Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Smärtan har inte försvunnit den har mera övergått emot ryggen....aaaj aaaj säger jag bara...

• shadowstorm

God morgon. Efter en hel natts sömn har smärtan i magen/ryggen lugnat sig fast jag har ännu ont...så tankarna finns ju att åka upp på akuten även idag.

Börja med köra sambon på jobbet klockan sju, sedan åkte jag och sonen till en stans lekpark tills jag kände att jag inte orka mer så nu är jag hemma i sängen igen....Imorgon är sambon hemma vilket känns helt underbart när man inte mår bra och springer efter en snart 2 åring

• shadowstorm
    Empa86 skrev 2011-07-17 12:37:37 följande:
    Jag har också förbannat ont i ryggen, mitt i svanken typ. Vet du va det kan vara för något? Igår kväll/natt hade jag så ont att jag bara låg och kved, trodde blodet skulle komma vilken sekund som helst! Men idag är det bättre. Vad är det för någonting?
    Jag har fått veta vad det är :) det är för min del ligament smärtor kommer från min rygg & höft! Och nu har det satt sig i magen. En typ av foglossning, men den kunde bli lindrigare med tiden eftersom just nu håller kroppen på ställa in sig på bli större..
  • shadowstorm
    elinson skrev 2011-07-19 15:04:31 följande:

Nu har vi vart på första ultraljudet (köpte ett privat då vi inte kunde vänta har RUL 1 sept).
    Bebis i v13. Galet, aktiv liten tjej (gissade barnmorskan på) jag som skrivit ett inlägg tidigare att jag trott det är en pojke. Magiskt att se den lille för första gången allt blev verkligt, jag började nästa gråta (gravidhormoner JA).

ja detta kan nog vara den finaste lilla 13 veckors räka jag nånsin sett ;)

jag skulle INTE lita på en som sa vad jag vänta i vecka 13. Min kompis åkte in i vecka 16 för hon hade fruktansvärt ont i magen och jag var med henne (detta var i våras). och vi fick se hennes lilla bebis som då läkaren var säker det var en pojke, eftersom vi fråga lite fint. MEN hör och häpna när det gick på RUL så var det inte en pojke utan en flicka så min kompis blev ju faktiskt lite besviken där. (hon har en dotter och var överlycklig att hon skulle få en pojke). Och då uppe på där de gör ultraljud sa de att det är nästan omöjligt i vecka 16 att se eftersom oftast ser de fler på navelsträngen.

Ville bara berätta detta för dig. :)

Jätte fin bild, uusch jag längtar tills jag får se min. :) Har ju inte sett min lilla nåt är ju tvungen vänta på RUL
  • shadowstorm

jag är liiiite av en tablett missbrukare :P Nä men jag har ju en extrem migrän så jag måste ta migrän medicin och nu när jag är gravid så får jag ju bara ta alvedon så det går en hel del. Vilket jag även gjorde när jag vänta gossen min. Men inge annat.

Vilken dag jag haft, spytt 2 gånger :( Verkar bli som sist att jag kommer må dåligt ett bra tag.

• shadowstorm

tror är man gör ul tidigt måste de gå lite djupare. minns mitt föra rul då tryckte hon och hade sig så han skulle lägga sig på plats. Märkte jag nu också när hon sökte hjärtat så tryckte hon lite hårdare än vad jag minns. Men sist var man ju i vecka 38 eller nåt sånt hehe.

• shadowstorm

Då har jag börja tappa vikt igen. -2 kg hahaha :P Rena bantar kuren för mig att vara gravid :P

• shadowstorm
    fabler skrev 2011-07-21 06:58:00 följande:
    Kan inte minnas att jag var tvungen att börja sova med en kudde mellan knäna så här tidigt med sonen. Men lägger jag inte en kudde där så har jag apont i höfterna när jag vaknar. Och igår när jag gick på stan halva dagen så fick jag jätte ont i ryggen, kunde nästan tro jag va i v. 26 och inte 16.
    elias är världens sötaste!!!

klart det kan ha varit =) Var det långt ner var det säkerligen bebisen som gav sig till känna längre upp tarmarna.

Jag har både tarmrörelser vilket sitter för mig ovanför naveln sen har jag rörelser från bebisen som ligger under naveln :)

Idag är jag i vecka 16 nu tycker jag tiden har stanna av lite....suuck men det är väl för man börjar vänta på RUL som är om 25 dagar Bambi 84 (såg att du också hade 15 aug) :) Så nu börjar nerräkningen :D Blir också vårat första möte med bebisen. :)

Idag blir det gå på jakt efter vad min son ska få i 2 års present för han blir två nu nästa tisdag :) Tääänk vad tiden har rusat iväg min lilla gosse. Hjärta Fråga är ju bara vad han ska få, hehe han har ju så mycket redan, men nåt kommer vi nog på. Var liite inne på Brio tågbana men vet inte om han är för liten för det..
  • shadowstorm
    fabler skrev 2011-07-21 08:43:13 följande:
    ställer mig i kön bakom dig, därför jag vägrar väga mig innan jag kommer till bm i september igen. För så länge jag inte vet hur mycket de är så mår jag inte lika dåligt.
    det gjorde jag sist jag vänta sonen, vägde mig när jag fick veta att jag var gravid....sen vägde jag mig inte på MÅÅÅÅNGA månader igen. tror jag var i vecka 24 eller nåt sånt när jag vägde mig och trodde jag skulle ha gått upp en hel del. hade då gått ner 7 kg :) Och nu har jag gått ner 2 kg. Som jag sa till sambon min att vara gravid är värsta bantar kuren haha dock får man ju ingen platt mage ;) Jag vägde mindre än jag gjorde innan jag blev gravid 2 veckor efter min son var ute. tror jag vägde 4 kg mindre än innan. :)

Efter många eftersökningar på tågbanor har jag kommit framtill att det får bli Ikeas :) Eftersom den passar ihop med de flesta andra träbanor som finns på marknaden och kostar en hel del mindre :) Kanske låter snål men den ser ju lika ut!
  • shadowstorm
    Csve skrev 2011-07-21 15:23:22 följande:

vecka 16, 15+0
    va fin mage :) Jag har nästan som vanligt än jag även fast jag har barn sedan innan. Min mage har gått ner haha. Som en kompis till mig sa, du ser så ogravid ut hahaha...AJA man ska vara glad så länge man inte är stor speciellt när jag har en gosse att sköta och hjälpa med lite allt möjligt. Men sist sa min mage PANG efter vecka 20 unegfär sen rusa det på....så gissar det händer väl nåt liknade denna gång
Svar på tråden Januaribebis 2012