sent på året hur de hatade det, speciellt när de blev äldre och inte kunde vara med på allt man hitta på just för att det t.ex. inte blivit 18 år. Men chansar man så man blir gravid i början på jan kan det lika gärna bli i slutet på december så det vet vi nog alla i denna tråd. :) Fast jag kan stå för att jag vill ha barn 2012 och inte 2011
Svar på tråden Januaribebis 2012