Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-06-10 19:08:01 följande:
    Nu är det tredje MF:et..
    Jag är grymt glad över att vi har en perfekt son redan. Han gör allt mycket lättare.
    shadowstorm skrev 2011-06-10 18:55:16 följande:
    men nej inte fler =( beklagar verkligen för er. Men Liv som de andra sagt säker det inte har med vul igår att göra
    Jag vet inte? Det har varit färskt blod, som mens ungefär. Har lite molvärk nu också.. Får se hur det fortsätter under kvällen.. Men det är säkert ett MF. Känner igen känslan liksom.Så var det för mig också när vi väntade sonen. Innan honom hade vi ett MF i vecka 8, i vecka 8 med honom var jag på toa tusen gånger. Det var en riktigt jobbig vecka.

Nåja, life goes on.
    Det är bara blicka framåt och se det positivt!
    För färskt blod kan vara ett kärl som brustit. Har det varit inne i magen så är det oftast mörkare och små klumpar så jag håller mina tummar för dig.
  • shadowstorm

Snösport jag beklagar verkligen det som hänt och kan inte säga mer än att det är verkligen orättvisst att detta skulle hända er.

Men som jag har hört och även upplevt själv så har man varit gravid väldigt nyligen har kroppen mycket mycket lättare bli gravid igen eftersom kroppen är lite halvt iställd på vara gravid :) Så jag håller tummarna det händer för dig :)

Det är VARMT idag!! Men måste säga jag mår ändå bra, och ibland funderar jag om det bor nån därinne men samtidigt känner jag ett lugn detta är  min 5.de graviditet och ingen har än gått fel dock har jag själv avslutat dem av olika själ utom den med min son. (och nej jag har inte slarvat kom på efter jag var 20 att jag har en sjukdom som gör att p-piller inte funkar på mig)

Nu ska jag ta en vila så jag orkar med vara ute hela härliga kvällen och grilla :)

• shadowstorm

Vilken dag jag haft!!!!!!!!!!!!!! Jag är arg, jag hatar mitt jobb!!!!!!!!!!!!! Vill säga upp mig tar all ork ifrån mig jävla KOSSA!!!!

• shadowstorm
    Marsätt skrev 2011-06-13 18:44:39 följande:
    Det låter inge bra... Vad har hänt?
    man blir totalt jävla nedvärderad blir ett roligt ärende för facket detta :P ska försöka stå ut tills jag kan gå på havandeskap
  • shadowstorm

hehe ursäkta nu är jag dum meeen jag tror inte nån av oss kan känna än. Jag har haft senaste veckan att det vibrerar och skakar därnere lika så hade jag när jag vänta sonen. Men det är ju nerver man kan inte känna bebisen den är knappt ens 1-2 cm :)

Sen även efter jag fått barn har jag insett hur lurad man kan bli eftersom jag fått "sparkar" av mina tarmar (vilket säkert flera av er som fått barn tidigare kännt hur otroligt likt det är en spark" till och med en gång i höstas då jag vart oroad att jag var gravid och inte visste om det för en hel kväll kände jag "sparkar" hehe

Så det jag menar är att kroppen kan lura en så sjukt, så inte meningen vara negativ men våra små ligger långt långt nere.

• shadowstorm

äsch jag var bara dum....jag vet bara att min kropp är duktig på luras ;) Men kanske är detta vibrerande nåt jag vet inte jag tror det är nerver eftersom det känns som nervryckningar men kanske jag som känner fel ;)

• shadowstorm
    curiosa skrev 2011-06-14 22:11:43 följande:
    Jag kan med 110% säkerhet säga att det är bebisen jag känt och eftersom jag är i v 11 (10+3) och enligt vad man läser så är den nu 4 cm i sitthöjd.
    1-2 cm var min när jag var på vul i v 7+2.

Med dottern kände jag i v 12 så visst går det.
    Ja då är det säkert så då :) jag har bara väldigt svårt att tänka mig att nåt så litet kan kännas. Jag kan tänka mig att man känner vilket jag själv gör hur det växer i livmodern och sånt...dte liksom drar och sliter och har sig. Jag kände sonen i vecka 13 så jag säger inte att nåt är omöjligt då som en fisk typ.

Men en del av oss är ju bara i vecka 7-9 men en del är ju över vecka 12 så jag vet ju inte vilka sm är vad :)
  • shadowstorm
    Syoss skrev 2011-06-14 22:14:55 följande:
    Jag känner också en massa fladder och annat men det gör jag även innan mens så jag är rätt säker på att det bara är tarmarna och livmodern som ligger bakom, då den lilla faktiskt är väldigt väldigt liten fortfarande, precis som shadowstorm säger :)
    Hur mycket jag än vill känna av den lilla där nere så får jag så snällt vänta några veckor till, går "bara" in i v.10 imorrn :)
    Precis så känner jag också när jag inte varit gravid...så därför börjar man ju fundera. Jag går in i vecka 11 på torsdag och jag förväntar mig inte känna nåt än :) och även om jag känner nåt så tror jag mer på att livmodern/tarmar arbetar. :) Men jag kan ju lika gärna ha fel :D
  • shadowstorm
    Butikslager skrev 2011-06-14 22:35:38 följande:
    Jag har förresten letat blod i trosorna hela dagen. Säkert vart på toa 100 gånger. Men ingenting än.
    Jag känner mig sjukt nervös inför morgondagen! Får se hur det blir.. Åh, vad nervöst!
    Kommer gå bra :) Jag håller mina tummar o tår och verkligen hoppas att din lilla son ska få bli storebror i januari :)

Hehe jasså du har också känt det där "sparkarna" ja det är jääätte äckligt eftersom det känns som sparkar haha
  • shadowstorm

Liiv jag forstätter hålla mina tummar det sista som lämnar en är hoppet.

Själv har jag pratat med kvinnokliniken och jag måste vänta tills RUL jippie jag berätta i vilken vecka jag var och hon sa att ja då behöver du inte oroa dig typ...ska till min BM 7.de juli och då ska jag minnsan få lyssna på hjärtat hoppas jag ;) ska iaf be

Svar på tråden Januaribebis 2012