Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

god kvällst plussa i onsdags och går allt vägen får vi vårat andra barn i jan:)

och jag mår hur bra  som helst så jag är oroad sist mådde jag dååååligt så nu känns det inte ens blev ju chockad när jag plussa

• shadowstorm
    vinterbarn2012 skrev 2011-05-07 21:40:35 följande:
    hej , jag har också molvärk, den kommer och går hela tiden.. detta är mitt första barn så allt är så nytt hehe, men jag antar att så länge det inte blöder är det ok..
    hade jag jääätte mycket när jag vänta sonen tills vecka 1o kanske så helt normalt :)
  • shadowstorm
    nya mamman skrev 2011-05-08 16:30:57 följande:
    har myst en gång efter plusset i onsdags... har nog sexlust både jag och karln. Fast karln är nog mera nojjig, är hans första graviditet och min tredje. Så han undrar vad jag kan och inte kan äta/dricka. Och imorse sa han "inte ska du bädda sängen i ditt tillstånd, låt mig göra jobbet." haha, då bäddar jag många sängar på jobbet, inom äldreomsorgen Flört

Igår skulle vi se på en skräckis men han sa "inte ska du se på skräckfilm när du är gravid heller... vi kan se på nå annat."
    Jag: "tror du 'ungen' kommer hoppa ut eller?"
    Han: "ja, man vet aldrig" Skrattande

Men ont i ryggen har jag och är TRÖTT!!! Imorgon 5+0 enligt senaste mens. Ska ringa och boka tid för inskrivning tänkte jag.
    hahaha :) sådär var killen våran första...nu är han lite mera...jaaa men gick ju bra sist ;)
  • shadowstorm

God kväll :) Jag mår ju för bra ;P Börjar bli oroad nu! sist kände jag verkligen 1 vecka innan jag plussa hur jag var gravid, mådde piss tills vecka 24 spydde och mådde så uselt. Nu känner jag INGET . Går in i vecka 6 på torsdag

• shadowstorm
    MissT skrev 2011-05-09 18:34:41 följande:
    Hejsan!
    Hoppar gärna in här. Plussade förra fredagen och har bf runt 3 januari.
    du får knippa bra där vid nyår då ;)
  • shadowstorm
    Prinzessan skrev 2011-05-09 18:32:09 följande:
    Ja det verkar kunna skifta väldigt mycket! Nu känns det ju som att man vill veta säkert att den lilla hamnat rätt...
    Ja det har jag inte ens tänkt på än, men sist kände jag mig sååå gravid så detta är lite chockade för mig, men börjar jag inte känna nåt snart så ber jag få komma in på ett VUL eftesom jag vill verkligen inget ska ligga dött inom mig :/
  • shadowstorm
    APEW skrev 2011-05-10 06:00:22 följande:
    Hej alla.

igår ringdes det till mvc, och fick tid för samtal den 23 Maj.
    De tyckte det var bra att jag ringde så tidigt, för de ville träffas tidigt, sa de.

Jag har sån himla "växtvärk", eller mensvärk som jag säger. Vaknade inatt och hade så sjukt ont. Är det någon mer som känner igen sig i det?
    Jag hade kraftig molvärk med sonen från en mycket tidig vecka. Denna känner jag som sagt inte och det gör mig liite smått oroad men alla graviditeter är ju olika säger det ju. Ska ju till min BM den 20 maj så då ska jag ta upp det om jag inte börjat känna nåt.
  • shadowstorm
    MrsMattsson skrev 2011-05-10 14:33:54 följande:
    Hoppar in här...
    Är gravid... med oviss framtid än så länge. Är i v. 5+1 och min make vill men tycker vi inte har råd. Det har varit ett par omtumlande dagar. Var hos BM igår och pratade, de kollade lite och gjorde tester. Den 23/5 ska jag på läkarbesök.

Vill verkligen ha barn, och hoppas min man ändrar sig.
    hej, tänkte bara ge lite stärkande ord. Jag var arbetslös & lika så min kille när jag blev gravid med min son. Vi hade många om och men. Och jaa ekonomin var inte den bästa det kan jag lova, men killen min fick jobb sista 3 månaderna innan sonen min kom. Men något vi kom underfund med är att första året/åren kostar barn inte mycket. Och de månadskostnader som kommer kan man använda barnbidraget till. Och ammar du kostar det ännu mindre ;)

Vi valde att pengar skulle inte styra ett liv, men det var vårat val. Ni måste ju fatta rätt beslut för er. Lycka till och grattis.

Jag var arbetslös 1 månad efter jag inte var mammaledig längre så ibland löser sig allt. Och jag ångrar inte en dag att jag valde behålla min gosse han är verkligen ljuset i vårat liv. Och nu när jag väntar nummer 2 så känner jag ju lite att jag kanske inte hunnit jobba ihop den högsta FP men det tar vi, för vi vill ha 2 barn och sen har vi våra 2 barn och kan jobba tills vi blir gammal och grå ;)

Ha en bra dag
  • shadowstorm
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 15:43:50 följande:
    Alltså jag har sådan mensvärk nu så jag tror jag snart går under. Riktigt moler och drar i hela magen och bakåt ryggen. Känner mig rapig, uppblåst och som om att jag måste gå på toan. Är detta normalt??
    va glad du känner nåt :) Här går jag och oroar mig för tvärtom ;) Jag mår så förbannat bra! Och det gjorde jag INTE med sonen. Kände mig yr, spydde från vecka 5, trööött, ont i magen från och till. Nu liite ont i brösten vad är detta?

Jag sa till killen idag, ja antingen är det nåt fel eller så är det en tjej :P
Svar på tråden Januaribebis 2012