Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

MissT skrev 2011-05-27 10:51:26 följande:

Hej tjejer!

Fick mitt livs chock idag. Var på uppföljningsvul inför skrapning och vår graviditet som dömdes ut av läkaren förra veckan som en ofostrig graviditet visade sig vara en "normal" graviditet. Fick se både ett foster och ett pickande hjärta vid dagens vul Har ju inte vågat hoppats alls i o m vad läkaren sa till oss förra veckan men antagligen kollade hon inte särskilt noga för något mer än en hinnsäck tycker jag hon borde kunnat se eftersom hjärtat syntes tydligt idag. Beräknades till 7+3 så 1v mindre än vad vi tidigare räknat på enl äl. Så BF på min födelsedag den 10 januari Är så lyckligt så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Mirakel kan tydligen ske!

Lämnade ju tråden för en vecka sedan men kommer gärna tillbaka nu.

Kram till alla

men guuuu va kul, GRATTIS :D
  • shadowstorm
    Pebbles82 skrev 2011-05-27 15:20:30 följande:
    Uff, jag börjar misströsta. Brösten är inte ens ömma längre, jag mår inte illa, jag är inte trött och humöret är inte påverkat. Jag har inte ens molvärk.... 

Och det vore väl fine, men när jag fick dottern hade jag så ont i brösten att jag inte ens kunde ha BH på mig, jag kunde somna ståendes, jag mådde pissilla och mitt humör var inte att leka med... För att inte snacka om den grova molvärken jag hade....
    Har två missfall bakom mig, så just nu sitter nerverna utanpå...  
    Jag mår inte heller som när jag var gravid med sonen. Enda jag riktigt känner av är tröttheten och småått ömma bröst.

Men visst var vi gravida sist samtidigt eller minns jag fel? :)
  • shadowstorm
    Pebbles82 skrev 2011-05-27 20:46:21 följande:
    Du är iaf trött..  
    Jo just, det var vi ju! Coolt!  
    Hehe ja trött är jag :P

Ja verkligen hehe :)
  • shadowstorm
    emmiz01 skrev 2011-05-28 16:47:42 följande:
    Jag fråga för ett par dagar sen om jag fick hänga med i tråden. Igår/idag har jag fått missfall. Så jag säger tack för mig :(
    Lycka till ni andra!
    Va tråkigt, önskar er lycka till i fortsättning
  • shadowstorm

Nu har samma börja som med sonen. Att jag f¨år en jäätte stark puls i magen som vibrerar och pulserar jäätte störande :P Nån annan som upplevt detta?

• shadowstorm
    MaJe2011 skrev 2011-05-30 17:07:38 följande:
    Är det ngn som har prblem med huvudvärk?
    Oj jag har så jäkla ont i huvvet! :(
    säkert järnbrist hade jag med sonen och hade migrän i veckor. nu käkar jag järnmat jämt även innan jag blev gravid :)
  • shadowstorm
    Wicky81 skrev 2011-05-30 18:27:14 följande:
    Hej alla !

Jag plussade i lördags efter fyra års försök...ÄNTLIGEN!

Så jag väntar mitt andra barn i slutet på januari :)
    Men grattis :) Vilken lycka det måste vara för er :)
  • shadowstorm

nån som fått känsla av vad ni väntar än? med sonen kände jag direkt nu har jag haft ett kön sen dag 1 men samtidigt så känns det nää det är nog en pojke till. för vågar inhte lita på vad jag känner haha

• shadowstorm
    RaraS skrev 2011-06-01 08:29:59 följande:
    Haha, när jag fick mitt X i höstas var jag säker på att det var en pojke. Denna gång är jag lika säker på att det är en flicka. Men jag har ju aldrig fått barn så jag har ingen aning om min känsla stämmer! Jag blir lika glad för vilket!
    ja gu det är jag med klart kul med en av varje men blir detta en gosse så blir jag ju minst lika glad :) men min känsla säger tjej denna gång men hehe you never know :)
  • shadowstorm
    Snösport skrev 2011-06-01 09:18:49 följande:
    Många trådar om gravid i jan 2012 så var det här jag var?? håller mej här nu :
    Jag är lite äldre..kämpat för att få barn länge men nu fick jag mitt första + helt utan hjälp (utom av sambon förståss asg!!)   BF den 27 enligt FL men 5+2 enligt min gynekolog.  VUL den 13 juni längtar.

Jag har inga symptom (förstoppad!!) så måste tro och övertala mej om att det kan vara så här också

Jag har lite svajjande TSH-sköldkörtelvärde och går på Levaxin...någon annan?   Känner nu att det troligtvis svajjat upp så hoppas jag klarar oss från tristheter som även andra fått här i tråden...vägrar ta ordet i min mun men beklagar alla och tänk på att kolla TSH för det kan ju vara en orsak...det ska ligga under 3,0 helst under 2,5 för att bli och behålla graviditet i början under 3,0 under graviditeten.  Gamla regler för värden upp till 4,6 gäller inte även om vissa läkare säger det men det ändrades för ca 5 år sedan.  
    Välkommen och Grattis :)
Svar på tråden Januaribebis 2012