• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Isssan
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-26 09:46:47 följande:
    Det måste väl ändå vara 11 veckor kvar.

Graviditeten varar 40 hela veckor och du har varit gravid 29 hela veckor?

Alltså nu vill inte jag vara oförskämd men det var väl ett dumt svar? Jag vet väl att man är gravid i 40 HELA veckor!!! därför skrev jag "ca 10" veckor. Om jag går efter graviditetskalendrarna så har jag gått in i v 30 fast jag "bara" varit gravid i 29+0. Ähh helt onödig kommentar och tråkigt att bli bemött av en besserwisser som du när man väl skriver i detta forum som jag följt HELA graviditeten... Låt mig tycka att jag gått in i v 30 även om inte du tycker det...
  • PrickenoGrodan

Imorgon har jag tid hos mvc-läkaren för min foglossning. Sen var det meningen att jag skulle till bm men hon kunde tydligen inte. Blev inbokad hos en annan. Kunde dock inte den tiden så undrar när jag får komma dit igen. Börjar bli lite trött på min bm. Inskrivningen tog typ 20 min, andra besöket träffade jag en annan för hon var sjuk. Vid tredje besöket träffade jag min bm men då var det prover och prat om foglossning. Och så nu får jag inte träffa henne. Känns som jag inte får någon relation till henne. Suck och gnäll!!!

• PrickenoGrodan
    Isssan skrev 2011-10-26 20:06:36 följande:
    Alltså nu vill inte jag vara oförskämd men det var väl ett dumt svar? Jag vet väl att man är gravid i 40 HELA veckor!!! därför skrev jag "ca 10" veckor. Om jag går efter graviditetskalendrarna så har jag gått in i v 30 fast jag "bara" varit gravid i 29+0. Ähh helt onödig kommentar och tråkigt att bli bemött av en besserwisser som du när man väl skriver i detta forum som jag följt HELA graviditeten... Låt mig tycka att jag gått in i v 30 även om inte du tycker det...

Jag tror inte du ska ta svaret som dumt eller att det skulle vara menat som något tråkigt. Skönt att vara i v.30, själv är jag "bara" i v.28 och tycker tiden står stilla.
  • Isssan
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-26 20:11:53 följande:
    Jag tror inte du ska ta svaret som dumt eller att det skulle vara menat som något tråkigt. Skönt att vara i v.30, själv är jag "bara" i v.28 och tycker tiden står stilla.
    Nej du har säkert rätt Min första reaktion blev den att jag kände mig dumförklarad.. Jaja..

Oroa dig inte tiden går faktiskt fortare än vad man tror. Jag upplever det så iaf.. Snart måste man börja tänka på julklappsinköp, julpyssel osv.. vilket förhoppningsvis skyndar på allt lite grann
  • Tärning6
    Liina87 skrev 2011-10-26 15:39:30 följande:
    Usch jag har glukosbelastningen imorgon bitti och jag vet inte varför men kan inte låta bli att bli nervös.
    Hua inge kul gjorde de i dag tips glöm ej en bra bok eller så
  • PrickenoGrodan
    Isssan skrev 2011-10-26 20:23:30 följande:
    Nej du har säkert rätt Min första reaktion blev den att jag kände mig dumförklarad.. Jaja..

Oroa dig inte tiden går faktiskt fortare än vad man tror. Jag upplever det så iaf.. Snart måste man börja tänka på julklappsinköp, julpyssel osv.. vilket förhoppningsvis skyndar på allt lite grann
    Nej, känn dig inte dumförklarad! Jag får nog börja julpyssla snart...
  • APEW
    Isssan skrev 2011-10-26 20:23:30 följande:

Ja, tiden går ganska fort. Jag håller med. På tisdag är det ju redan November och då låter Januari ganska nära helt plötsligt.

Jag är nästan helt klar med alla julklappar. Tänkte på det tidigt i år och tycker det är bra att kunna sprida ut pengarna lite så inte alla köps på Novemberlönen. Pysslig har jag däremot aldrig varit, så det enda jag kommer göra är att baka. Men det får jag nog vänta med till december i alla fall. Glad 

Jag jobbar istället på att sälja av lite möbler och planera inför flytten i April nästa år, som bär till utlandet.
  • Cia80
    APEW skrev 2011-10-26 20:35:07 följande:
    Ja, tiden går ganska fort. Jag håller med. På tisdag är det ju redan November och då låter Januari ganska nära helt plötsligt.

Jag är nästan helt klar med alla julklappar. Tänkte på det tidigt i år och tycker det är bra att kunna sprida ut pengarna lite så inte alla köps på Novemberlönen. Pysslig har jag däremot aldrig varit, så det enda jag kommer göra är att baka. Men det får jag nog vänta med till december i alla fall. Glad 

Jag jobbar istället på att sälja av lite möbler och planera inför flytten i April nästa år, som bär till utlandet.

Vart ska ni flytta?
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-10-26 17:06:19 följande:
    Sitter på t-banan på väg hem(gammalt tåg) och tror någon i min mage blir störd av skumpandet och ljudet för det känns som han försöker trycka sig ut ur magen.. Gaaahhh. Folk lär undra när jag sitter och gör miner och "snurrar" på min plats haha
    Haha känner igen mig i det där :p När jag har kund så kan bebisen ibland sparka så hela skjortan hoppar haha :p Och då brukar jag få dra igen tröjan för att det inte ska synas. Måste ju se jätte lustigt ut *fniss*