Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Pratat med FL om igångsättning på grund av flera olika anledningar (problem på helgen bland annat) och att min rygg håller på döda mig. Men de surar på!!!! Så blir nog en natt på FL med morfin så jag får sova på det sen dagen efter gör de ett ställningstagande om vi kan börja prata om igångsättning!!!!!!!!!!! Fattar inte varför man låter mammor plågas i smärtor istället för hjälpa dem!..........Gråter

• shadowstorm

Grattis till alla bebisar själv ligger jag på fö och fått morfin. Bröt totalt ihop när jag kom upp nu ikväll så ska få prata med en läkare imorgon hur jag känner för jag orkar inte ha såhär ont längre......

• shadowstorm

Inte ens morfin får mig sova =( jag skada ju ryggen i våras och det lär ju vara därför jag har såå ont i ryggen. Fan mår ju bara illa på morfinet. Och nyss var en bm in och hon trodde knappt på mig när jag sa att jag inte sovit nåt....varför skulle jag annars vara vaken nu? Ofy känna som jag måste spy för jag är såå groggy =( hoppas det är på g för dig c

• shadowstorm

Grattis till alla bebisar. Även min lilla wilma ville ut i natt =) öppen nästan 3 cm 02.15 då jag väljer åka in hon är född 05.20 så det gick super snabbt och jag klara förlossninge n som en dans. Fick sy 2 små stygn men annars lugnt =)

• shadowstorm

=) önskar alla stort grattis som fått och håller tummarna om inte fått än slipper vänta längre. jag åkte in när mina värkar kom varannan minut. Mitt vatten gick ju när jag duscha och då öka de i styrka och tiden från 7 min mellan blev typ ingen hehe. Sen hade jag få värkar men grymt långa säkert därför det gick så snabbt. En förlossning berättelse kommer imorgon när vi kommit hem sover en natt på hotellet =)@

• shadowstorm

Jag fick ju en plågsam och brutal hinnsvepning vid 12 igår av en läkare försök få hinnsvepning och be den som gör det inte tänka på om det gör ont man ska ändå föda barn hehe så lite smärta får man ta =)

• shadowstorm

Tänkte jag skulle dela med mig av en förlossning berättelse :)

Den 19.de valde jag ju sova på morfin på FL vilket var den värsta upplevelsen i mitt liv. Jag såg i syne och hörde röster sov inte en blund den natten. Fick prata med läkare vid 11 tiden på fredagen innan jag åkte hem och fick en hinnsvepning som jag sa åt henne att ta i nu det ska kännas att få barn ;). Var väl hemma vid 13 tiden, och var mera trött än när jag åkte in för att sova. Så tog 2 alvedon och gick och la mig sov. Vakna 15.30 av en värk men tänkte inge mer på det så satt mig vid datorn och värkarna fortsatte och var rätt ofta och vid 17 börja jag klocka dem...Vid 19 tiden var de var 3.de min men jag hade inga vidare problem med dem, men valde ringa in och bli undersökt ändå. Fick då veta jag var öppen 2.5 cm så det var ingen förlossning på G, valde gå 1 timma inne på sjukhuset innan vi åkte hem, fick med mig sömntabletter och värktabletter. Tog en härlig dusch sedan tog jag mina tabletter och gick och la mig. Vakna vid 01 tiden av en värk och går och tar ännu en dusch, hinner väl duscha 5 min sen kommer en dundervärk och vattnet går, sen blir värkarna 1 min emellan...så jag nära nog kastar mig ur duschen väcker sambon och börjar klä på mig och springa runt här hemma...Är inne på förlossningen 2.15 blir undersökt och är öppen 3 cm och får ligga på CTG men jag klarar inte mer än 5 min på ctg och ber och få komma in på rummet och få ta lustgas. Får väl kanske 20 starka värkar med lustgasen och de är långa upp till 2-3 min långa och mycket smärtsamma. Så jag ber om EDA vid 03 och han kommer snabbt och sen är det lugnt, jag ligger och vilar och känner vid 05 tiden det börjar trycka på neråt och jag ligger och små trycker, sen vid 05.10 har jag inget val längre det är bara trycka på och 05.20 så är lilla Wilma född :) mellan 5cm-10 cm känner jag inga värkar ligger bara slappnar av av edan :)

• shadowstorm
    Tuvaduva skrev 2012-01-24 14:33:59 följande:
    Har BF imorgon här.
    Hur "vanligt" är det att man blir kass i kistan inför sin förlossning?
    Blev igångsatt förra ggn så jag vet inte.
    Inte för att det är nå farligt med bajseriet (ursäkta mina detaljer) men ändå...
    Kan det vara en indikation på att det är på G måntro??Förvånad
    kan det ju vara =) Min mage ändra rytm sista veckan om det hade med att bebisen kom längre ner vet jag ej. :)
  • shadowstorm
    Carolaj83 skrev 2012-01-25 07:21:50 följande:
    bf+9....lagom uttråkad

ni andra som gått över hur upplever ni era bebisar, tycker att min sparkar mindre, kanske beror på att de är mindre plats

heythatsmybike-grattis
    Jag gick över BF+8 dagar med sonen och jag tyckte rörelserna blev få men när de väl kom var de extrema ;) Nu med dottern som kom på BF+3 (och var ganska mycket mindre) tycker jag hon blev mera aktiv ju närmare bf jag kom. men hon fixera sig ju aldrig heller och låg högt enda till slutet så kanske därför.

SNART är din väntan över, och då kommer du känna att det var värd all väntan. Jag vet hur det känns men väntan är värd :) Nu fundera jag mer på vad jag gnällde på om sömn ;) hahha har en liten som är vaken hela nätterna o sover hela dagarna ;P
  • shadowstorm

Grattis till er som fått era små :)

Nu är det inte många kvar som behöver vänta snart har alla fått :)

• shadowstorm
    Haanky skrev 2012-01-29 14:35:28 följande:
    Shadow: nä inget än... Bf idag så vi får se:) längtar till eran tråd :):)
    snaart så dansa lite extra :)
Svar på tråden Januaribebis 2012