• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80

Idag kommer hemvården hit o pratar lite. Ska se om det finns ngt som de kan hjälpa oss med. Är ju nästan helt handikappad och min man var utbränd för ett par år sen och det vill vi helst slippa igen nu.

Sitter med pulsklockan på mig nu, ha suttit vid datorn i ca 20 min o pulsen ligger på ca 103 Nå, ca60 dagar kvar  

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Isssan

Idag går jag in i v 30 (29+0) Känns så skönt att det "bara" är ca 10 v kvar

• Frökenolson
    Västeråsmamman skrev 2011-10-26 08:35:59 följande:
    Min beräknades väga 1167g i fredags. Tänk vad det kan skilja.
    Mötte en mamma på bb avdelningen som hade fått sin plutt i v över tiden. Han vägde 2800g
    En annan hade fått 4 v för tidigt och hennes dotter vägde 4100g.
    Men det viktigaste är ju att de mår bra.

Hur går det för dig? Har det lugnat sig nu?

Jag det är verkligen olika hur mycket de väger de små liven.. 
  • jordgubbe0812
    Isssan skrev 2011-10-26 09:05:38 följande:
    Idag går jag in i v 30 (29+0) Känns så skönt att det "bara" är ca 10 v kvar
    Det måste väl ändå vara 11 veckor kvar.

Graviditeten varar 40 hela veckor och du har varit gravid 29 hela veckor?

• missable
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-26 09:46:47 följande:
    Det måste väl ändå vara 11 veckor kvar.

Graviditeten varar 40 hela veckor och du har varit gravid 29 hela veckor?

Vad tråkig du var nu :-P
  • jordgubbe0812
    missable skrev 2011-10-26 11:05:58 följande:
    Vad tråkig du var nu :-P

Ja, jag kände mig som värsta bässervissern.
    Fast allra helst vill jag nog bli motbevisad. Någon ny forskningsartikel som visar på att graviditeten bara är 35 veckor lång.

Det längsta är ändå att när man väl kommit till nedräkningens mål BF, så kan det återstå ytterligare 2 veckor. De upplevde jag som extremt långa på mitt första barn. Hon sattes igång i v 41+2 och då hade jag inte fått en enda värk. Så jag förväntar mig något liknande denna gången.

• Velociped

Nu har gravidhjärnan slått till igen! Förra månaden missade jag tydligen att betala min teliaräkning (vi har nyligen flyttat och det är mer kaos än ordning på allt, inklusive papper). Efter några veckor kom en snäll liten påminnelse från Telia... "oj, hoppsan" tänkte jag... och kollade när de ville ha den betald. Läste att den skulle vara betald 2011-09-30 och tänkte "ja men dåså! då lägger jag den bara i räkningshögen och betalar den ihop med de andra räkningarna vid månadsslutet"...

Men vänta nu - månadsslutet är väl ändå 2011-10-30? Mycket riktigt, vilket jag också insåg när det idag damp ned ett krav från inkasso! Gha! In snabbt och betala, antagligen ingen skada skedd... men den här jäkla förvirringen gör mig tokig! Jag har fullständigt slutat klara av klockan - får konstant 16:30 till att bli halv 4 eller tvärtom... åker hemifrån både en timme för tidigt och en timme för sent titt som tätt...

Det värsta är att de jag pratat med säger att amninghjärnan är ÄNNU värre!? :/ 

Häromnatten drömde jag att jag stoppade hundarna i barnvagnen och bar på bebisen - börjar nästan kännas som om det kan bli verklighet!  

• missable
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-26 11:25:58 följande:
    Ja, jag kände mig som värsta bässervissern.
    Fast allra helst vill jag nog bli motbevisad. Någon ny forskningsartikel som visar på att graviditeten bara är 35 veckor lång.

Det längsta är ändå att när man väl kommit till nedräkningens mål BF, så kan det återstå ytterligare 2 veckor. De upplevde jag som extremt långa på mitt första barn. Hon sattes igång i v 41+2 och då hade jag inte fått en enda värk. Så jag förväntar mig något liknande denna gången.

Ja visst är det så, jag räknar med en februari bebis eftersom jag har BF 21/1...
    fast har jag såhär ont av fogarna redan nu så hoppas jag att det kommer igång innan, annars får jag väl tjata mig till det... kommer ju fan inte upp ur sängen eller soffan!
  • Tärning6

Då har man varit på Glykos belastning i dag låg på 6,5 i fasta prover å efter låg jag på 10,0 så låg på gränsen..
    Så det enda va att jag sak försöka lägga om kosten lite alltså äta så lite socker som möjligt å ja tänka på vad jag stoppar i mig...
    Plus att dem på mvc skulle skicka en remis till diabetes motagningen men som sagt det ska nog gå bra bara jag tänker på vad jag äter  :D

• Liina87

Usch jag har glukosbelastningen imorgon bitti och jag vet inte varför men kan inte låta bli att bli nervös.